מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
ד''ר אורן טנא
ד''ר אורן טנא
פסיכיאטר מומחה, מנהל המערך הפסיכיאטרי באיכילוב מייסד ומנהל רפואי של מכון מנטליקס, מרצה מבוקש באקדמיה ובחברות מסחריות, מגיש התוכנית ד"ר נפש בערוץ דוק
ד
ד"ר עודד טלמור
פסיכיאטר מומחה למבוגרים עוסק באבחון, ייעוץ וכתיבת חוות-דעת במצבי דיכאון, חרדה, פוסט טראומה, OCD ומשברי חיים/
שיחה חדשה בקהילת: דיכאון וחרדה

תגובות

gmgm
05/02/25 11:51

מקבל מטוטרקס 20 מג בזריקה  פעם בשבוע עקב מחלת פרקים  לאחרונה עקב ריפלוקס נתנו לי נקסיום 40 קראתי בעלון שזה יכול לגרום לרעילות של המטוטרקסט מישהו שמע יודע 

לפני 2 ימים | תגובה אחרונה: אתמול ב: 0:41

"גֵּר...יָתוֹם וְאַלְמָנָה – לֹא תְּעַנּוּן",

לָמָּה יֵשׁ דָּגֵשׁ – עַל "כִּי אֲנִי חַנּוּן"?

הַאִם אֶת הָאֲחֵרִים – מֻתָּר לְעַנּוֹת?

וְאִם לֹא – לָמָּה יֵשׁ דָּגֵשׁ עַל יְתוֹמִים וְאַלְמָנוֹת?

.

אֶלָּא שֶׁאֲנָשִׁים פּוֹחֲדִים מֵהַחֲזָקִים,

לָהֶם יֵשׁ עוֹרְכֵי דִּין – שֶׁיִּתְבְּעוּ רִבִּית עַל הַנְּזָקִים.

אַךְ אֶת הַחַלָּשִׁים – הַנִּזְקָקִים,

אֵלֶּה שֶׁאַף אָדָם לֹא יִשְׁמַע אוֹתָם זוֹעֲקִים,

אוֹתָם - הָאַכְזָרִים עוֹשְׁקִים.

וֶאֱלוֹקִים מַסְבִּיר – "לְעַצְמְכֶם אַתֶּם מַזִּיקִים",

כִּי הוּא – יַכֶּה אֶת הַמַּכִּים.

אַךְ מָה אִם הַ"יְתוֹמִים" – אֵינָם צַדִּיקִים?

.

וְלָכֵן יֵשׁ אֶת הַתּוֹסֶפֶת – "כִּי חַנּוּן אֲנִי",

לְהַדְגִּישׁ – שֶׁהַשֵּׁם שׁוֹמֵעַ אֶת זַעֲקַת הָ"עָנִי".

חַנּוּן – מִלְּשׁוֹן חֲנִינָה,

גַּם אִם לֹא מַגִּיעַ לוֹ – וְהוּא יִפְנֶה לְהָשֵׁם בִּתְחִנָּה,

הוּא יְקַבֵּל אֶת הָעֶזְרָה - בְּמַתָּנָה.

לֹא מִצַּד הַדִּין – אֶלָּא בְּחִנָּם, מֵרַחֲמֵי הַשְּׁכִינָה.

.

כִּי דַּוְקָא לָאֶבְיוֹנִים,

לְחַסְרֵי עוֹנִים – שֶׁמַּרְגִּישִׁים חַסְרֵי אוֹנִים.

כְּשֶׁלֶּאֱלֹקִים – בְּזַעֲקָתָם הֵם פּוֹנִים,

הֵם מִיָּד נַעֲנִים.

.

לָכֵן צָרִיךְ לְהִזָּהֵר לֹא לִפְגֹּעַ – בְּעִקָּר בַּחַלָּשִׁים,

בַּאֲנָשִׁים שֶׁעָבְרוּ – חַיִּים קָשִׁים.

שֶׁעָבְרוּ קְשָׁיִים – וּכְבָר מֻתָּשִׁים,

וְעוֹד קְצָת – וְהֵם מְיֹאָשִׁים.

כִּי בַּיִּסּוּרִים – יֵשׁ פּוֹטֶנְצְיָאל לַהֲפֹךְ אוֹתָם לִקְדוֹשִׁים.

.

וְאוּלַי הַמֶּסֶר הָעִקָּרִי בְּפָּרָשַׁת מִשְׁפָּטִים,

שֶׁצָּרִיךְ לְשַׁקְלֵל אֶת הַמֵּמַד הָרוּחָנִי – כְּשֶׁאֶת הַמְּצִיאוּת שׁוֹפְטִים?

וְאִם הָאָדָם יָבִין – שֶׁרַק הַשֵּׁם יָכוֹל לַעֲזֹר לוֹ,

הוּא יְקַבֵּל עֶזְרָה – גַּם אִם מִצַּד הַדִּין לֹא מַגִּיעַ לוֹ?

תגובות

אינטרוספקטפובי
אתמול ב: 0:41

פירוש השיר:  "פרשת משפטים – גר יתום ואלמנה".

.

השיר מתחיל בציטוט ""גֵּר...יָתוֹם וְאַלְמָנָה – לֹא תְּעַנּוּן",

ושואל, למה יש את התוספת הלכאורה מיותרת "כי חנון אני", אנו יודעים שהשם רחמן, למה יש את התוספת הזאת שם?

בנוסף, למה הציווי הוא דווקא על יתום ואלמנה?

את האחרים מותר לענות?

בוודאי שלא.

אז למה יש דגש על "יתום ואלמנה"?

.

ואז השיר מסביר, שאנשים מפחדים מהחזקים כי יש להם את הכוח לפגוע בחזרה.

היום זה מתבטא בסוללה של עורכי דין אם רק מישהו יתעסק קצת עם איזה מיליארדר, הוא יסתבך שנים במשפטים וסביר להניח שיצטרך לפצות אותו על כך או יישב בכלא.

לעומת זאת, החלשים, אפשר לפגוע בהם בלי לחטוף נזק, לכאורה.

באותה תקופה זה היה בעיקר הגרים היתומים והאלמנות.

הגרים הם אנשים שמקורם זר והתגיירו, הצטרפו לעם ישראל.

בזר אנשים פוגעים ביתר קלות.

היתומים, הם ילדים שהוריהם נפטרו, בעבר הייתה יותר תלות במשפחה ולא היה אירגונים מדינתיים כמו ביטוח לאומי, ולכן יתומים שאיבדו את הוריהם היה להם מאוד קשה להסתדר.

כך גם האלמנה, הגברים בעיקר היו עובדים כי העבודה הייתה פיזית והאלמנה הייתה מתפרנסת בדוחק ובעניות.

לכן הם מייצגים את החלשים בחברה.

יש אנשים אכזרים, שנטפלים לחלשים, לחסרי הגנה.

השם מזהיר את אותם אכזרים ומסביר להם שרק נראה שהיתומים והאלמנות חסרי הגנה.

אם האכזרים יפגעו בהם, השם (מידת הדין) יחזיר להם כגמולם.

לכן לא כדאי להם להזיק.

.

אך יש פה שאלה, אם השם יפגע באכזרים שפוגעים בחלשים, גם אם החלשים הם לא צדיקים?

זאת אומרת, מידת הדין, זו מידת הצדק.

מה אם מגיע לחלשים להיפגע?

ולכן התורה כותבת, "כי חנון אני".

יש גם את מידת הרחמים, את החנינה, את הנתינה בחינם גם מעבר לגבולות הדין, מתנה.

ואם רק היתומים והאלמנות – או ה"עני", (אדם שחסר לו מאוד) או כל עשוק אחר, יפנה לקב"ה בתחינה, השם, יגלה את מידת הרחמים שלו ויקבל את תפילתו.

(אגב זה לא אומר שייראו את התוצאה מיד כי יש גם רחמים נסתרים)

.

והסיבה לכך היא כשדווקא כשאדם מתייאש מבני אדם שיעזרו לו, כשהוא פונה להשם במצוקה גדולה ויודע שרק השם יכול להושיע אותו – אז תפילתו נענית.

למה?

כי הוא מגיע להשגה רוחנית גבוהה.

הוא מבין ששום אדם לא יכול לעזור לו, שהוא לא יכול להתמודד בעצמו, והוא צריך עזרה משמיים.

אך למה זו השגה גדולה כל כך?

כי רובנו, חיים באשליה רוב הזמן, שאנו מסוגלים לבד, ו"רק שהשם לא יפריע".

אבל זו אשליה.

במציאות, כדי שאדם יוכל לתפקד ברמה הכי בסיסית, לראות לשמוע, לנשום וכו'.

זה כל כך הרבה מערכות, שהשם נותן לו בכל רגע ורגע את כוח החיים שמחובר לגוף ומפעיל אותן, ונס מתרחש בכל רגע שאין שגיאה בכל המערכות המורכבות האלה.

אך זה קורה בכל רגע, והאדם רגיל לכך עד שנוצרת האשליה, שזה נורמלי שהכל פועל באופן תקין וחריג שיש תקלה.

כשהאמת היא, שאנו צריכים להודות על כל נשימה ונשימה כי זה לגמרי לא מובן מאליו!

.

כשאדם חזק, בריא פיזית, בעל יכולת כלכלית, קשרים חברתיים וכו'.

הוא סומך על כל כך הרבה גורמים, על עצמו, על חבריו, על משפחתו, על הצבא, על השב"כ, על מומחי כלכלה שאומרים שהכלכלה לא תיקרוס וכו'.

ולכן גם אם הוא אדם מאמין ומתפלל להשם, זה לא מגיע מעומק הלב.

אותו אדם חושב לעצמו שהוא יכול להסתדר בלי העזרה של השם.

ולכן הוא חי באשליה.

.

לעומת זאת אותו אדם שמבין שהוא במצוקה, שאף אדם לא יכול לעזור לו, רק השם.

מתעלה בדרגתו הרוחנית, קדוש יותר.

כי הוא מבין בחווייתו תובנה חשובה ביותר – רק השם יכול לעזור לו.

לכן הוא קרוב יותר להשם, ולכן תפילתו שמגיעה מעומק הלב – נענית.

.

השיר מסתיים בתהיה, אולי המסר העיקרי בפרשת משפטים – הוא להכניס את השקלול הרוחני כששופטים את המציאות?

ואולי לא צריך להגיע למצוקה חריפה כדי להגיע לתובנה – שרק השם יכול לעזור?

ואם האדם יגיע לתובנה הזאת לפני – הוא יוכל להיוושע גם בלי להגיע למצוקה חריפה?

.

הנס שקרה היום במרכז, הוא אולי בזכות כל אלה שהתפללו לגאולה כשראו את האכזריות של חמאס במצג גופות משפחת ביבס.

מי יודע, אולי זה מה שהציל אותנו ממגה פיגועי תופת?

.

מאחל לכולנו גאולה פרטית וכללית בקרוב מאוד!

שבת שלום עם ישראל!

לפני 3 ימים | תגובה אחרונה: לפני 3 ימים

גַּם הַ"צַדִּיק" - נוֹפֵל,

גַּם הוּא לִפְעָמִים מַגִּיעַ - לְמָקוֹם אָפֵל.

גַּם הוּא לְעִתִּים לֹא מַבְדִּיל - בֵּין עִקָּר לְטָפֵל,

וְטַעַם הַחַיִּים - מִדֵּי פַּעַם תָּפֵל.

.

הַצַּדִּיק - הוּא זֶה שֶׁבְּכֹל פַּעַם קָם,

הוּא מֵבִין - שֶׁיֵּשׁ יְסוֹדוֹת שֶׁצָּרִיךְ לְחָזְקָם.

הוּא מְיַשֵּׁר - אֶת מָה שֶׁמְּעֻקָּם,

וּמַעֲמִיד דְּבָרִים - עַל דִּיּוּקָם.

.

הַצַּדִּיק - הוּא לוֹחֵם,

וְדַוְקָא בִּגְלַל שֶׁהוּא מְרַחֵם,

הוּא מַמְשִׁיךְ - לְהִלָּחֵם.

.

הוּא לֹא נִכְנָע - וְלֹא מִתְיָאֵשׁ,

הוּא מְתַעֵל בְּאֹפֶן חִיּוּבִי - אֶת הָ"אֶשׁ".

אֶת הַפֶּצַע - הוּא חוֹבֵשׁ,

וְאֶת הַיֵּצֶר - הוּא כּוֹבֵשׁ.

.

הַצַּדִּיק הוּא פֶּרְמָנֶנְטִי,

גַּם אַחֲרֵי - הֶפְסֵד טַקְטִי.

הוּא מַמְשִׁיךְ לִהְיוֹת עִם הַיֵּצֶר - מִילִיטַנְטִי,

וּמְחַפֵּשׂ פִּתָרוֹן אֵלֵגַנְטִי,

לְנִצָּחוֹן אַסְטְרָטֵגִי - דְּרַסְטִי.

.

.

בְּמַסַּע נֶפֶשׁ קוֹגְנִיטִיבִי - תּוֹהֶה לְעַצְמוֹ אִינְטְרוֹסֶפְּקֶטְפֹבִי,

מִבֵּין שְׁלַל מַחְשֵׁבוֹתָיו - מָה אוֹבְּיֶקְטִיבִי, מָה סוּבְּיֶקְטִיבִי וּמָה בִּכְלָל פִיקְטִיבִי?

.

.

וְאוּלַי מָה שֶׁמַּבְדִּיל - בֵּין הַצַּדִּיק לָרָשָׁע,

זוֹ הָאֱמוּנָה - בַּיְּכֹלֶת לְהִוָּשַׁע?

הַצַּדִּיק מַאֲמִין - בַּיְּכֹלֶת לְתַקֵּן,

וְהָרָשָׁע מַאֲמִין - שֶׁמִּי שֶׁקִּלְקֵל יִשָּׁאֵר מִסְכֵּן.

תגובות

אינטרוספקטפובי
לפני 3 ימים

גירסת ראפ:

נופל וקם 8 #music #קולות #song #הליכה #spotify #newsong #עולם
לפני 4 ימים | תגובה אחרונה: לפני 4 ימים

בְּכֹל אָדָם - יֵשׁ נֶפֶשׁ בֶּהֶמִית,

שֶׁמּוֹשֶׁכֶת אוֹתוֹ לַחְווֹת - עוֹד תְּחוּשָׁה גַּשְׁמִית.

הִיא עַרְמוּמִית,

וְשַׁקְרָנִית - בְּרָמָה בֵּינְלְאֻמִּית.

וְאִם הָאָדָם - בְּלִי שְׁלִיטָה עַצְמִית,

הִיא עֲלוּלָה עָלָיו אָסוֹן לְהָמִיט,

וֶאֲפִלּוּ - לְהָמִית.

.

לְעֻמָּתָהּ - יֵשׁ נֶפֶשׁ אֱלוֹקִית,

שֶׁשְּׁאִיפָתָהּ הִיא לֶאֱמֶת עֶרְכִּית.

הִיא מְבַקֶּשֶׁת מֵהָאָדָם לִפְעֹל - בְּצוּרָה "חֻקִּית",

וְהָאָדָם מִזְדַּהֶה אִתָּהּ - רַק חֶלְקִית.

חֶלְקֵנוּ רוֹאִים בָּהּ - מַצְפּוּן שֶׁצָּרִיךְ לְהַשְׁקִיט.

.

בָּאָדָם יֵשׁ אֶת שְׁתֵּי הַנְּפָשׁוֹת,

וְהוּא זֶה שֶׁצָּרִיךְ לְבַצֵּעַ - אֶת הַהַחְלָטוֹת הַקָּשׁוֹת.

הֵן דּוֹרְשׁוֹת וּמְבַקְּשׁוֹת,

וּלְבוּשִׁים שׁוֹנִים - לוֹבְשׁוֹת.

הֵן אַף פַּעַם לֹא פּוֹרְשׁוֹת,

אַךְ לִפְעָמִים - הֵן נֶחְלָשׁוֹת.

וְהָאָדָם נִמְצָא בְּמַאֲבָק - בֵּין שֵׂכֶל לִרְגָשׁוֹת,

בֵּין מַחֲשָׁבוֹת - לִתְחוּשׁוֹת.

.

לֹא מְשַׁנֶּה בְּמָה הוּא יִבְחַר,

הוּא יִצְטָרֵךְ לְהִתְמוֹדֵד שׁוּב - מָחָר.

וְשׁוּב יֻצַּג בְּפָנָיו מִבְחָר,

וְשׁוּב יֵעָרֵךְ - הַמִּסְחָר.

הַאִם הוּא יִבְחַר בְּאַהֲבָה - אוֹ בְּשָׂכָר?

הָעִקָּר שֶׁלֹּא יִתְחָרֵט - בְּשָׁלָב יוֹתֵר מְאֻחָר.

.

.

בְּמַסַּע נֶפֶשׁ קוֹגְנִיטִיבִי - תּוֹהֶה לְעַצְמוֹ אִינְטְרוֹסֶפְּקֶטְפֹבִי,

מִבֵּין שְׁלַל מַחְשֵׁבוֹתָיו - מָה אוֹבְּיֶקְטִיבִי, מָה סוּבְּיֶקְטִיבִי וּמָה בִּכְלָל פִיקְטִיבִי?

.

.

מִי יְנַצֵּחַ בַּסּוֹף - הַחֵלֶק הַבֶּהֶמִי אוֹ הָאֱלוֹקִי?

וְאוּלַי זֶה תָּלוּי בִּי - וּבְמַאֲבָקִי?

וּבָאֹפֶן שֶׁבּוֹ - אֶבְחַר אֶת דַּרְכִּי.

הַאִם אֶבְחַר בַּתַּאַוְתָנִי - אוֹ בְּעֶרְכִּי?

תגובות

אינטרוספקטפובי
לפני 4 ימים

ביוטיוב:

שתי נפשות נאבקות בתוכי 17
20/01/24 7:15 | תגובה אחרונה: לפני 4 ימים

אני רוצה לנצל את ההזדמנות פה כשאני אנונימית כדי לקטר על המלחמה הדפוקה הזאת ואיך היא חירבנה על החיים שלי. ולא קרה לי כלום, לא פינו אותי ולא נהרג לי מישהו, ובכלל כאילו אין לי זכות להתלונן- והנה, אני מתלוננת. ואני יודעת שלכולם נגמרה האמפטיה, ואין כבר כח לשמוע, בוודאי שלי נגמרה האמפטיה. אבל בא לי להוציא וחשוב לי שמישהו יקשיב.  להוציא לאויר ריק זה פחות מנחם. ואגב- לא אכפת לי שכולם עוברים את זה. מצדי, שכולם ימותו. לא אכפת לי מאף אחד. פשוט נמאס החרא הזה. אז מה שקורה זה שאני במשך 15 שנים עובדת כשהמטרה שלי לצאת לעצמאות, בתהליך כזה של פרידה משותפים- ולהיות בעצמי בעלת העסק, עסק שאני מנהלת כבר חמש שנים. וכך באמת הצלחתי לצאת עם חברה קטנה רזה, עם שני עובדים ומשרד ופרויקטים לא מאוד ריווחיים- והרעיון הוא שיש לי חצי שנה עד שאני מתחילה לאבד כסף, ואני חייבת להשיג פרויקטים גדולים. ואיך שאני עושה את זה- פורצת המלחמה. ועכשיו העתיד של המקצוע שלי שחור, ואני לא מצליחה להשיג פרויקטים ריווחיים. ויש לי מה חודשים עד שאני נשרפת. מיותר לציין איך הדבר הזה משפיע עליי, כי באמת קצרה היריעה מלתאר איך אדם שיש לו גם ככה בעיות של חרדה וכפיתיות- מה קורה כשהוא גם נופל מצוק כלכלי. משהו שעבדתי עליו כל החיים- נשטף באסלה. ועכשיו, הדובדבן שבקצפת, אני יכולה לאבד מאות אלפי שקלים ולהכניס את המשפחה שלי לבור כלכלי. אני תוהה כמה מהר בעלי יתגרש ממני. ואם אם הוא לא יתגרש, הוא ישנא אותי כל החיים שלו. אני מרגישה שחרבות הברזל קוצצות אותי ואת החלומות שלי לחתיכות קטנות. הבעיה היא, שבגלל שהצרות שלי אמיתיות, אני לא יכולה ללכת לטיפול. אני הולכת  לפסיכולוגיות, שעובדות מהבית, או מקסימום מקסימום מחזיקות לעצמן קליניקה, והן רואות אישה ומזדהות אותי, לצערי, ורואות שאני חיה בחרדות, ולהלן התגובות שקיבלתי במשך 15 השנה האחרונות מפסיכולוגיות שונות: "למה את חושבת שאת יכולה להחזיק משרד, אני בקושי מצליחה להחזיק את הקליניקה הזאת", "וואי איזה פחד מה שאת מתארת אני רק חושבת על זה אני נכנסת לחרדות", " אולי תשארי לעבוד כשכירה ומקסימום תבקשי העלאה במשכורת". אקיצר, ברוך שעשני אישה. אין לי ספק שלגבר שאפתן המשפטים האלה לא היו נאמרים. והנה, הן צדקו אחרי הכל. אני יוצאת לעצמאות, ונופלת לתוך מלחמה שמחסלת את המקצוע שלי ואני לא מצליחה להשיג את הפרויקט הגדול. חרא על החיים שלי. ואני בעיקר כועסת. כמו ילדה קטנה, בא לי לעשות "טנטרום". בא לי לשבור דברים. בעיקר יש לי מחשבות של "זה לא יכול להיות", "אני לא אתן לזה להגמר", "אני אצליח בסוף" "אני אסדר את זה", וזה גם משגע אותי המחשבות האלה. אז אני מסתובבת, בא לי כל הזמן להקיא את הכעס שלי על אנשים, אבל אני שומרת את הקיא בפנים, כי "כולם סובלים", ואני "לא היית חייבת להיות כזו גיבורה גדולה ובעלת משרד, יש אנשים בקושי מצליחים להחזיק קליניקה", ו"ככה זה להיות עצמאי, זה סיכון", וכשאני מנסה לדבר על זה עם אנשים קרובים אליי כמו אמא שלי אני רואה שהיא נלחצת בטירוףףף, וגם בעלי. אני חושבת כמה אנשים מסתובבים עם מסכה בחיים, במיוחד אנשים שלוקחים סיכונים, כמה מצוקה ועקשנות יש בפנים, ובאמת פנאטיות של מתאבד שיעי. רק אלוהים יכול לעזור.

תגובות

חנן-14
לפני 4 ימים

אני יכול לסייע אם תרצי, הפרטים שלי כאן באתר אוסיף טל על כל מקרה, 058-7061999 כל טוב, תהיי בריאה, רפואה שלמה, ובהצלחה באשר תבחרי לעשות, למעט להרים ידיים, לא מרימים ידיים, מתמודדים ויוצאים מיזה, כאמור אני יכול להראות ולהנחות. ביי

הצג עוד

מנהלי קהילה

אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
ד''ר אורן טנא
ד''ר אורן טנא
פסיכיאטר מומחה, מנהל המערך הפסיכיאטרי באיכילוב מייסד ומנהל רפואי של מכון מנטליקס, מרצה מבוקש באקדמיה ובחברות מסחריות, מגיש התוכנית ד"ר נפש בערוץ דוק
ד
ד"ר עודד טלמור
פסיכיאטר מומחה למבוגרים עוסק באבחון, ייעוץ וכתיבת חוות-דעת במצבי דיכאון, חרדה, פוסט טראומה, OCD ומשברי חיים/
רוצים לכתוב בלוג? הצטרפו לקהילת הבלוגרים
המידע והתכנים באתר "כמוני" נועדו להרחיב את הדעת ולשמש כמידע כללי בלבד. תכנים אלו אינם מהווים חוות דעת או עצה מקצועית, או תחליף להיוועצות ישירה עם איש מקצוע מתאים באשר לטיפול הנדרש
מידע רפואי על דיכאון מאתר מכבי