מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנצחות את האוסטופורוזיס

מאת דליה 3
21/05/11 13:14
1293 צפיות
בפוסט הקודם שלי סיפרתי איך נודע לי שאני חולה באוסטיאופורוזיס, היום ברצוני להמשיך לספר מה קרה איתי מאז הגילוי המרעיש......

אחרי שחקרתי קצת על המחלה באינטרנט ועל אפשרויות הטיפול הקיימות, קבעתי תור לרופאה אנדוקרינולוגית (כך זה נקרא) שתפענח את ממצאי בדיקת צפיפות העצם ואת חומרת המצב. כמו בכל מחלה, גם לזו יש דרגות חומרה וניתן להתאים לה טיפולים שונים. לאחר שבחנה את תוצאות הבדיקה והסבירה לי שדרגתי היא סבירה , היא התאימה לי תרופה מקבוצת הביספוספונטים שנקראת מקסיבון . מדובר בתרופה שנוטלים אחת לשבוע המחייבת "טקס מעצבן" (אבל נסבל) בכל פעם אחרי הנטילה היה עלי להיות בתנועה במשך כחצי שעה על מנת למנוע תופעות לוואי בוושט. המקסיבון כמו כל הביספוספונטים מונעת ספיגה בעצם, כלומר מונעת את המשך הידרדרות המחלה ופירוק העצם (אך למעשה ואת זה לא ידעתי אז, שומרת על עצם מדוללת ואינה בונה את העצם מחדש.....ישנן תרופות שכן בונות עצם והן נקראות תרופות אנבוליות)

הסתבר לי שכאבי הבטן שהנני סובלת הוא לא דבר נדיר ומדובר בתופעת לוואי מאוד נפוצה של קבוצת התרופות מהסוג הזה.

עלי לציין וחשוב לדעת שהמקסבון זו תרופה שאינה בונה עצם חדשה אלא שומרת על המצב הנתון שלא יחמיר ובשל כך היא עלולה לגרום לשברים בלתי שגרתיים בשל השינוי במרקם העצם שהתרופה יוצרת – בשתי מילים העצם מאבדת גמישות).



בנוסף הנני משתפת מקרה של חברה קרובה שנזקקה לעבור טיפולי שיניים והובהר לה על ידי רופא השניים שהיא חייבת להפסיק את הטיפול בתרופה למשך חצי שנה מחשש לשברים חמורים בלסת .

והאופציה היחידה שניתנה לה היא לוותר על התרופה להמשיך ליטול ויטמין D ולקוות שהמצב לא ידרדר...





על מנת לחפש טיפול מתאים למצב עם לא מעט מאמץ וגם עם טיפ טיפה מזל ..... אבל את זה בנות נשאיר לפוסט הבא של מנצחות את האוסטופורוזיס .....ועד אז לא יזיק לנו קצת כושר אחרי כל החגים הללו ....ביי ולהשתמע.


תגובות