מנהלי קהילה




מובילי קהילה



קלנועית מתקפלת- מה דעתכם?
שלום לכולם
אולי מישהו יכול לעזור לי מהידע או מהנסיון שלו.
מאוד קשה לי ללכת וכשאני מתעייפת אני בכלל לא מצליחה. לכן אני חוששת לצאת מהבית לפרק זמן ארוך או לאזור קצת לא מוכר.
השבוע יצאתי עם הילדים לפארק קצת לא מוכר עם חברות שלי שיכולות לעזור במקרה הצורך, ובאמת אחרי שעתיים לא יכלתי ללכת בכלל כי רגל אחת התקפלה לי ונפלתי אפילו עם תמיכה.
מצד שני, זה לא קורה כל יום ואפילו לא כל שבוע.
חשבתי שאם הייתה לי קלנועית מתקפלת שנכנסת לתא המטען של הרכב, יכולתי להיות חופשייה יותר ולצאת לפרקי זמן ארוכים יותר.
שאלתי היא,
א. האם למישהו יש נסיון עם קלנועית מתקפלת? האם זה אכן נח ופרקטי? ואיך זה באוטובוס?? אסור לי לנהוג בינתיים :-(
ב. איך אפשר לתכנן יציאה בלי לדעת אם אצליח לחזור או לא?! להשתמש בקלנועית מראש? אבל אני רוצה ללכת בעצמי!!!
ג. האם יש עזרה מהמדינה במימון?
שנה טובה ומתוקה לכולם
עינת מילר
הי מישל אני שמחה לקרא שאת לא מוותרת על לצאת בגלל הקושי, לפני מספר שנים רכשתי כסא גלגלים בכדי לא לוותר על נסיעות לחול, אחת ההחלטות הטובות שעשיתי. ולשאלותייך: אין עזרה מהמדינה במימון קלנועית, יש רק עזרה קטנה במימון כסא גלגלים. עם קלנועית מאוד נוח כל עוד לא צריך להרים אותה כיוון שגם הקלות די כבדות. אם את מוצאת לפארק ורוצה לשלב גם הליכה אז תמיד תוכלי לבקש מאחד הילדים או אחת החברות לנהוג אותה במקומך או להשאיר אותה באיזו פינה ולעשות סיבוב מעגלי. יש בשוק כמה דגמים, הכי חשוב לדעתי זו היציבות שלה, זאת אומרת שאלו שהן עם שלושה גלגלים פחות מומלצות וככל שהגלגלים גדולים יותר יש גם יותר יציבות וגם יותר עבירות בשבילים לא סלולים. לגבי אוטובוסים אני לא ממש יודעת כיוון שבמקום בו אני גרה אין ממש אוטובוסים וגם יש לי רכב. אבל את יכולה לעשות סקר קטן בטלפון עם חברות האוטובוסים ובפועל עם כמה נהגים בקווים שאת נוסעת. בחו״ל יש רמפות מתקפלות בדלת האחורית ברוב האוטובוסים. ברכבת ישראל אם מתאמים מראש אז מחכים לך ויש להם מעלון או רמפה ניידים. חשוב שתשאלי במעמד הברור האם ניתן להעלות אותה לטיסה כדי שתוכלי להנות גם מהאפשרות הזו. לרוב הדרישה של חברות התעופה היא שהסוללה מנותק ותעלה עם הנוסע לתא הנוסעים. כדאי שבן זוגך יבוא איתך ויראה שהוא יכול, לבד או בעזרת עוד אדם, להעלות אותה לבגז׳ של האוטו וככה תוכלו לצאת למקומות יותר רחוקים. אגב יש גם מעלונים קטנים, מין זרועה מתקפלת שיוצאת מהרכב ובעזרת ניתן להכניס ולהוציא מהרכב, את זה כן ניתן לקבל מביטוח לאומי במידה ויש לך אחוזי ניידות. מקווה שעזרתי ואם יש עוד שאלות בשמחה תשאלי שנה טובה
לביא שיפמן - MS ישראל
קלנועית, ובעיקר מתקפלת, היא פתרון מצויין ויש הרבה מאוד דגמים בשוק. מעבר לשלל היתרונות הברורים, את צריכה לקחת בחשבון כמה דברים: 1. הקלנועית המתקפלת הקלה ביותר שוקלת כ-25 ק"ג וכבדות יותר יכולות להגיע לכ-40 ק"ג. זה משקל די גבוה שדורש מאמץ בהרמה. לא תמיד זה מתאים למי שחי עם טרשת ונדרשת עזרה. 2. ניתן להיעזר במנופים מסוגים שונים שעולים כמה אלפי שקלים ומותקנים בתא המטען של הרכב - כלומר זו הוצאה נוספת שצריך לקחת בחשבון. 3. הקלנועית דורשת הטענה ומוגבלת במרחק שלה - רוב הקלנועיות מגיעות עם הצהרה לטווח של 20 ק"מ שזה הרבה אבל המרחק הזה נמדד בתנאים אידיאלים של משטח ישר ומרוצף. בפועל קשה להוציא מקלנועית בתנאים רגילים יותר מ-15 ק"מ. 4. רדיוס סיבוב - יש קלנועיות שיכולות להסתובב בקלות במעברים צרים ולעומת זאת יש כאלה שתאלצי לתמרן קדימה ואחורה מספר פעמים עד שתצליחי. רדיוס הסיבוב תלוי גם במספר הגלגלים הקידמיים - 3 או 4 ויש לשים לב לעניין זה. 5. בחלק גדול מהאוטובוסים יש היום רמפות שאפשר לעלות בעזרתן אך נדרשת עזרה של צד שלישי כי הנהג לא מתעסק בכך (לעומת אירופה ששם הנהג של האוטובוס חייב לסייע). 6. ברכבות צריך להודיע מראש כדי שימתין לך איש של הרכבת שיסייע לך - זה לא תמיד נוח. 7. כל מדרגה מעבר ל-4-5 ס"מ מהווה מכשול כמעט בלתי עביר לקלנועית וצריך לתכנן את המסלול בהתאם. 8. בטיסות לחו"ל יש ליידע את חברת התעופה מראש על הקלנועית וסוג הסוללה - בדרך כלל אין שום בעיה להעלות קלנועית בטיסה אבל זה דורש בירוקרטיה קלה מראש. 9. המדינה לא מסייעת ברכישת קלנועית אך ניתן לקבל עזרה במימון מנוף. יחד עם זאת ועם כל ההערות, לעיתים קלנועית היא חבל הצלה למי שאינו יכול להתנייד על הרגליים ובמקרה הזה קלנועית מאוד מאוד מומלצת.
מישל ד
תודה רבה על התגובות.. ושאלה חשובה- אם אני לא נוהגת בגלל חולשת צד ימין וסחרחורות, יש לזה משמעות בנהיגה בקלנועית?
עינת מילר
את צריכה לבדוק, פשוט לנסות לנהוג באחת, כל חברה שמוכרת תתן לך לנסות, חייבת לתת לך לנסות בלי קשר למה שכתבת כי איך תבחרי בין הדגמים השונים. בגדול זה כלי שממש קל לנהוג בו ולדעתי גם ביד אחת זה אפשרי. להבדיל מכסא גלגלים אם עצרת כי נגמר לך הכוח לנהוג או נגמרה הסוללה אז לדחוף אותך זה לא עניין קל. אבל אם מתכננים נכון אז אלו נקודות שניתן להימנע מהם. לגבי הסחרחורת, זה אפילו יותר קל מללכת כי את יושבת, מקסימום עוצרים לנוח.