הפרעות אכילה
מנהלי קהילה
מגזינים יקדמו דימוי גוף בריא?
מגזין הנוער הפופולארי ''שבע עשרה'' התחייב לא לשפץ מצולמים באמצעות תוכנות עריכה. ניצנים של שינוי?
ביקורת רבה הופנתה לתקשורת בכלל ולמגזינים בפרט, על הצגת סטנדרטים בלתי אפשריים של רזון ויופי המביאים לבעיות דימוי גוף והפרעות אכילה. כעת נצפית מגמה חדשה – מגזינים מתחייבים לקדם דימוי גוף בריא וריאלי יותר. מגזין הנוער האמריקאי "שבע עשרה" (Seventeen) הודיע כי הוא מתחייב לא לשנות גוף או פנים של מצולמים באמצעות תוכנות עריכה דיגיטליות.
עורכת המגזין הבטיחה שהמגזין "יחגוג כל סוג של יופי" ויציג "בנות אמיתיות ודוגמניות שהן בריאות". המגזין ימשיך לעשות שינויים קטנים לתמונות כמו מחיקת שערה סוררת או שינוי צבע הרקע, אך לא יבצע שינויים גדולים לפנים או גוף של אדם.
פרסום ההתחייבות הגיע עקב מלחמה של נערה בת 14, אליה הצטרפו יותר מ-85,000 איש שחתמו על עצומה שהיא התחילה בנושא. "אותן 'נשים יפות' שאנחנו רואים במגזינים הן מזויפות" נכתב בעצומה. "הן לעיתים קרובות עברו פוטושופ, הן עוברות עריכה כדי להראות רזות יותר וכאילו יש להן עור מושלם. בחורה שאתם רואים במגזינים - סביר להניח שנראית שונה מאוד בחיים האמיתיים".
נראה כי המגזינים קשובים להלך הרוח הציבורי, או לפחות מבקשים להראות שזה המצב. ההודעה של מגזין "שבע עשרה" אינה הראשונה. לאחרונה הודיע מגזין ווג (Vogue), ממגזיני האופנה המובילים בעולם, כי לא יופיעו במגזין תמונות של דוגמניות ודוגמנים רזים מידי, במטרה לקדם דימוי גוף בריא.
יחד עם זאת, המבקרים טוענים כי לא מדובר בשינוי אמיתי. מגזין ווג לא פרסמו את ההגדרות לרזון שלא יופיע יותר בעמודי המגזין. זה נותר לשיקול דעתו של כל עורך. בנוסף, לא התייחסו עורכי המגזין לעריכת התמונות באמצעות תוכנות כמו פוטושופ. בפועל, בינתיים נראה שלא חל שינוי משמעותי ברוב מגזיני ווג. מגזין "שבע עשרה" בעודו מתחייב לקדם דימוי גוף בריא יותר, טוען כי גם בעבר פורסם אצלו רק יופי "אותנטי", למרות ש-85,000 האנשים שחתמו על העצומה כנראה חשו שלא כך היה. לכן, לא ברור מה תהיה מידת השינוי שנראה במגזין.
גם הרשתות החברתיות נלחמות בהפרעות אכילה