מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

דיכאון וחרדה

מנהלי קהילה

אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
ד''ר אורן טנא
ד''ר אורן טנא
פסיכיאטר מומחה, מנהל המערך הפסיכיאטרי באיכילוב מייסד ומנהל רפואי של מכון מנטליקס, מרצה מבוקש באקדמיה ובחברות מסחריות, מגיש התוכנית ד"ר נפש בערוץ דוק
ד
ד"ר עודד טלמור
פסיכיאטר מומחה למבוגרים עוסק באבחון, ייעוץ וכתיבת חוות-דעת במצבי דיכאון, חרדה, פוסט טראומה, OCD ומשברי חיים/
ד
ד"ר שרון פורת
רופאה מתמחה בפסיכיאטריה של המבוגר עוסקת באבחון דיכאון, חרדה OCD ומצבים טראומתיים. מתמחה בבריאות הנפש של האישה במעגל הפיריון.
כמונידיכאון וחרדהחדשותמצב רוח חיובי מאפשר למוח האנושי לחשוב באופן יצירתי יותר

מצב רוח חיובי מאפשר למוח האנושי לחשוב באופן יצירתי יותר

סרטונים מצחיקים שרואים עובדים באינטרנט במהלך העבודה, אינם בהכרח בזבוז זמן. הם הופכים ליצירתיים יותר כי מצב רוחם משתפר.


צילום: אתר panthermedia
צילום: אתר panthermedia

 

"כללית, מצב רוח חיובי נמצא כמקדם יצירתיות בפיתרון בעיות וחשיבה גמישה אך אחראית" אומרת רובי נאדלר תלמידה באוניברסיטת אונטריו. היא וחבריה רחל ראבי וג'ון מינדה ערכו לאחרונה מחקר שפורסם במדע הפסיכולוגיה, עיתון האגודה למדע הפסיכולוגיה.

לצורך מחקר זה התבוננו החוקרים בסוג מסויים של למידה המשתפר על ידי חשיבה יצירתית.
סטודנטים שהשתתפו במחקר הוכנסו למצבי רוח שונים ואז ניתנה משימת למידה (הם למדו לסווג קבוצת תמונות עם תבניות ויזואליות מורכבות).
את מצב הרוח הם יצרו אצל המשתתפים ע"י קליפים מוזיקליים וחזותיים. בהתחלה הם הפעילו את הקליפים רק כדי לדעת מה גורם אושר ומה גורם עצב לאנשים.


הקטע המוזיקלי הכי משמח היה קטע של מוצארט והסרט המשמח ביותר היה של תינוק צוחק. המוזיקה שמעציבה ביותר הייתה המוזיקה מהסרט רשימת שינדלר והסירטון העצוב היה דיווח על רעידת אדמה. ולצידם קטע מוזיקלי וסירטון נייטרליים, לא משמחים ולא מעציבים.
המשתתפים שמעו מוזיקה וראו סירטון (בהתאם לקבוצה לה השתייכו) והיה עליהם לבצע את מטלת הלמידה של זיהוי תבניות.


מתנדבים שמחים למדו טוב יותר מהקבוצה העצובה או הקבוצה הנייטרלית (לא עצוב לא שמח).
"אם מוטל עליך לבצע מטלה יצירתית כדאי שתהיה במצב רוח טוב." אומרת נאדלר. ומוזיקה זו דרך קלה להיכנס למצב רוח טוב. לדעתה לכל אחד יש את המוזיקה שעושה לו טוב ושמח. לא חייבים דווקא מוצארט.


זו אולי הסיבה לכך שאנשים אוהבים לראות סרטונים מצחיקים בזמן העבודה. נראה לה כי באופן לא מודע אנשים מנסים לשפר את עבודתם בכך.
 

Psychological Science, 2010, 21(12), 1770-1776

 

 

תרגום ועריכה: יעקב ברמץ