מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
כמוניתרופות ורוקחותשלוב בין אקמול/אדוויל/אופטלגין

שלוב בין אקמול/אדוויל/אופטלגין

17/06/23 16:53
1 תגובות

שלום,
אני סובל מפיברומיאלגיה ונוטל סיבלטה באופן קבוע. תקופות מסויימות יש לי התקפי כאבים עזים שאני בקושי מסוגל לתפקד משך מספר ימים. תרופות כמו אקמול, אופטלגין ואדוויל אינן עוזרות כל אחת לחוד. הומלץ לי לשלב ביניהן וליטול ביחד בהתאם למינון היומי המומלץ לכל אחת מהן. האם הדבר אפשרי? תודה. 


תגובות

סימה-לבני
21/06/23 9:27

שלום רב,

בדקתי לך בשני מקורות מידע, ולמדתי מהם שעדיף שלא לקחת ביחד אופטלין ואדוויל.

לפי המקורות רצוי להמנע מלקיחת אופטלין ואדוויל ביחד בגלל סכנה של החמרת תופעות לוואי כמו אולקוסים.

מינון מקסימלי של Ibuprofen שנמצא באדוויל הוא 2400 מג ליממה, מכאן שכל זמן שאתה רחוק מהמינון הזה, אתה מסתכן פחות, ואולי תבחר לקחת את הטיפול המשולב תוך ליווי ומעקב של רופא.

המסר שאני רואה מההמלצה שקבלת הוא שאתה הרופא של עצמך, ותנסה קומבינציות שונות עד שתמצא את זו שהכי עובדת בשבילך ובתנאי שתשאר בתוך טווח המינונים המותרים ליממה של כל תרופה בנפרד. אקמול Paracetamole הוא 4 גרם ליום , גם לאופטלגין Dipyron מקובל 4 גרם ליום, Ibuprofen אפשר להגיע ל 3.2 גרם ליום, אבל לא הראו תועלת קלינית במינון שמעל 2.4 גרם ליום. 

חשוב לוודא שאין בעיות של לחץ דם, או דימומים, או מחלות אחרות שיכולות להחמיר תופעות לוואי, כך שכדאי שכל הקוקטייל הזה יקבל את אישור רופא המשפחה שלך או רופא אחר שמכיר אותך הכי טוב.

ברשותך אוסיף לך עוד נדבך:

פעילות גופנית הוכחה במחקרים שהיא מאד יעילה להפחתת כאבים של פיברומיאלגיה.

גם אם אתה עושה היום פעילות גופנית במינון מסויים, תנסה להעלות את המינון של "התרופה" הזאת, ואולי תוסיף הידרותרפיה, כי פתרונות אלה, עדיפים ולו רק מפני שאין להם תופעות לוואי פרמקולוגיות.

עוד מידע על פיברומיאלגיה והטיפולים האפשריים מאתר הכללית כאן.

בהצלחה

בברכה,

סימה לבני

רוקחת יועצת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות ובתוספים – בעידן שבו המידע אינסופי"