מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

נזקי גוף, רשלנות רפואית וביטוח לאומי

כמוניבלוגיםנזקי גוף, רשלנות רפואית וביטוח לאומירשלנות רפואית בניתוחים ובביצוע פעולות פולשניות

רשלנות רפואית בניתוחים ובביצוע פעולות פולשניות

עו"ד אורי דלאל מספק מידע ראשוני לנפגעים המעוניינים לברר אפשרות של עילת תביעה בגין רשלנות רפואית במקרים של רשלנות בניתוח ובביצוע פעולות רפואיות פולשניות.

10/02/11 12:43
1610 צפיות

מדריך זה מיועד לספק מידע ראשוני לנפגעים כתוצאה מניתוחים ופעולות רפואיות פולשניות המעוניינים לברר אפשרות של עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

ניתוח הוא פעולה רפואית פולשנית, במסגרתה נעשה חיתוך של רקמות בגוף אדם או איחוי של חתך שכזה, לצורך הטבת מצבו הרפואי של המנותח.

לצד ניתוחים, קיימות גם פרוצדורות ופעולות רפואיות פולשניות מסוימות (אשר ייתכן ואף מערבות חיתוך של רקמה אולם אינן נחשבות ל"ניתוח"). כך לדוגמא החדרת צנתר לכלי דם לצורך אבחון מחלות לב או מחלות אחרות, בדיקות חודרניות כגון קולונוסקופיה, בדיקות אנדוסקופיות, ועוד.

תביעות רשלנות רבות בגין רשלנות רפואית המוגשות בארץ הינן בגין רשלנות רפואית בניתוח או בביצוע פעולות רפואיות פולשניות שונות.

לא בכל מקרה שבו הניתוח לא השיג את מטרתו או אף אם נכשל ונגרם נזק מדובר ברשלנות רפואית. יחד עם זאת, הדבר עשוי להוות אינדיקציה ראשונית לצורך בירור ובדיקת ת עילת תביעה אפשרית.

כדי להוכיח רשלנות בניתוח או בביצוע פרוצדורה רפואית יש להוכיח קיומם של 3 תנאים: התרשלות של הצוות הרפואי, גרימת נזק לנפגע וקיומו של קשר סיבתי בין אותה התרשלות ואותו נזק שנגרם.

לאור ריבוי הניתוחים, הפרוצדורות הרפואיות והפעולות הפולשניות, תדירותם ומורכבותם, ישנן סיטואציות רבות בהן עלולה להתרחש רשלנות רפואית. לדוגמא:

• היעדר התייחסות לגורמי סיכון עובר לניתוח או ביצוע הפעולה הרפואית.

• רשלנות רפואית עקב אי ביצוע בדיקות מתאימות לפני הניתוח או במהלכו.

• רשלנות באופן ההכנה ו/או ההיערכות לניתוח.

• רשלנות בניתוח ובאופן ביצועו.

• רשלנות בניתוח מקום או איבר לא נכון בגוף.

• רשלנות בבחירת דרך טיפול או טכניקה לא מתאימה בנסיבות העניין.

• שיהוי ו/או עיכוב בלתי סביר בביצוע הניתוח או הפרוצדורה הרפואית.

• ביצוע הניתוח או הפעולה הרפואית על ידי גורם לא מוסמך ו/או לא מתאים.

• רשלנות בהותרת גוף זר בגוף המנותח בסיום הניתוח או הפעולה הרפואית.

• רשלנות במעקב לאחר הניתוח או הפעולה הרפואית והיעדר התייחסות לסימנים מדאיגים.

• אי מתן הסברים לחולה עובר לניתוח או הפעולה בדבר סיכויים וסיכונים ובדבר אפשרויות טיפול אחרות לרבות האפשרות של היעדר קבלת טיפול.

• היעדר קבלת הסכמה מדעת לצורך ביצוע הניתוח.

דוגמאות לתביעות בגין רשלנות בניתוח:

בת.א 8067/06 צ.מ נ' הסתדרות מדיצינית הדסה פסק בית המשפט המחוזי בירושלים פיצוי בסך כולל של כ - 3,500,000 ש"ח בגין תביעת רשלנות רפואית בניתוח מוח. באותו עניין נדון מקרה של מטופל אשר אובחן כסובל מסיבוך של גידול בהיפופיזה (בלוטת יותרת המוח). עקב כך הוחלט לאשפז את התובע ובהמשך הוא עבר ניתוח, אלא שלאחר הניתוח הרשלני ובעקבותיו הוא נותר משותק בפלג גופו הימני (המיפלגיה) כשהוא סובל מ – 100% נכות.
בית המשפט קיבל את טענת התביעה כי ניתוח מסובך מעין זה צריך היה להתבצע על ידי מנתח מומחה ולא מתמחה, ובנסיבות העניין הדבר עולה כדי התרשלות.בנוסף, קיבל בית המשפט את טענת התובעים בדבר רשלנות בניתוח, רשלנות באופן תיעוד הניתוח (כאשר תיעוד הניתוח לקה מאוד בחסר), וקבע כי נכותו של התובע נגרמה עקב אוטם מוחי שאירע במהלך הניתוח. בית המשפט קבע כי החוסר ברישום האירועים בדו"ח הניתוח גרם לכך שהתובעים לא יכלו להוכיח את תביעתם ולכן העביר בית המשפט את הנטל על הרופאים להוכיח כי לא התרשלו בביצוע הניתוח, ומשלא עמדו בכך, קבע  בית המשפט כי במקרה זה היתה רשלנות בניתוח.

במידה ונגרם לנפגע נזק כתוצאה מניתוח או פעולה רפואית פולשנית מומלץ לפנות לעורך דין בעל ניסיון בתחום לצורך בירור תביעת רשלנות רפואית.

לרוב, התייעצות ראשונית עם עורך הדין בתחום אינה כרוכה בתשלום כספי, כאשר שכר טרחת עורך הדין נגבה באחוזים מסכום הפיצוי שמתקבל. כלומר, רק במידה ומתקבל פיצוי כספי הלקוח ישלם לעורך הדין שכר טרחה בהתאם לאחוזים עליהם סוכם.

עו"ד אורי דלאל בעל ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית במקרים של נזקי גוף קשים, לרבות רשלנות בניתוחים ובביצוע פעולות רפואיות שונות.

במהלך השנים ייצג משרדנו נפגעים רבים בתביעות בגין רשלנות רפואית בניתוחים, לרבות רשלנות רפואית בניתוח חוט שדרה, רשלנות בניתוחי גב, רשלנות בניתוח להחלפת מפרק הירך, רשלנות בניתוחים אורטופדים, רשלנות בניתוחים פלסטיים ועוד.

תגובות

עו
עו"ד אורי דלאל
בעל ניסיון רב בתחום רשלנות רפואית, נזקי גוף וביטוח לאומי. משרדנו מייצג תובעים בלבד בתביעות בגין נזקי גוף קשים עקב רשלנות...

עוד פוסטים בבלוג: נזקי גוף, רשלנות רפואית וביטוח לאומי

פיברומיאלגיה
פיברומיאלגיה נכות נכתב על ידי אורי דלאל  באחוזי נכות, מאמרים ופסקי דיןפיברומיאלגיה הינה מחלה כרונית ...
קראו עוד
רשלנות רפואית של רופא משפחה
במקרים שבהם נגרם למטופל נזק גופני עקב עקב רשלנות רופא משפחה, מומלץ לבדוק אפשרות לתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.ר...
קראו עוד
שיתוק מוחין רשלנות רפואית
במקרים שבהם נולד ילד עם שיתוק מוחין CP כתוצאה מרשלנות רפואית ניתן לבחון אפשרות להגשת תביעה אזרחית לפיצויים כספיים.בפוסט ...
קראו עוד
ועדות רפואיות בביטוח לאומי - מימוש זכויות רפואיות
<p>מדריך מעשי בנושא ועדות רפואיות בביטוח לאומי, ערעור על ועדה רפואית, מימוש זכויות רפואיות ובחירת עורך דין לתביעות...
קראו עוד
תאונות דרכים - זכויות ופיצויים
מאת: עו"ד אורי דלאל חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע הסדרים שונים ויחודיים באשר לנפגעים אשר נפגעו בתאונת דר...
קראו עוד