קשב וריכוז
מנהלי קהילה
ADHD: פעילות גופנית משפרת תפקוד בבית ספר
מחקר קטן מצא כי פעילות גופנית עשויה להוביל לתפקוד טוב יותר בבית הספר בקרב ילדים עם הפרעות קשב וריכוז
דקות ספורות של פעילות גופנית יכולות לעזור לילדים עם הפרעות קשב וריכוז עם רכיב היפראקטיבי (ADHD), לתפקד טוב יותר בלימודים. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Pediatrics.
חוקרים מאוניברסיטת מישיגן גייסו למחקר 40 ילדים בגילאי 8 עד 10, מחציתם עם ADHD. הילדים התבקשו לבלות 20 דקות בהליכה מהירה על הליכון או בקריאה בזמן שהם יושבים.
לאחר מכן הילדים עברו מבחני הבנת הנקרא ומתמטיקה, הדומים למבחנים סטנדרטיים, רק קצרים יותר. הם גם שיחקו במשחק מחשב פשוט בו הם היו צריכים להתעלם מגירויים ויזואליים כדי לקבוע במהירות את הכיוון בו דמות מצוירת של דג שוחה. מטרת משחק המחשב הייתה להעריך את יכולתם של הילדים להתעלם מהסחות דעת ולהתרכז במטרה.
התוצאות הראו שכל הילדים תפקדו טוב יותר בשני המבחנים לאחר שהתעמלו. במשחק המחשב, אלה עם ADHD הצליחו יותר להימנע מטעויות המאפיינות הפרעות קשב כאלה.
לדברי החוקרים המחקר מראה כי לאחר פעילות גופנית קצרה, ילדים עם ADHD יכולים להשתיק הסחות דעת בצורה טובה יותר ולהתמקד במשימה.
במחקר נוסף שפורסם מוקדם יותר השנה חוקרים מאוניברסיטת מונטריאול הראו כי תוכנית פעילות גופנית שנמשכה 10 שבועות שיפרה באופן משמעותי את ההתנהגות והתפקוד הקוגניטיבי בילדים בני 7-12 עם ADHD.