מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
כמוניתרופות ורוקחותסדר נטילת תרופות

סדר נטילת תרופות

10/08/24 19:27
1 תגובות

שלום רב אני נוטל את הטיפול הבא בסדר הבא : בוקר סרוקסט 40 מ"ג ,ערב סוליאן 200 מ"ג ,ערב מירו 30 מ"ג, במהלך היום אני מרגיש עייפות ותשישות וחוסר כוחות ואנרגיה וישן בלילה 12 שעות , איך אפשר לשנות את סדר נטילת התרופות כך שאצטרך לפחות שעות שינה בלילה וארגיש רענן ואנרגטי ופחות עייף וישנוני במהלך היום ? תודה 


תגובות

סימה-לבני
15/08/24 10:06

StrongMan שלום רב,

ברשימתך מספר תרופות שכולן יכולות לגרום לעייפות ותשישות וחוסר כוחות.

עליך לפנות בשלב ראשון ולבקש בדיקות דם כדי לשלול מצבים של חסר בנתרן או בלוטת תריס לא תקינה, חסר ויטמינים או בעייה בתפקודי כבד או אחרת.

ובהתייחס לתרופותיך:

  • SEROXATE - ראה ברשימת תופעות הלוואי שבעלון לצרכן של סרוקסט (Paroxetin) בקישור שכאן. תופעת העייפות מוזכרת בקשר עם ירידה ברמות הנתרן בדם.
  • SOLIAN - בעלון לצרכן של פרייד - שמכיל אף הוא Amisulpiride בקישור שכאן, ברשימת תופעות הלוואי בסעיף 4.
  • MIRO -   בעלון לצרכן של מירו שמכיל Mirtazapine בקישור שכאן. נמנום וישנוניות ברשימת תופעות הלוואי, בשכיחות גבוהה.

מכאן שלדעתי לא מדובר בשינוי סדר נטילת התרופות, אלא בבדיקה לנחיצות של כולן, ואם אכן כולן נחוצות, אזי יתכן שצריך לבדוק אם המינון של כולן מתאים לך, ואולי לשקול הקטנת מינון בשיתוף פעולה עם הרופא כמובן כדי שלא לצאת מאיזון.

לידיעתך, מתחילת חודש אוגוסט, אינני מנהלת יותר ב"כמוני". ניתן למצוא אותי בפורום תרופות ורוקחות שבאתר שלי בקישור שכאן.


בברכה

סימה לבני
רוקחת יועצת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות ובתוספים – בעידן שבו המידע אינסופי"