הפרעות אכילה
מנהלי קהילה
מותג ההלבשה התחתונה שעשה היסטוריה
מותג ההלבשה התחתונה של אמריקן איגל זוכה לכבוד נדיר – תמיכה של האיגוד האמריקאי להפרעות אכילה
(מתוך הקטלוג באתר Aerie)
"נשים מושלמות" מופיעות היום בכל פינה - הן מככבות על שערי המגזינים, בקטלוגים ובפרסומות. מעט מאוד מותגים מעזים לצאת מהקופסה ולקדם תמונות של נשים אמיתיות - כאלה שלא עברו ריטוש באמצעות תוכנות מחשב שהצרו היקפים והעלימו כתמים, קמטים וצלוליטיס.
חברת דאב עשתה היסטוריה עם קמפיין "יופי אמיתי" שהשיקה ב-2004, בו צולמו נשים אמיתיות, במידות של נשים אמיתיות, המציגות את מוצרי החברה. חברת ההלבשה התחתונה Forever Yours סיפקה דוגמה נהדרת כשהמשיכה לעבוד עם השחקנית אלי מיידיי לאחר שזו אובחנה עם סרטן שחלות ועברה טיפולים שהוסיפו קילוגרמים רבים למשקלה.
כעת, 11 שנה לאחר שדאב ניפצה את תקרת הפוטושופ, זכה מותג ההלבשה התחתונה Aerie של חברת אמריקן איגל להכרה ראשונה, היסטורית, מהאיגוד האמריקאי להפרעות אכילה (NEDA): אמריקן איגל השיקה את הקמפיין #AerieReal לפני כשנה ובסוף חודש מרץ זכה המותג ל-'תו ההשראה' של האיגוד על כך שהתמונות שבהן משתמש הקמפיין – הן במודעות הפרסומת והן באתר של אמריקן איגל – לא עוברות ריטוש כלל.
קמפיין #AerieReal מציג תמונות של דוגמניות כפי שהן במציאות, ללא עיבוד בפוטושופ או תוכנות אחרות לריטוש תמונה. המשמעות היא שקעקועים, כתמי עור או שמש וצלולילטיס – אותו אויב אכזר של כל מומחה פוטושופ בכל משרד פרסום – נותרים בעינם. בראיון לחדשות ABC, הבטיחה ג'ניפר פויל, הנשיאה העולמית של Aerie, כי התמונות הלא מרוטשות "הן רק ההתחלה".
(צילום באדיבות Aerie)
באיגוד האמריקאי להפרעות אכילה מסבירים כי המחויבות של אמריקן איגל ל"דימוי גוף חיובי" היא שהביאה להחלטה להעניק לה את התו. "דימויי גוף לא מציאותיים בעולם הפרסום ובתקשורת משחקים תפקיד חשוב במגיפת הפרעות האכילה ודימוי גוף שלילי", אמרה מנכ"ל NEDA לין גראף כשהסבירה את ההחלטה להעניק ל-Aerie את 'תו ההשראה', "אך הקמפיין של Aerie מדגיש מגוון רחב של סוגי גוף. הגישה שלהם מוכיחה אחריות חברתית [...] ואנחנו מקווים כי מותגים אחרים ילכו בעקבותיהם".
עם זאת, יש לזכור כי הפוטושופ הוא רק כלי אחד מני רבים לקידום אידיאל יופי לא מציאותי. שרה זיף, דוגמנית שהקימה תנועה בשם Model Alliance, מסבירה בכתבה של חדשות ABC כי תאורה נכונה, זווית המצלמה ואיפור משחקים אף הם תפקיד; לכן, "למרות שזה מרענן וראוי להערכה שמותג כמו Aerie נקט במדיניות עקבית של אי-ריטוש, זה מעט נאיבי לחשוב שהתמונות הללו לא עוברות פילטר מסוים".
בנוסף, יש לזכור שהדוגמניות של Aerie לא בדיוק משקפות את השכנה ממול. כפי שניסחה זאת ד"ר ג'ניפר אשטון, כתבת רפואית ברשת ABC שהתראיינה אף היא לכתבה, "זה נחמד לראות שהתמונות לא עוברות ריטוש, אבל אין מחסור בדוגמניות שנראות נהדר גם בלי ריטוש. עד שנראה דוגמניות בכל מידה ובכל גודל, בכל גיל ובכל צבע, לא נראה שינוי אמיתי בדרך שבה אנשים תופסים גוף שיש בו חוסר שלמות".
להודעה לעיתונות של האיגוד האמריקאי להפרעות אכילה
אלי זיו
שלום לכולם
זה מחזק את הדימוי של נשים שהן לא בדיוק 60.90.60 !
חלקינו מלאים יותר ולא בדיוק דוגמנים\ דוגמניות . זה מעודד לראות שנשים לא מתבישות בגופן אלה מקבלות אותו כמו שהוא !
ולא מיסרות את עצמן בגלל מראו .
מעודד מאוד ונפלא .