הפרעות אכילה
מנהלי קהילה
התקשורת מעודדת הפרעות אכילה
גוף מקצועי מרכזי באנגליה, הקולג' המלכותי של הפסיכיאטרים, קורא לתקשורת להפסיק לעודד דימוי גוף לא בריא ולהפסיק להציג הפרעות אכילה כהפרעה "זוהרת". הפסיכיאטרים רוצים לראות אנשים בעלי מגוון צורות גוף מיוצגים בתקשורת ובפרסומות, והם קוראים לחידוש ולרענון הקוד האתי של העורכים.
היום כבר ברור ומוסכם כי התקשורת תורמת להפרעות אכילה, במיוחד בקרב צעירים. הפסיכיאטרים מבקרים את התקשורת על כך שנעשה שימוש בדוגמניות בתת משקל ושנעשה שימוש בתוכנות מחשב ל"שיפוץ" תמונות כך שהדוגמניות נראות מושלמות מבינה פיזית. הם מציעים לסמן ע"י סימן מוסכם את כל התמונות בתקשורת אשר עשו עליהן מניפולציה דיגיטאלית בכדי לגרום לדוגמניות להראות מושלם.
עדויות מחקריות
ד"ר אדריאן קיי, מהמחלקה להפרעות אכילה בקולג' המלכותי לפסיכיאטרים, אומר: יש יותר ויותר מחקרים אשר מראים שהתקשורת משחקת תפקיד בהתפתחות ושימור הפרעות בדימוי הגוף והפרעות אכילה, במיוחד בקרב צעירים ומתבגרים.
למרות שיש תפקיד גם לגורמים ביולוגיים וגנטיים, הגורמים הפסיכולוגיים והחברתיים הינם משמעותיים.
הפסיכיאטרים מודאגים מכך שמגזינים רבים הם לא מאוזנים, כלומר נותנים עצות רבות לגבי דיאטות וירידה במשקל ללא מידע מספק אודות הסכנות של דיאטות קיצוניות.
הם גם טוענים שידיעות וכתבות אשר בהם מעבירים ביקורת על מראה גוף של אנשים מפורסמים עלולים לגרום לקוראים להיות לא מרוצים לגבי הגוף שלהם עצמם.
הקוד האתי
הקולג' המלכותי מציע לגבש פורום מטעם הממשלה שיכלול פוליטיקאים, נציגים מטעם סוכנויות פרסום, עורכי מגזינים ומומחים בתחום הפרעות אכילה - כדי ליצור קוד אתי חדש לגבי עריכה בתקשורת.
נראה כי היום כבר מוסכם וברור כי לתקשורת יש תפקיד קריטי בהתפתחות ובשמירה על עיוות בדימוי הגוף והפרעת אכילה.
אפילו במקרים של השמנת יתר, האופן בו התקשורת מעודדת רזון קיצוני גורמת לקושי גדול יותר לרדת במשקל, בגלל שזה פוגע משמעותית בדימוי העצמי.
מגזין נוער פופולרי בשם Sugar מסר בתגובה כי הם כבר מנסים להיות בעלי השפעה חיובית בנושאים של גוף ומשקל. בנוסף, עורכת המגזין מסרה כי לדעתה לסמן כל תמונה שעברה עריכה זה לא פרקטי, כי לפעמים העריכה היא רק להבהיר צבעים ולא תמיד לגרום לדוגמנית להראות מושלמת.
תרגמה וערכה: מיכל אפק