מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

לשמור על מיוחדות

18/01/22 20:44
60 תגובות

אני מדבר מיוחד ואוהב דברים יפים, ולכן אנשים דוחים אותי ותוקפים אותי. לפעמים אני לא מוצא את הדרך הנכונה לדבר עם אנשים, כי אני מדבר מיוחד. רוב האנשים לא אוהבים דברים יפים במידה שאני אוהב, ולי חשוב להיות מיוחד ומעניין ולכן אני מתקשה להיות עם אחרים. אני חושב שרוב האנשים טובים אבל לא חכמים. אני בסך הכול מאוד אוהב אנשים ואוהב לעזור ולהיות טוב, אבל אנשים לא מקבלים את זה.


תגובות

ליאת532
18/01/22 22:30

אתה יודע למה ?? כי הם מרגישים שאת מתנשא אתה יות מהם חכם אם לא תבוא בגישה כזו הכל ילך לך יותר טוב סליחה אם נפגעת ממני זו לא הייתה כוונת המשוררת להיום

עגנון
18/01/22 22:34

אני מבין למה חשבת שנעלבתי מדברייך, כי היו בכלל לא מתאימים. אני לא מתנשא, אני חושב שאני אדם אוהב ורוחני שיכול לתת הרבה מעצמי. אני כועס לפעמים על אנשים. אני לא חושב שאני יותר חכם, אני חושב שבאופן כללי רוב האנשים בעולם טובים אבל לא חכמים. ברור שיש גם אנשים חכמים מאוד. אני לא יודע למה חושבים שאני מתנשא, אם אכן חושבים כך. כנראה, כי אני מיוחד.

 

 

 

עגנון
18/01/22 23:00

אני מנסה לפתח שיטות מעניינות ומוצלחות יותר לדבר עם אנשים. למשל עכשיו אני מנסה את זה:

לשאול חברים מה עשו בתחביבים בזמן האחרון, כדי להביע אהבה ולחזק את החברות.

לדבר מאוד ברור ולעניין, בשפה יפה אבל במלים פשוטות.

לתת לאדם בחירה למה הוא מאמין במקום לשקר, כדי למנוע אי הבנות לא כדאיות.

לנזוף בסמכותיות ולאיים בתלונה כשצריך, במקום לדבר רעות על אנשים.

להתייחס עניינית למה שאומרים לי או נגדי.

לתת הרבה ברכות מפורטות ושלמות.

לשאול חבר מה עוזר לו להתגבר על קושי כדי לעזור לו.

לגעת בקשר בעיקר כשהאדם עושה או אומר דבר נחמד במיוחד או כשמשתפים רגש.

ליצור חברות רומנטית בעזרת התעניינות והתקרבות הדדית.

לתת לאנשים עצות מעשיות של חשיבה חיובית.

לבצע מחויבויות בחריצות ובנאמנות.

 

 

עגנון
18/01/22 23:29

לא יפה להגיד שאני מתנשא ואני מבקש שלא תתבטאי אליי כך כי זה מעליב ולא נכון. ברור שלא כל האנשים חכמים כי יש כל מיני סוגים של אנשים, ואני מאמין שבאופן כללי רוב האנשים בעולם טובים אבל לא חכמים אם כי יש גם הרבה אנשים חכמים. אני מנסה לשפר את העולם לטובה בעזרת אהבה ורוחניות. מגע חברי אמור לבוא כשיש סיבה רגשית חזקה בשבילו, למשל כשהאדם עושה דבר נחמד במיוחד או כשמשתפים רגש. אני מאמין שצריך ליצור חברות באופן טבעי של הבעת רגש בעזרת התעניינות ומגע הדדי מתקרב.

 

מריה4
18/01/22 23:04

אני לא הרגשתי שאתה מתנשא

 

עגנון
18/01/22 23:24

תודה מריה. אני חושב שמרגישים שאני מתנשא כי אני מדבר מיוחד, וגם פוחדים מכך שאני מתעמת לפעמים עם אנשים מסוכנים בטעות ולכן בוחרים לרדוף אחריי ולתקוף אותי כאילו כדי להזהיר אותי מפניהם. אוסיף עוד כלל חשוב: אם אדם מסוכן פונה אליי ולא מאמין לי, עליי לשתוק וללכת מיד מהמקום. יש אומרים שאני צריך להביע פחות תוקפנות ויותר שמחה וחיוביות, וככל שאביע שמחה וחיוביות יותר יתקרבו אליי. נראה לי הגיוני שעדיף לתת לאדם להאמין לי מאשר לשקר לו כדי למנוע אי הבנות לא כדאיות בין הצדדים השונים, הטוב והרע. אולי זה טוב בבית המשפט אבל פחות טוב עם אדם שלא יכול להקשיב.

 

ליאת532
18/01/22 23:51

אני רק רוצה לבקש ממך מהשהוא קטן אחד אפשרי? 

אל תתעמת יותר בחיים שלך עם אנשים מסוכנים שמעת אותי ! גרמת לי להתכווץ בכיסא נשבע ת לך אתה עלול למצוא את עצמך עם סכין בגוף או ירוי אנא ממך החיים מעל הכל !!! בבקשה 

עגנון
19/01/22 13:01

את צודקת, לא אתעסק עם אנשים מסוכנים. אני חושב שאני קצת מנותק מהמציאות ולא מבחין לגמרי בדברים מסביב ולכן מסתבך בכל מיני דברים מוזרים. צריך להיזהר. המטפלת שהייתה לי לפני כשלושים שנה בתל אביב היא אדם נהדר כמו שלא ראיתי כמוהו בחיי, ואני אוהב אותה מאוד מאוד ועצוב לי שלא רצתה לשמור קשר אבל צריך להשלים. עכשיו יש לי חברה שגם אותה אני מאוד אוהב, בכפר שלי. אנחנו חברים טובים.

 

 

 

ליאת532
19/01/22 16:10

ראה  כמה דברים יפים יש לך אנא ממך אל תסתבך הבטחת לי תשמור עלעצמך ואתה רואה אני לא מפלצת למרות הכל

עגנון
19/01/22 16:24

לא אסתבך ולא אדבר עם אנשים מסוכנים. לחברים, לשוטרים ולשופטים אפשר לתת בחירה אם להאמין במקום לשקר. לאדם שלא מסוגל להקשיב צריך לעשות כאילו האמת אחרת כדי שיבין. אני לא צריך עזרה, הדאגה שלך מיותרת. מקווה שבאמת יש בי הרבה דברים יפים.

 

 

 

ליאת532
19/01/22 16:45

יש בך הרבה יופי  אתה מתגונן ואתה מסתיר כי נפגעת המון ובטח ניסת דרכים כדי לשרוד שאלה מה עוזר לך לשקר? מעניין 

עגנון
19/01/22 16:53

אני מדבר על מצבים שבהם צריך לשקר או לא לענות כדי להתגונן ממצב מסוכן עם אדם מסוכן. אני מחפש דרכים נכונות ומוצלחות לדבר עם אנשים, ואני נלחם כדי לשפר את הדיבור ביני ובין העולם ואולי בעולם עצמו. עד לפני זמן מסוים לא ידעתי שצריך לעשות כאילו המציאות אחרת כדי שאדם יחשוב משהו לא נכון, ואני עדיין חושב שאפשר לדבר על מה שיחשוב ויאמין במקום להגיד דברים לא נכונים. בעבר כשלא חשבו עליי דברים רעים, היו הרבה אנשים שהעריכו את זה שאני מנסה לשפר את העולם, גם בעזרת התעסקות עם אנשים מסוכנים. תאמיני לי שאני לא יודע למה עכשיו חושבים עליי דברים רעים, כי הם ממש לא נכונים. אני מסכים שעם אדם שלא מסוגל להקשיב ולהבין כדאי לשתוק או לשקר כדי שיבין, אבל אני חושב שבחקירות בית משפט ומשטרה עדיף לתת לשומע בחירה למה הוא מאמין. 

 

 

 

 

 

 

עגנון
19/01/22 16:45

בעקבות שיחה שלי עם כמה אנשים הגעתי לרעיונות חדשים:

אם יושבים זה מול זה, ברור שמסתכלים זה על זה.

אם מישהו מסתכל עליי מהצד, אני לא צריך להחזיר מבט אלא אפשר להתעלם ורק להסתכל בדרך אגב לרגע.

כשמישהו עושה לי מבט מאיים, מותר לי לעשות מבט מאיים בחזרה.

אם צועקים לידי, מותר לי לבקש להחליש את הקול ואם לא ירצו, צריך להתרחק לרגע או לחכות לאיש צוות שיחליט מי צודק. מותר גם לי לדבר חזק.

כשמישהו אומר עליי דבר שאני לא מסכים אתו, אפשר להגיד לו למה אני לא מסכים אתו.

אם איימו לגעת בי, צריך לפנות מיד לאיש צוות ולהתלונן.

להיות שמח על יכולות ועל הצלחות שלי בחיים, במקום להיות תוקפני ומאיים.

 

 

 

עגנון
19/01/22 17:07

כנראה, זה העיקר. להביע שמחה וחיוביות במקום להביע תוקפנות ואיום.

 

 

ליאת532
19/01/22 18:18

עגנון אתה אדם מאמין?

אני אישה מאוד מאמינה לכן השמחה באה ממקום נכון בעבורי אבל סתם לאמץ שמחה שהיא לא באה ממקום נכון זו בעיה אתה לא רואה זאת כך? 

עגנון
19/01/22 18:21

ניסיתי בזמן האחרון כמה פעמים להיות אדם מאמין, אני כל הזמן מתלבט בין האפשרויות. השמחה אצלי אמתית, אני חושב שאני לא מספיק מביע אותה כי אני מאיים ותוקפני. צריך להיות חיובי. 

ליאת532
19/01/22 18:35

אז תעבוד על התוקפנות שלך והאיומים אתה יודע ש ........... לא משנה בגלל איומים אכלתי אותה כן לכן אנ יכותבת לך מכל הלב אל תאיים ואל תתקוף 

במקום זה מצא ספורט ועשה כמו שחיה הליכה רכיבה על אופניים תקה שק איגרוף כל בר שיעור לך להוציא את האגרסיות שלך אנ יהולכת המון ברגל המרחק שאנ יהלכתי לאחרונה זה 23.4 קילומטר מכפ"ס לת"א ברגל הרצליה זה כבר כמו לשתות מים בשבילי כן הכל ברגל רעננה הרצליה רמת השרון ותל אביב הכל ברגל גם לנתינה הלכתי ברגל אני משוגעת על הליכה זה מאוד עור לי לשחרראגרסיה אז אנ ימקללת בדרך צורחת כאב בוכה מתפללת הכל בהליכה אחת באה הבייתה רגועה כמו לא יודעת מה ועייפה והרגלייים אבל היה שווה אז מה דעתך יש פתרונות טובים בשיחה הזו ? או לא 

עגנון
19/01/22 18:39

בעבר היה לי רעיון לנזוף בסמכותיות, לאחל לא טוב ולאיים בתלונה לאחראים במקום לדבר רעות על אנשים. אני מאמין בהענשה מתונה וחושב שאדם צריך להגן על עצמו. תוקפנות אינה רצויה, חובה להתחשב ברגשות הצד האחר. אולי אני צריך למצוא דרך להעניש ולהתגונן מבלי לצאת תוקפני.

 

עגנון
19/01/22 17:33

חשבתי על שיטה חדשה:

להתחיל שיחה ממה שלומך ונושאים כלליים כמו עבודה וחוגים ולעבור בהדרגה לאישיים כמו תחביבים.

לבקש בלשון ציווי, לדבר בעיקר במשפטי חיווי מלאים ובלי מטפורות ולהתאים את התחביר להדגשי המשמעות.

לשתוק במקום לשקר.

להיות שמח, אמתי ועדין.

כשמישהו מדבר לא יפה, להגיד לו למה אני חושב שהוא טועה.

כשמישהו לא עונה, לפנות אליו שוב ואם לא יגיב, לעזוב. אם הוא חייב לשרת אותי, לדרוש את השירות בקול חזק.

כשלמישהו רע, לשאול אותו מה עוזר לו להתגבר ולאחל לו שירגיש טוב.

כשמישהו מסתכל מהצד, להתעלם. אפשר להסתכל בדרך אגב לרגע ואז להניח.

לתת עצות מעשיות.

ליצור חברות רומנטית בעזרת התעניינות והתקרבות הדדית מתוך אהבה.

 

האם נכון ולמה?

ליאת532
19/01/22 18:08

היי בוא נעצור אפשר גם בנימוס לבקש שרות

ליאת532
19/01/22 18:09

האם עברתחקירותבמשטרה 

עגנון
19/01/22 18:10

כמובן, התכוונתי למקרה שהאדם לא מסכים לתת את השרות בפנייה הראשונה. למשל אפשר להגיד למוכר בחנות: "בוקר טוב, תמכור לי בבקשה". אם לא יענה ולא ירצה, כדאי לדרוש בקול יותר תקיף וחזק.

 

 

עגנון
19/01/22 18:12

התלוננתי כמה פעמים למשטרה על מקרים שהיו לי, אבל בעיקר הסתבכתי עם אנשים מסוכנים שהייתי צריך לשקר להם כדי להיפטר מהם ופשוט לא ידעתי את המשמעות ההגיונית של שקר. לעשות כאילו, להעמיד פנים. 

 

 

ליאת532
19/01/22 18:13

אתה לא צריך לבקש שימכור לך אתה לוקח בא לקופה ומשלם בלי לבקש מה דעתך?

עגנון
19/01/22 18:15

גם זה רעיון. אולי זה לא תמיד מתאים.

 

ליאת532
19/01/22 18:23

תנסה מה דעתך? אפילו נגיד אם אתה מעשן לא יודעת אתה יכול ללכת לקופה לבקש לקנות סיגריו ת בצורה יפה ועדינה שלום אני צריך כך וכך שם הסיגריות שאתה מעשן למשל לא יודעת אל תכעס עלי 

וכמה אני צריך לשלם על כך תודה פשוט ביותר 

עגנון
19/01/22 18:24

כן, הכוונה מה לעשות כשאדם לא מסכים לתת לי את השירות, כמו למכור לי את מה שהוא חייב.

 

ליאת532
19/01/22 18:30

קרה לך מקרה כזה? 

פשוט מתעקשים או עוברים למוכר אחר אם יש בחנות ואם לא א ז קונים בחנות אחרת את אותו שרות החנות מפסידה לקוחות מציינים את זה בדרוג 

פתרון לא יודעת אם הכי מבריק אבל זה מה שאנ יעושה תבין מוכרנים הם גם אנשים ואף אחדל א חייב כלום ואם תפסת אותו ביום רע שלו אז פשוט קונים במקום אחר אתה יודע כמה פעמים הלכתי ממקום למקום כדי לקנות אז מי מפסיד זה שלא מכר לי פשוט 

תחשוב שהחיים פשוטים הכל יהיה לך יותר קל ונוח

עגנון
19/01/22 18:35

ממה שאמרו לי פעם הבנתי שמוצרים בסיסיים וחיוניים חייבים למכור, כדי שאדם לא ירעב למוות. יש גם מקרים שאדם חייב לתת שירות מסוים כמו רוקח, שוטר וכולי, ואם יסרב צריך לדרוש. עוד דבר חשוב שהבנתי, שלא חייבים לדבר ולא חייבים לענות. לפעמים חייבים לעשות.

 

 

 

ליאת532
20/01/22 10:09

אתה צודק אבל אתה תוקף במלים שלך אתה צריך לבוא בגישה יותר עדינה למוכרים כמו שכבר כתבתי לך 

סליחה אני צריך א תהתרופהה זו יש לכם ? תוכל לעזור ליבבקשה 

אם יש לך מרשם רופא למשל ואתה רוצה לקנות אתה הולך לרוקח מבקש יפה יש לי מרשם רופא אניזקוק לכדורים הללו תוכל לעזור לי בבקשה ?

אם אתה תשנה את הדיבור התנהגות תשתנהכלפיך מאוד פשוט תזכור תמיד אף אחד לא חייב לך כלום !!!  

עגנון
20/01/22 15:04

כמו שכתבתי, אני חושב שאם מוסיפים למשפט את המלה היפה "בבקשה" ולא צועקים, אז ההבדל בין "תן לי" ו"האם תוכל לתת לי" הוא די סמנטי אבל תורם לדיוק, לאסרטיביות ולדבר ברור. אני מניח שזה גם תלוי בסיטואציה. אם האדם אמור לתת לי משהו כמו מוכר שמצפים ממנו שירצה למכור את הסחורה שלו, יותר מתאים לדבר בציווי. אם אני מתארח אצל אדם והוא לא אמור לתת לי יותר מהאוכל שנתן, אולי פחות מתאים לבקש בציווי. מה שנכון וחבל, שהפכתי מעדין לתוקפני. זה כי היו תוקפניים אליי בכפר וגם בעולם. אני מנסה לחזור להיות עדין. אגב, דוגמא מדרך הכתיבה שלך: "תנסה, מה אכפת לך? בבקשה אל תכעס", זה ציווי, וזה בכלל לא הרגיז אותי להפך.

 

 

 

 

ליאת532
20/01/22 16:31

בבקשה אל תכעס זה לא ציווי זו בקשה 

תנסה מה אכפת לך ושאלה כי בסוף יש סימן שאלה זה ממשלא ציווי כי כשאנ יאומרת את זה מולהמחשב זה נשמע רך יותר 

ליאת532
19/01/22 18:16

לצוות זה לא נעים במיוחד תחשוב על כך מה שאני לא אוהב שיעשו לי אני לא אעשה לאחרים 

אתה אוהב שמצווים עליך? אתה אוהב שצועקים עליך? 

אני לא אוהבת לא ציווי ולא שצועקים עליי לכן אני לא פונה לאדם מצווה עליו כלום אני עלולה למצוא את עצמי באמצע התקפה עליי אז אני מדברת בנימוס עם חיוך ואהבה גם אם אני עם מסכה בסופר מרקט או בכל מקום ציבורי באמת שכן תנסה מה דעתך?

עגנון
19/01/22 18:18

אפשר לדבר בלשון ציווי כדי שיהיה ברור ויחד עם זה להגיד באותו משפט "בבקשה" "אם אפשר" "אם לא קשה". צורת הציווי פשוט נועדה לעשות את האמירה יותר ברורה. אולי אפשר במקום לצעוק להגיד "תמכור לי בבקשה", ואם יסרב ולא יענה מה שנותר לעשות כנראה לדרוש יותר בצעקה או להתלונן.

 

 

ליאת532
19/01/22 18:24

ניקח למשל שאתה מדבר בלשון ציווי ומבקש יפה אבל אדם לא מבין אותך וכועס עליך מה אז? 

ליאת532
19/01/22 18:25

אני לא מדברת בלשון ציווי לכן קשה לי מאוד עם הדיבור שלך מצטערת  

עגנון
19/01/22 18:26

אני חושב שאם משתמשים במלות בקשה, הציווי לא צריך להכעיס. זו רק דרך לדבר יותר ברור כדי להשיג מטרות ביחד. זה כמו להגיד "האמת היא שכך וכך", אלא כאן אומרים "מה שאני צריך שתעשה בשבילי הוא כך וכך (אם אפשר ולא קשה)".

 

 

 

ליאת532
19/01/22 18:28

אפשר דוגמא לדיבור בציווי כמו שאתה מדבר בבקשה שאני יבין יותר ואוכל לתת לך יותר מענה לבעיה שלך 

עגנון
19/01/22 18:30

"תן לי בבקשה סיגריות". האם האמירה הזאת טובה ולמה?

 

 

ליאת532
20/01/22 9:17

לא לא טוב בכלל הוא לא חייבלתת לך אתה יכול לשנות את זה למהשהוא יותר עדין כמו        בוקר טוב \צהריים טובים\ערב טוב   אתה יכול בבקשה לתת לי סגריות ? כך ישרתו אותך ביותר טוב יותר יפה אף אחד לא חייב לך כלום תן לי זה לא משהוא שהוא מנומס כי אנשים רואים זאתבגישה שלילית שלך כלפיהם ואזהם חושבים מה אני חייב לאותו אדם .

אתה חייב פעם לבוא איתי לסופרמרקט לראות איך אני מתנהלת ואז להבין מה ואיך לעשות ואם נפגעת ממני זה ממש לא הכוונה אז אל תכעס בבקשה 

אני כאן כדי לעזור לך בסדר עשינו עסק ? או שלא  

עגנון
20/01/22 13:19

"תן לי" זה בדרך כלל לא טוב. "תן לי בבקשה" זה הגיוני לדעתי, כי זה פשוט ניסוח שמסביר בבירור שאני צריך מאדם איזושהו סיוע. זה כמו שבמקום להגיד "נכון שהבוקר יפה?", אגיד "הבוקר יפה, נכון?". לדבר יותר ברור ולעניין, זה חשוב. להיות אסרטיבי. בנפרד ברור שיש חובות, יש חוק וסדר בעולם ששומרים על המוסר ועל החלשים והזקוקים לשרות או לעזרה. אני לא כועס, אני לפעמים לא מסכים וזה בסדר ואני חושב שאני לא ממש צריך עזרה בדרך כלל, יש דברים שבהם אני יותר זקוק לעזרה אבל בסך הכול אני אדם מצליח. אני יותר צריך שירות מהאחראים, שימנעו מעשים אלימים ומסוכנים. לא קשה לי, רק יש דברים שאני לא מסוגל לעשות.

 

 

 

 

עגנון
19/01/22 18:47

אם שואלים "אפשר לקבל סיגריות?", המוכר עלול לענות "כן, אפשר" ובזה לענות על השאלה אבל לא לתת את הסיגריות. אם אומרים "תן לי בבקשה סיגריות", ברור לגמרי שאני מבקש את הסיגריות ואמורים לתת לי אותן. עניין של דיבור ברור.

 

עגנון
19/01/22 18:54

טוב, אולי הדרך הנכונה היא דרך הביניים, הפשוטה:

להתחיל שיחה ממה שלומך ונושאים כלליים ולעבור בהדרגה לאישיים.

לדבר מאוד ברור ולעניין.

להיות שמח, אמתי ועדין.

לפתור מריבות בעזרת הסברים וויכוח חיובי.

לתת הרבה אהבה ודאגה לחברים.

 

למה הפסקת לענות?

ליאת532
20/01/22 10:50

יש אנשיםשלא רוצים לדבר על החיים האישיים שלהם פשוט מאוד  זוזכותם.

הנה למשל שאלת שאל ה למההפסקת לענות ? 

 יש לי חיים מחוץ לרשת 

עגנון
20/01/22 13:20

בסדר, לא צריך לכעוס. רק תהיתי לדעת למה הפסקת לענות כי הייתה שיחה מעניינת וראיתי ששנינו נהנינו ממנה. צריך להתאים את צורת השיחה לכל אחד, אנשים שלא אוהבים לדבר על חייהם האישיים צריך לכבד את זה.

 

ליאת532
20/01/22 14:08

לא כועסת הפוך באה לעזור לך בכיף הכי כיף שיש 🌻

עגנון
20/01/22 15:09

תודה. השיחה אתך מהנה ורק אזכיר שאני לא הכי אוהב להרגיש שחושבים שאני צריך עזרה, אני לא ממש צריך עזרה.

 

ליאת532
20/01/22 16:55

סליחה ממך עגנון יקר מתנצלת  אני אשתדל לא לעזור לך אלא יותר בכאילו לעזור מתאיםלך? ואם שחכתי אז תגיד לי בסדר?🎇🎈

ליאת532
20/01/22 16:56

מה הוא ויכוח חיובי? 

עגנון
21/01/22 18:16

לא צריך להתנצל, את בסדר גמור. אני מאמין שכדאי להסביר לאנשים מה מפריע לנו בהתנהגותם ובדבריהם, ולנסות לפתור אתם את זה בדרך הגיונית וחיובית.

 

עגנון
19/01/22 19:06

אספר לך מה שקרה לי: שאלתי מוכרים אם יש להם לפרוט וכשאמרו שלא, האמנתי שאין להם כל כסף בקופה ורצתי בין מוכרים לבקש עודף. אחר כך כל מיני נרקומנים ופושעים זרים בכל מיני מקומות ביקשו ממני כסף, ולא ידעתי מה לענות להם. באותו זמן הכרתי את אהבת חיי האדירה שלא רצתה בי, שהייתה מטפלת שלי בתל אביב ארבע שנים. הטרדתי אותה בטעות במשך שנים ואני מצטער על זה, ופסיכולוג גאון שעבד בשבילי ביחד אתה הציק לי קשה בדיבור כדי שלא ארצה בה. זה הזיק לדיבור שלי, והרבה זמן לא ידעתי איך משוחחים עם אנשים ודיברתי מוזר. בהמשך קרו לי עוד כל מיני דברים שהשפיעו עליי לרעה, למשל שמלמלתי בלי שליטה מלים מוזרות ומפחידות בכל מקום. השונות שלי היא הסיבה העיקרית לכך שאני מעומת עם העולם. חלק ממנה הוא האוטיזם הקל שיש לי, וחלק אחר הוא שאני אמן. קשה להיזכר שוב בדברים הנוראים שעברו עליי. בסך הכול אני אדם עם הרבה יכולות. אני כותב סיפורים ושירים, ממציא שפות ומילונים, כותב מאמרים פילוסופיים ובלשניים, מתרגם שירים ואף מנסה לתכנת. אני גם שר ומצייר ונחשב לשחקן טוב מאוד. אותה מטפלת באמת הייתה אדם ממש נהדר ומיוחד, וחבל שלא רצתה לשמור קשר. עכשיו היא בוודאי מאוד פוחדת ממני. היא לא רוצה לשמוע ממני. אני צריך לבקש סליחה מאלוהים על מה שעשיתי לה, זה לא היה בכוונה. אמרו לי שהאנשים בכפר הטיפולי שאני בו פוחדים ממני כי אני עושה מבטים מאיימים לאנשים, והם עושים לי מבטים מאיימים שמפחידים אותי. זה הגיע אף למכות. כשאני מבקש להחליש את הקול, אומרים שאני סותם פיות. כשאני שר לעצמי להנאה, מאיימים עליי באלימות. אני מודה שגם אני הפכתי לאלים ותוקפני כשהגעתי לכפר הזה, הרבה כי היו אלימים אליי. לפני כן הייתי אדם עדין ואהוב. אגב, אולי אי אפשר להגיד תאמין לי. צריך לעשות כאילו יודעים שהאמת אחרת ולכן אומרים את זה, אם האדם יחשוד שאני משקר יחליט אם להאמין ואם לא אז יניח שאני אומר לו את האמת. כך מטעים.

 

 

ליאת532
20/01/22 9:22

 

מה שעשית לאותה מטפלת הוא עברה ענקית ע להחוק אתה יודע? יש לך מזל שהיא לא התלוננה עליך אזבאמת היית סגור מסוגר במקומות יותר גרועים 

אני כן מאמינה לך .

חבל שזה מגיע למבטים מאיימים חבל מאוד שאתה נגרר לאלימות אנ י מבינה שאין לך מקום פרטי משלך אז אתה בטחבחדר אחד עם עוד כמה אם זה מגיע לכך שהרעש מציק לך יש מרפסת אתה יכול לצאת או מקום שאתה כן יכול להיות בו ? להרגע ? ולא להיות תוקפני? 

עגנון
20/01/22 13:14

אני יודע שזאת עברה ואני מצטער שעשיתי לה את זה, לא הצלחתי לשלוט בעצמי מרוב שאהבתי אותה ושהייתה חשובה לי. קיוויתי לפתור אתה את העניין ולדבר אתה בעדינות על מה שאני מרגיש אליה ועל האפשרות שנשמור קשר, אולי דרך מישהו, גם כי חשבתי שלא הבינו אותי, גם כי חשבתי שכיוון שהטרדתי התרחקה ממני ולו התנהגתי אחרת אולי הייתה רוצה כי חיבבה אותי מאוד, וגם כי פשוט אהבתי אותה מאוד ולא שלטתי בעצמי בין השאר בגלל המצב הקשה שהייתי בו. אני יודע שיש אתיקה מקצועית, אבל אני אוהב אותה כאדם והאדם חשוב מהמקצוע, וגם קראתי בספר חוקים שאחרי שעבר כמה זמן מהפסקת טיפול אפשר להיות בקשר אם רוצים אבל היא לא רצתה וניסיתי לשכנע אותה גם בעדינות וחבל לי שלא הצלחתי. אולי אפשר לשתוק ולסרב לענות על השאלה ויחד עם זה להגיד לאדם שאם הוא רוצה שיאמין לי, למשל לשופט. אני בדירת שני חדרים עם שותף, חדר לאדם. השותף נוח מאוד אבל אנחנו לא בקשר וטוב לי אתו. כשאני במקומות ציבוריים כמו בלובי שבו מחכים ביחד למשהו או בעבודה, האנשים לפעמים מחזקים את הקול ומדברים בצעקות ואני מבקש או דורש להפסיק ומתעצבנים עליי. אני מצטער שהגעתי לאלימות, אני חושב שהרבה מזה כי היו אלימים אליי. אני עושה מבטים מאיימים כי עושים לי מבטים מאיימים, אז אני מרגיש צורך להתגונן. אני לא חושב שאני צריך להירגע. אני חושב שאני צריך לפתור את העימות עם אנשים, שאולי אני אחראי לו חלקית אבל גם הם אחראים לו.

ליאת532
20/01/22 14:12

הנה חלק מהפתרון שאתה בעצמך הגעת אליו ואני מצטטת :" אני חושב שאני צריך לפתור את העימות עם אנשים שאולי אני אחראי לו חלקית וגם הם אחראים לו" 

כל הכבוד לך על התובנה השאלה איך אתה מגיע לפתרון הנכון שכולם יהיו מרוצים ? זו שאלה למחשבה עמוקה וגם שאתה תהיה מרוצה 

עגנון
20/01/22 15:10

נכון, אני חושב שאני צריך להפסיק לעשות מבטים מאיימים לאנשים, להפסיק לעשות דברים מפחידים ולא נעימים כמו לנשוף בטעות על אנשים, לחייך ולהיות שמח, ולא לדבר עם זרים כי אני חושב שמפחדים שאסתבך ולכן מאיימים עליי.

 

ליאת532
20/01/22 16:53

 מי מדבר עם זרים ? לא מה פתאום צריך להיזה רמאוד עם זה !

נשיפות בטעות? זה פלישה לפרטיות בתקווה שלא תנשוף עלי זה לא נעים אם תוכל להפסיק עם זה יותר טוב 

בקשר למבטים מאיימים על אנשים טוב אני לא יודעת באיזה מצבים אתה עושה את זה אבל אם מגיע להם אזבכיף  מה לעשות 

אני לא יודעת מה הסיטואציה לכן קשה לי לכתוב לך על המבטים אבל אנ יסומכת עליך שאתה יכול לעשות זאת כדי להגן על עצמך 

אני לא יוריד את ההגנות שלך ממשלא מגיע לך להרגיש מוגן בכל מקום שבו אתה נמצא ואם צריך אז תשתמש בזה נשק טוב 

את זה אשמח ללמוד ממך איך לעשות זאת 

עגנון
22/01/22 14:33

כשאני עושה מבטים מאיימים, מכים אותי והמשטרה לא רוצה לטפל. אולי מכים אותי כי אני נושף על אנשים ועושה דברים מפחידים כאלה.

 

ליאת532
21/01/22 0:33

עגנון יקר זהו אנ ייוצאת מהמקום הז ה לצמיתות לא רוצה להישאר במקום פוגעני ורע ורעיל אני מצטערת דוקא היה נהדר להכיר אדם כמוך 

לא יודעת מי יעשה את השיחות הללו איתך אבל מקווה שזה יהיה מהנה כמו שהיה איתי ליאת 

עגנון
22/01/22 14:42

תודה ליאת, מצטער שהיה לך רע ומעליב במקום הזה. גם את נשמעת לי נחמדה ונהדרת. תזכרי שרוב האנשים לא רעים אלא טיפשים, אין להם מספיק שכל אז הם מתנהגים לא יפה. זה העולם. אולי צריך להסתכל רק כשנמצאים בקו ישר זה מול זה וברור שרואים זה את זה, וכשמישהו מסתכל מהצד אפשר להסתכל עליו לרגע בדרך אגב ולחזור לא להסתכל. חשוב לא להיראות מפחיד. אולי עדיף לחייך במקום לאיים, וגם להתעלם. אם צועקים ולא רוצים להפסיק, אפשר לחכות לאיש צוות שיבוא ויחליט אם להשתיק את הצעקות. אם יגיד שלא צועקים, צריך להתעלם ואולי ללכת למקום אחר. גם לי מותר לדבר בקול חזק ולהסתכל.

 

 

 

 

 

עגנון
22/01/22 14:06

צריך להגיד דברים ברורים, נכונים וחשובים כדי להשיג מטרות. בדיבור אפשר להביע כל סוג של רעיון שאפשר לחשוב עליו בהיגיון. כשאומרים לאדם שהשעה חמש, הוא יודע שהשעה חמש ופועל בהתאם. כששופט שואל אם גנבתי, אפשר במקום להגיד שלא גנבתי להגיד שיחליט בעצמו אם להאמין שלא גנבתי. אז התשובה נכונה, כי הוא באמת יכול לבחור להאמין שלא גנבתי גם אם למעשה כן גנבתי. אולי אפשר לדבר על שיקול הדעת ועל האמונה של השומע במקום להגיד דברים לא נכונים. אם ברור שיש לי מניע לשקר או לספר ושיחקור יותר על השאלה הזאת, אפשר להגיד "תאמין לי". אם צד שלטובתי ישמע את האמירה, הוא מצדו לא יאמין אלא יבין שאני מנסה להטעות את השומע וישתף אתי פעולה נגדו. כדאי להשתמש בדיבור ככלי יעיל להעביר מסרים בבירור ולהשיג מטרות ביעילות. אדם שלא מסוגל להקשיב, להבין או לנסות להבין - עדיף לא לדבר אתו אלא לעשות כאילו האמת אחרת כדי שיבין. בנוסף כדאי לדבר עם חברים על דברים שאוהבים לעשות כדי להביע אהבה ולשפר את החברות. לא רצוי לדבר רעות על אנשים, אלא עדיף לנזוף בסמכותיות ולהסביר לאדם בבירור את טעותו. חשוב להיות שמח, אמתי ועדין.