מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןמידע על בדיקות גנומיות לסרטן הערמונית

מידע על בדיקות גנומיות לסרטן הערמונית

13/06/24 15:20
2 תגובות

יש פרסום ל3 בדיקות גנומיות לסרטן הערמונית.(אני מצאתי).אני מרגיש את 'הפרסום' המופיע  באתרים של המשווקים.

השאלה שאני מבקש לברר באמצעותך איזו היא הבדיקה  המתאימה ביותר לסרטן הערמונית---במעקב פעיל?האם יש עבודה מחקר משווה ביניהם? האם יש עבודה מחקר שיכולה להשוות לגבי יכולת הניבוי של הבדיקה שכל אחד משווק?

האם הם בודקים את אותם הגנים?


זאב


תגובות

דניאלה-הרצוג
מומחה כמוני
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
15/06/24 10:01

שלום זאב 

ברמה הרחבה, הגנומיקה עוזרת לחוקרים ללמוד יותר על השינויים בגנים ובחלבון בתוך תאי סרטן שונים. זה משמש לפיתוח טיפולי סרטן חדשים יותר המכוונים לשינויים אלה בגנים ובחלבון. 

בדיקה גנומית מתייחסת לרוב לבדיקות שנעשות כדי להסתכל על הגנום (או חלקים מהגנום) בתוך תאי הסרטן של אדם כדי ללמוד על הגנים או השינויים בחלבון בתאים אלו, אשר הופכים אותם לשונים מתאים רגילים.

בדיקה גנומית יכולה להיקרא בשמות רבים אחרים, כולל:

פרופיל גנומי או רצף גנום
בדיקת סמנים ביולוגיים
בדיקת גידול, בדיקה גנטית של גידול, בדיקת סמן גידול או תת-טיפוס של גידול
בדיקה מולקולרית או פרופיל מולקולרי
רצף הדור הבא
הבדיקה נעשית לעתים קרובות על דגימה של הגידול (מביופסיה או ניתוח) אם אפשר, אך היא עשויה להיעשות גם באמצעות דגימת דם, רוק או נוזלי גוף אחרים.

כאן מצ"ב קישור למחקר שעסק בתפקידן של הבדיקות השונות במעקב פעיל בסרטן ערמונית: Active Surveillance in Prostate Cancer: Role of Available Biomarkers in Daily Practice

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8230496

אם כי חשוב  לדעת מה הזמינות של הבדיקות השונות בארץ. 

בנוסף, מזמינה אותך ללקרוא על סרטן ערמונית באתר האגודה למלחמה בסרטן 

בברכה

דניאלה

וילי-ברלה
16/06/24 13:35

שאלתי כחולה !בדיקה גנומית עוזרת יותר לחוקרים או לחולים? במה היא יכולה לעזור  לחולה  לאחר ביופסיה "אלימות" הרקמה "? (במעקב אקטיבי- על מנת לקבוע גישה טיפולית אקטיבית)

כי פי גישת המפרסם/משווק  קובע/יש כושר ניבוי לאלימות הקרמה ! <<זו השאלה אמת ודבר המפרסם ?