מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבחדשותבוחרים ילקוט נכון

בוחרים ילקוט נכון

מתכוננים לחזרה ללימודים: איך בוחרים תיק לבית הספר, איך נושאים ואיך מסדרים אותו, כדי למנוע נזקים


הילקוט צריך להיות צמוד לכל אורך הגב כשהגבול התחתון לא עובר את קו תחילת הישבן (צילום: Shutterstock)
הילקוט צריך להיות צמוד לכל אורך הגב כשהגבול התחתון לא עובר את קו תחילת הישבן (צילום: Shutterstock)

 

ילקוט כבד או ילקוט שנישא באופן שאינו מתאים עלול לגרום לכאבי גב, עיוות ביציבה שעלול להפך לכרוני ולכאבים בצוואר. המומחים מסבירים איך לבחור ילקוט ואיך לסדר אותו, כדי להגן על בריאותם של הילדים.

 

בחנות

 

• תמיד העדיפו תרמיל גב עם שתי רצועות ולא תיק צד שנישא על הכתף. זה נכון בכל הגילאים, במיוחד בילדים.

 

• בחרו ילקוט בעל רצועות כתף רחבות ומרופדות.

 

• וודאו שהרצועות יהיו ניתנות לכוונון.

 

• בדקו שהילקוט קל כשהוא ריק.

 

• בחרו ילקוט בעל ריפוד של רשת נושמת באזור הגב.

 

• בחרו ילקוט המכיל מספר תאים המאפשרים חלוקת משקל הספרים והמחברות.

 

• בחרו ילקוט שיש עליו מחזירי אור למען בטיחות הילד בחושך.

 

• רצוי שתהיה לילקוט גב חגורה שניתן לקשור על הבטן, העוזרת לחלק את העומס.

 

• בחרו ילקוט על גלגלים רק אם תנאי השטח מתאימים. ילקוט על גלגלים אומנם אינו נישא על גב הילד, אך משקלו רב יותר. הוא כבד להרמה ולכן, אינו מתאים לעליה במדרגות וסחיבה בתנאי דרך קשים. לכן, ילקוט על גלגלים מתאים רק כאשר תנאי הדרך חלקים, אין מדרגות רבות בדרכו של הילד לבית הספר, ויחד עם זאת מרחק ההליכה הוא גדול.

 

בבית

 

• על הילד לשאת את התיק על שתי הכתפיים.

 

• וודאו כי אורך רצועות הכתפיים שווה כדי לאפשר חלוקת עומס המשקל בין הכתפיים.

 

• רצועות ארוכות גורמות להטיית הגב אחורה, רצועות קצרות מידי אינן נוחות. הרצועות צריכות להיות מותאמות כך שהילקוט יהיה צמוד לכל אורך הגב, כשהגבול העליון שלו מתחת לקו הכתפיים והגבול התחתון לא יעבור את קו תחילת הישבן.

 

• את הספרים הכבדים יש לארוז בתא הקרוב לגב.

 

• חשוב להימנע מבליטות שידקרו את הגב.

 

• אם הילד נושא ילקוט על גלגלים חשוב לדאוג שהוא יקפיד להחליף בין הידיים שמושכות אותו.

 

• וודאו כי משקל הילקוט המלא אינו עולה על 15% ממשקלו של הילד.

 

• הדריכו את הילד לשאת בכל יום את חומרי הלימוד הדרושים ליום זה בלבד. הנחו אותו לאחסן את חומרי הלימוד שאינם נדרשים באותו יום בתא נעול בבית הספר או בבית. כדאי לעבור יחד עם הילד על מערכת הלימודים ולוודא שהוא סוחב רק את הספרים רלוונטיים.

 

• כאמור, תמיד עדיף לשאת תיק גב. אבל כשמדובר בבני נוער, לפעמים הם לא מוכנים לוותר על תיק הצד. אם מתעקשים על תיק צד, מומלץ ללכת כשהרצועה שלו בהצלבה, כדי שהמשקל יתאזן בצורה טובה יותר.

 

• אם נושאים תיק על הכתף, מומלץ להעבירו מידי כמה זמן מכתף לכתף על מנת שהמשקל והלחץ יתחלק באופן שווה בין הצדדים.

 

• בתיק צד מומלץ להקפיד על רצועה קצרה ככל שניתן - תיק שמגיע עד אזור המותניים נתמך טוב יותר.

 

• כשנושאים את התיק חשוב להימנע מזמנים ממושכים של שהייה בתנוחה אחת. חשוב להקפיד לזוז הרבה באופן קבוע, להפעיל ולמתוח את שרירי הגב וגם לקחת הפסקות סדירות בנשיאת התיק.

 

• הסבירו לילדכם כי עליו לדווח על הופעת כאב גב, צוואר או כתפיים.

 

 

* העצות מבוססות על המלצות המחלקה לפיזיותרפיה במשרד הבריאות, המלצות האיגוד הבריטי לכירופרקטיקה והמלצותיו של יו"ר האיגוד הישראלי לאורתופדיה ומנהל המחלקה לאורתופדיה במרכז הרפואי סורוקה, פרופ' דן עטר.