לחץ דם
מנהלי קהילה
המהפך מתחיל בקטשופ
חברת היינץ לוקחת אחריות ומפחיתה מלח בקטשופ- דווקא הצרכנים מתנגדים
כנראה שהטעם של הצ'יפס שלנו הולך להשתנות. חברת היינץ משנה לראשונה מזה 40 שנה את המתכון המפורסם למוצר הדגל שלה- קטשופ היינץ. המטרה של החברה היא הפחתת כמויות הנתרן במוצר הפופולארי בארצות הברית וברחבי העולם, ולמשוך צרכנים בעלי מודעות לבריאות.
לפני קצת יותר משבוע עובדי החברה החלו לבשל את הגרסא החדשה שמכילה 15 אחוז פחות נתרן, והבקבוקים אמורים להגיע לחנויות עוד הקיץ.
ההודעה של החברה על שינוי המתכון מגיעה זמן קצר לאחר פרסום דו"ח של פאנל רב השפעה מהמוסד לבריאות (IOM) בארצות הברית, לפיו מנהל המזון והתרופות צריך להגביל בחקיקה את כמות המלח שניתן להוסיף לאוכל.
צריכה גבוהה מידי של מלח גורמת ללחץ דם גבוה, מה שעלול להוביל למחלות לב וכלי דם ושבץ מוחי. דיאטה עשירה במלח קשורה גם לעלייה בסיכון לסרטן הקיבה ועלולה לפגוע בכליות. בארצות מפותחות רק רבע מצריכת המלח היומית מגיעה ממלח שולחני. היתר מגיע ממזון מעובד. לכן, הפחתת צריכת הנתרן חייבת להתבצע על ידי חברות המזון. הבעיה היא שהנתרן טוב לטעם, למרקם האוכל ולשימורו.
ואכן, מזה חוששים צרכנים רבים. "עזבו את הקטשופ" אמר פטריק ג'ונסון, מעריץ של הקטשופ לאחד העיתונאים בארצות הברית "אם זה לא מקולקל, אל תתקנו את זה". צרכן אחר בן שמונים שאוכל את הקטשופ המפורסם מזה עשורים רבים הוסיף "אני כל-כך רגיל לקטשופ כמו שהוא, למה להם לשנות את זה? קשה לי לאכול בלי מלח. אני חושב שזו הפרה של הזכויות שלנו". אבל בחברה משוכנעים שהצרכנים יקבלו את המוצר החדש.