הפרעות אכילה
מנהלי קהילה
העיתון ידיעות אחרונות: לא נצר היקפים בפוטושופ
ידיעות אחרונות מבטיחים שמעתה התמונות שיפורסמו בעיתון לא ירוטשו להצרת היקפים של המצולמות
הבוקר (ב') פורסמה בידיעות אחרונות הבטחה כי מעתה כל צילומי האופנה והסלבס בכל חלקי העיתון "יתפרסמו ללא פוטושופ להצרת היקפים". עוד מובטח כי בהפקות האופנה שיתפרסמו בעיתון לא ישתתפו דוגמניות בעלות רזון קיצוני.
"תרבות היופי והאופנה מוכרת לנו פנטזיה" נכתב בכתבה שהכריזה על המהלך. "כיום כמעט אין צילום אופנה שלא עובר עיבוד ממוחשב כדי לגרום למצולמת להיראות רזה יותר, לעיתים באופן קיצוני. אפילו צילומים של דוגמניות רזות עוברים עיבוד ממוחשב, עד שהן נראות כמו ברבי לא מציאותית. המצב הופך להיות מסוכן – בריאותית ונפשית. מספר חולות האנורקסיה היום גדול מאי פעם. נערות שנחשפות לצילומים של דוגמניות ומפורסמות לא מבינות שזו אשליה".
פרטים נוספים על המהלך החדש לעידוד דימוי גוף בריא צפויים להתפרסם ביום רביעי במוסף מיוחד של "זמנים מודרניים".
יש לציין כי נראה שבעיתון לא יפסיקו להשתמש בעיבוד ממוחשב לשיפור המראה של מצולמים, וההבטחה נוגעת לאי שימוש בתוכנות כמו פוטושופ למטרות הצרת היקפים בלבד. לכן סביר להניח שעדיין ישתמשו בעיבוד ממוחשב להעלמת צלוליטיס והחלקת קמטים. כמו כן, לפי הפרסום ההבטחה נוגעת לכל התמונות שיתפרסמו בעיתון, ואין התייחסות למגזינים הפופולאריים הרבים של קבוצת ידיעות אחרונות בהם המגזינים "לאישה", "בלייזר" ו"פנאי פלוס". עם זאת, נראה שזה בהחלט צעד גדול בכיוון הנכון.
בשנת 2012 אישרה כנסת ישראל את "חוק הפוטושופ". החוק שנכנס לתוקפו בשנת 2013, המתייחס לפרסומות בלבד, קובע כי בכל פרסומת בה יעשה שימוש בתוכנות עריכה דיגיטליות כמו פוטושופ לצורך הצרת היקפים, יופיע כיתוב המעיד על כך. תנאי החוק חלים גם על פרסומות שנערכו בחו"ל עם דוגמנים זרים ומיובאות לארץ. החוק גם אוסר על השתתפות דוגמנים בתת משקל בפרסומות. מצב של תת משקל יקבע על ידי בדיקת רופא בה ייבדק האם הדוגמן נמצא מעל 18.5 במדד BMI, שנחשב כתת משקל.