סוכרת סוג-2
מנהלי קהילה
קידום חברתיות לקידום הבריאות
התנהגות מתפשטת מהר יותר ורחוק יותר ברשת חברתית מרובת קשרים מאשר ברשת אקראית
מאמר מערכת של העיתון PLoS Med דן בחלק הגדול שיש לחברתיות על בריאותנו. בסקירת המחקרים הראו שיש ירידה של 50% בסיכוי תמותה הקשור בחברתיות והם מציעים לקדם חברתיות במהלכי שיווק דומים לאלה שננקטו להפסקת העישון.
דהיינו, חברתיות למניעת חולי...
PLoS Med, 2010, 7(8), e1000334
בעידן האינטרנט אי אפשר שלא להשתמש בכלי כל כך זמין, ושאלה מובילה למתכנני קידום הבריאות היא איך לתקשר מידע בריאות ולעודד שינוי התנהגות באוכלוסיה ביעילות.
לרשתות חברתיות יש את הפוטנציאל לפזר שינויי התנהגות והחוקרים מבוסטון בחנו האם ניתן להשפיע על מספר הנרשמים לפורום בריאות על ידי יצירה מלאכותית של רשת שכנים שיירשמו לאותו פורום.
המימצאים הראו שפיזור המידע נעשה יותר ברצון/מרץ כשהרשת היתה הדוקה ולא אקראית ודלילה. למשל, קידום השינוי הוא חזק יותר אם החברים שלנו מכירים גם בינהם בנוסף לזה שהם מכירים אותנו.
מספיק להציץ באינטרנט כדי לראות שאכן בהתנהגותנו יש מרכיב המקדם שינוי התנהגות אם אחרים בסביבתנו שינו כבר את התנהגותם.
הרשתות החברתיות אכן מובילות מהפכת בריאות.
Science 2010, 329(5996),1194-1197
תרגום ועריכה: ד"ר דינה ראלט