מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

ניתוחי קיצור קיבה וסוכרת

כמוניבלוגיםניתוחי קיצור קיבה וסוכרתניתוחי קיצור קיבה (ניתוחים בריאטרים) וסוכרת

ניתוחי קיצור קיבה (ניתוחים בריאטרים) וסוכרת

05/02/11 7:36
2710 צפיות
בעולם המערבי כולו נרשמת עליה מתמדת במספר הסובלים מעודף משקל והשמנה. בשנת 1997 הגדיר ארגון הבריאות העולמי (WHO) את ההשמנה כמגיפה וכאחת מבעיות בריאות הציבור הגדולות ביותר. בחברה המערבית, חברת השפע, שבה המזון זמין בכל מקום ובכל עת, היכולת לאגור שומן מעודפי המזון הפכה במידה רבה לאבן נגף.

ההשמנה נחשבת כאחד הגורמים החשובים ביותר להופעת התיסמונת המטאבולית, אשר כוללת סוכרת, הפרעה במשק שומני דם, נמוכה וטריגליצרידים גבוהים, יתר לחץ דם, ומחלות כלי דם ולב . שכיחות התסמונת המטבולית בארה"ב בקרב כלל האוכלוסיה היא כ25%, ואילו שכיחותה בקרב חולי השמנה חולנית היא סביב 60%.
הקשר בין השמנה, התסמונת מטבולית והתפתחות מחלות קרדיווסקולריות וסוכרת נחקר ותועד רבות. ההשערה המרכזית היא כי עמידות לאינסולין הוא הגורם העקרי בבסיס הפתולוגיה של התסמונת המטבולית. ידוע כי גם ירידה מתונה במשקל של כ- 10% ממשקל הגוף יכולה להפחית את הסיכון להתפתחות סכרת ומחלות קרדיווסקולריות . קיימים עדויות כי בקרב אנשים עם תסמונת מטבולית התמותה ממחלות קרדיווסקולריות גבוהה פי 3 מאנשים ללא תסמונת מטבולית. טיפול שמרני בהשמנה לא גורם לירידה במשקל של מעל 10% מהמשקל לטווח רחוק ולכן לא ידועה כיום ההשפעה של ירידה במשקל על התסמונת המטבולית לאורך זמן. מחקרים רבים מראים כי ניתוחים בריאטריים גורמים לירידה של 40-70% מעודף המשקל בטווח הארוך של מעל 10 שנים. בהמשך המאמר נסקור את הנתונים הידועים על השפעת הניתוחים הבריאריים על מדדי התסמונת המטבולית.

תגובות

הניתוחים האלה גילו לנו שלמעי תפקיד חשוב בניהול מערך האכילה שלנו ולא רק בכלל הגודל אלא גם בגלל מעקף חלק מאיזורי המעי השייכים לתחושות.
האם לדעתך ניתן להשפיע על האיזורים האלה גם בדרך פסיכולוגית?

כן, אני חושב שהפסיכולוגיה יכולה  להשפיע על תהליך השובע. זה ככל הנראה מאוד מסובך, אבל הרגשות של אדם כן משפיעות על תהליכים הפעילים בתחושות שסע, רעב, תאבון, וכו..