מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עידוו יצירתיות במתבגרים.

כמוניבלוגיםעידוו יצירתיות במתבגרים.לצייר את השינוי - אסתר פומרניץ

מאת אסתר1
02/06/11 1:54
1298 צפיות
מחלה - חלימה – החלמה – חמלה :
סודות השינה בראי ההומיאופתיה



" אני עייף, לא ישנתי בלילה..."

כמה פעמים שמענו והשמענו את המשפט הזה ...!?!

ראשית, נעשה סדר. על מנת לנהל חיים כתקנם, מבחינה בריאותית ותפקודית – עלינו לישון.
השינה חשובה לתפקוד המוח, לזיכרון וללמידה, למערכת חיסון בריאה, ולהחלמה ממחלות.
איכות השינה שונה מאדם לאדם, הצורך במספר שעות שינה גם הוא ייחודי ומותאם לאורח החיים.
הפרעת שינה יכולה להיגרם בגלל חוסר באיכות, או בכמות שעות השינה.


ומה מפריע לישון?

בתינוקות וילדים – השינה מושפעת מהסביבה, מהקירבה לאם, מבעיות עיכול (גזים), מהשפעת ילדים אחרים במשפחה, מתח, לחץ וכדומה.
במבוגרים וקשישים - שינויים פיזיולוגיים הם לרוב המקור לנדודי שינה: הורמון הגדילה, המעודד שינה וכן, הורמון המלטונין המסדיר את מעגל השינה-ערות – מיוצרים במידה קטנה יותר . מה שמביא לשעות שינה קצרות מהרגיל. (המבוגר הולך לישון מוקדם ומתעורר מוקדם). המבוגר מתקשה בהירדמות כמו גם בשינה רציפה.
בין הסיבות הנוספות ניתן למנות מתח, כאבים, אבדן, בעיות בריאות של אדם קרוב, פרידה, לידה, מעבר בית, פחד, חרדה, התרגשות, עיירות יתר, כאבי ראש, לחץ דם גבוה, טראומה, דפיקות לב, תרופות כימיות (להורדת לחץ דם גבוה, תרופות מרחיבי סמפונות, גלולות למניעת הריון), דיכאון, כעס, חוסר שביעות רצון ,בעיות בלתי פתורות בבית ובעבודה, מחשבות טורדניות, דאגה, רעש, אור, שינויי טמפרטורה, פחד לשחרר ולאבד שליטה, מזון , שתיית אלכוהול, קפה, תה, קולה, שוקולד ועישון.
מקצת מנדודי השינה נגרמים ממצוקת נשימה, בעיות בדרכי השתן, מחלות לב, הסתגלות לאחר טיסה ממושכת.
התמודדות עם חוסר שינה כמוה כמלחמה פנימית: אי הסכמה, התנגדויות, התלבטויות, תפיסת מציאות מזווית שגויה. מלחמה זו יוצרת סימפטומים גופניים או נפשיים וסבל מתמשך המוביל למחלה. מחלה הינה מצב של תודעה.

מציאות או חלום?

באמצעות החלימה, אנו יכולים לעבור למסלול אחר בצורה שאינה מציאותית. בחלום אנו חווים חוויות שקיימות בפוטנציאל שלנו, אבל בפועל,במציאות- לא ניתן לחוות אותם.
היכולת לחלום שונה מאדם לאדם, יש אנשים החולמים חלומות רבים, יש כאלו אשר חולמים לעיתים רחוקות ויש אשר היכולת החלימה אינה מפותחת אצלם ואינם חולמים כלל.
גלולות שינה – גורמות להתערבות רצינית בתבנית המסודרת של השינה ובמינונים גבוהים ולאורך זמן - עשויות לגרום נזק בריאותי. הם גורמים לשינה חסרת חלומות, התמכרות, השינה מתקצרת במידה ניכרת בהתאם לזמן מחצית החיים של התרופה.
רופאים במרפאה להפרעות שינה באוניברסיטת סטנפורד דווחו שכ-40% מהחולים שהתלוננו על נדודי שינה, למעשה התקשו לישון משום שהפכו להיות תלויים בתרופות שנהגו לקחת כדי לטפל בנדודי השינה.


בין תפקידיו של החלום ניתן למנות:
1. החלמה. אנו חולמים על מנת שנוכל לתפקד טוב יותר. כשזוכרים חלומות, כוח החיים מקבל מידע מתת ההכרה על מנת לעזור לנו ולהבין משהו במישור ההכרה. מתקיים איחוד בין העולמות.החלמה הינה שינוי בתפיסת המציאות והעלמות הסימפטומים. האורגניזם מפסיק בהדרגה ליצר את הסימפטומים וסימני המחלה וביכולתנו לשוב אל המרכז הפנימי, דבר המביא לעליה ברמת הבריאות.
אדם החולם וזוכר את חלומותיו הוא אדם בעל מודעות עצמית גבוהה, יצירתי ובעל גמישות מחשבתית.
2. מסר .חלומות נבואיים. החלום הוא דרך לקבל מידע ממימד אחר, לא פיזי.
3. חלם. הדברים מוצגים בצורה שטותית וחלמאית. זוהי הדרך היחידה שהאדם יכול להתמודד עם הבעיה.


פרויד טען: בעודנו ישנים, המודע שלנו מתרפא במידה כה רבה עד שמתיר לנו לחלום חלומות היכולים לחשוף את עצם מהותנו יותר מכל מחשבה מודעת.
יונג קרא לחלומות בשם: "דלת קטנה החבויה בחביונות הפנימיים ביותר והסודיים ביותר של הנפש."


הרפואה ההומיאופתית תומכת ומטפלת בבעיות שינה מכל סוג, ובכל גיל.

זוהי רפואה אינדיבידואלית. התגובה של האדם לחוסר שינה הינה ייחודית ושונה מאדם לרעהו ועל כן, כל אחד יקבל בהתאם- תרופה הומיאופתית שונה המתאימה לו באופן אישי.
בטיפול הומיאופתי אני מתייחסת לסיבת חוסר השינה או בעיית ההירדמות, לזמן בו החלה, לאופי המטופל, לייחודיות שבו. אני חוקרת ומוצאת מהי הבעיה הפנימית העמוקה יותר ומטפלת בה.שואלת שאלות עמוקות, על חלומות, על אופן השינה, תנוחת השינה, זמני העירות והשינה, זמני יקיצה בלילה, השפעות כמו רעש, חום, קור. אני יורדת לשורש הבעיה, ומספקת תרופה הומיאופתית מתאימה אשר מעודדת את כוחות הריפוי הטבעיים הטמונים באדם ומסייעת בהתמודדות עם השפעות שונות מזיקות.

בפגישת המעקב חשוב לדעת אם היו חלומות ואיזה, ואיך הם בהשוואה לעבר. בחלום יש לגיטימציה לשחרר פחדים – רגשות המייצגים את ראיית המציאות של המטופל.כמו כן, חלומות סימבוליים עם נושא שחוזר על עצמו – מאפשרים לאתר את הנושא המרכזי הדומיננטי אצלו.

הופיע אצלי בקליניקה אדם אשר לא אהב את עבודתו. דבר שהוביל לבעיה נפשית שהתבטאה בנדודי שינה ואי שקט. הטיפול בו לא הסתכם בבעיית השינה בלבד. כך לא נטפל בבעיה האמיתית שהיא חוסר שביעות רצון וסבל במקום העבודה. במהלך הטיפול האדם גילה נכונות לצמצם את צריכת הקפה ומשקאות מעוררים אחרים, בטחונו העצמי עלה, היה שיפור ברמת היצירתיות, היכולת להתמודד עם אתגרים, ברמת האנרגיה הכללית וכבר לא פחד להתמסר ולהרפות. להיות פשוט הוא עצמו. בחמלה.
חל שינוי בראיית המציאות שלו, בהתייחסות לאנשים אחרים ולעצמו.
הטיפול ההומיאופתי מביא לא רק לריפוי בעיית השינה אלא לאיזון כללי במצב הבריאות, עליה בחיוניות, ובתחושה הכללית. לרפואה ההומיאופתית השלכות בכל תחום בחייו של האדם: זוהי רפואה הוליסטית והטיפול משפיע בו זמנית בכל הרמות : גופנית, רגשית ומנטלית.

זוהי גדולת ההומיאופתיה.





אסתר פומרניץRCHom; PCHom; RCP
הומיאופתית קלאסית בכירה.
www.sthomeopathy.com

תגובות

אסתר1
אסתר1
הומיאופתית קלאסית בכירה, מטפלת פסיכוקריאטיבית ומדריכה לציור אינטואיטיבי לריפוי והנאה. מדריכה אנשים שיש בהם תשוקה לראות ש...