דיכאון וחרדה
מנהלי קהילה
אם האימוג'י הוא עתיד השיחה – כנראה שנדפקנו
מחקר חדש מצא כי שימוש באימוג'י עלול להוביל לליקויים משמעותיים בתקשורת
האם ידעתם שכאשר אתם שולחים בנקסוס שלכם לחבר את האימוג'י הזה:
באייפון שלו הוא עשוי לראות את זה:
מתברר שחוסר ההתאמה הזה עלול להתרחש לכל אימוג'י. כן, אפילו
מחקר חדש הראה כי הבעיה הזו עלולה לגרום לאנשים לפרש באופן שגוי רגשות ומשמעות של תקשורת המבוססת על אימוג'ים, בחלק מהמקרים באופן משמעותי. כן, בהחלט
יתרה מכך, המחקר גם הראה כי אפילו כששני אנשים מסתכלים על אותו אימוג'י בדיוק, פעמים רבות הם לא מפרשים אותו באותו האופן, מה שמוביל אפילו ליותר קצרים פוטנציאלים בתקשורת.
החוקרים מסבירים כי לכל מכשיר חכם יש פונט אימוג'י משלו ואותה דמות יכולה להראות שונה בפלטפורמות שונות של מכשירים. לדוגמה, כל אלה הם אותו אימוג'י במכשירים אחרים:
כדי לבחון אם השונות בנראות האימוג'ים עלולה לגרום לקצרים בתקשורת, חוקרים מאוניברסיטת מינסוטה ערכו סקר בו השוו כיצד אנשים מפרשים אימוג'י. הם בדקו זאת עבור 22 מהאימוג'ים הפופולאריים ביותר בחמש פלטפורמות שונות: אפל, גוגל, מיקרוסופט, סמסונג ו-LG. עבור כל אימוג'י בכל אחת מהפלטפורמות הם ביקשו מהמשתתפים לתאר את האימוג'י במילים ולהעריך את המשמעות הרגשית או הבעתית לכל דמות בסולם שנע בין -5 (מאוד שלילי) עד 5 (מאוד חיובי).
הם מצאו כי במקרים רבים, יש פוטנציאל לבעיות תקשורת. לדוגמה, הם בחנו את התוצאות לאימוג'י 'פרצוף מחייך ועיניים מחייכות' (ראו למטה) ומצאו כי אם משתמש באייפון שולח את האימוג'י למכשירים כמו נקסוס, סמסונג או LG, משתמש האייפון שולח אימוג'י שלילי באופן מתון (-1) למישהו שיקבל אותו כמשקף רגשות חיוביים (3-4.5).
באופן כללי, החוקרים מצאו כי ב-9 מתוך 22 האימוג'ים שנבדקו, ההבדל הממוצע בדירוג הרגש בין הפלטפורמות היה גבוה יותר מ-2 נקודות בסולם של -5 עד 5.
הם מצאו גם כי עבור אותו אימוג'י בפלטפורמות אחרות - אנשים השתמשו במילים אחרות כדי לתאר את האימוג'י. לדוגמה, כאשר תיארו את האימוגי (של אפל) הזה:
המשתתפים השתמשו במילים כמו "עצור" ו"מחיאת כפיים". לעומת זאת, את הגרסה של גוגל לאותו אימוג'י הם תיארו במילים כמו "הלל" (praise) או פשוט "יד".
פירושים שונים לאותה תמונה
הממצא שבאמת הפתיע את החוקרים, הוא שחלק גדול מבעיות התקשורת הפוטנציאליות עשויות לנבוע מפירושים שונים של אותו אימוג'י בדיוק. במילים אחרות, שני אנשים שמסתכלים על אותו אימוג'י באותו סמארטפון עשויים לפרש את האימוג'י באופן שונה לחלוטין. לדוגמה, במקרה של האימוג'י של אפל:
חלק מהאנשים חשבו שהוא יותר חיובי, בעוד שאחרים חשבו שהוא יותר שלילי. בטבלה הבאה תוכלו לראות את מספר האנשים שנתנו לאימוג'י הזה דירוגים שונים:
באופן כללי, נמצא כי אם שולחים אימוג'י בין פלטפורמות שונות (לדוגמה אייפון לנקסוס), ההבדל בין השולח למקבל בסולם הרגש של -5 עד 5 עומד בממוצע על 2.04 נקודות. עם זאת, אפילו באותה פלטפורמה (משמע שהשולח והמקבל מסתכלים בדיוק על אותה תמונה) ההבדל הממוצע עומד על 1.88 נקודות.
בטבלה הבאה תוכלו לראות את האימוג'ים שהפרשנות שלהם הייתה הכי פחות אחידה באותה פלטפורמה, או במילים אחרות: שכשאנשים מסתכלים על אותו אימוג'י בדיוק הם תופסים את המשמעות הרגשית שלו באופן שונה. ככל שהניקוד גבוה יותר, כך השונות באיך שהאימוג'י נתפס גדולה יותר.
החוקרים ממשיכים לבחון את נושא האימוג'ים בתקשורת בכמה חזיתות, בהן אימוג'ים בהקשר של הודעות טקסט מלאות, בחינת הפירוש של אימוג'ים באנשים מתרבויות שונות ועוד. בינתיים, נראה שהאימוג'ים לא מפשטים את התקשורת, אלא עשויים לעשות בדיוק את ההפך.