מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

כיצד לחיות נכון עם סכרת,

כמוניבלוגיםכיצד לחיות נכון עם סכרת, הגיע החורף .... מה עושים עם התיאבון הזה??!!

הגיע החורף .... מה עושים עם התיאבון הזה??!!

איך להרגיש שבע בחורף ולשמור על רמת סוכר.

05/01/11 9:36
1731 צפיות
פוסט חמישי: הגיע החורף...מה עושים עם התיאבון הזה??

כולנו יודעים שכאשר משתנה מזג האוויר, עולה גם התיאבון. התחושה הזו הבלתי נשלטת של רעב בלתי פוסק, שום אוכל אינו משביע דיו, וכל הזמן רוצים לאכול??

כמה דיאטות נשברות בחורף, כמה אנשים שנשבעו שישמרו על המשקל החדש שהשיגו במאמץ בקיץ, נשברים ומתחילים לזלול?? איזו אכזבה, איזה בזבוז של מאמצים?? כמה כוחות נפש נדרשים כל פעם כדי להכנס למסגרת מקפידה של שמירה וכמה עלבון ואכזבה צריך לספוג כשנשברים??!

ועם בסכרת דיונינו – מה עושים כאשר אסורים חלק מהמאכלים המפתים החורפיים???

הפתרונות טמונים בגישה שונה:
היום שבו תצליחו להתנתק מהחשקים לאוכל - הוא היום שבו תתחילו לאכול נכון!
הכמיהות יעזבו אותכם, ככה סתם ילכו להם לדרכם כאילו לא נפגשתם קודם מעולם. קסם?.... ממש לא. עובדות!

הכללים החשובים ביותר בחורף:
1. אכלו אוכל חם. כן חם, מבושל, וככל שאתם יותר חסרי מנוחה תזונתית כך אכלו יותר אוכל מבושל. תפתחו את הבוקר במרק עם דגנים מלאים (למשל, גריסי פנינה), או בדייסת שבולת שועל על בסיס מים. לא תאמינו כמה טעים זה, וכמה משביע.

2. כל אכלני הצהריים הקלילים, אלה ששומרים על תפריט "דל קלוריות" ומתבלבלים עם "דל פחמימות" - - לא ניתן לביצוע, ומי שמצליח חוזר ובגדול. אכלו צהריים שפוי, רצוי מבושל, ושיהיה דגן מלא בארוחה: כוסמת, קינואה, אורז מלא וכד'. כמה כפות כאלו יתנו את השובע הדרוש, תרגישו מעולה, לא תהיה לכם נפילת סוכר ורעב חסר שליטה.

3. תאכלו לאט. לאט. לאט. אנחנו חיים במדינה שאין בה זמן לאף אחד. כולם בלחץ וממהרים. אל תמהרו. קחו את הזמן, ת ל ע ס ו – אין בעולם תחליף לפעולה הפשוטה הזו.

4. הרבה אנשים "מוותרים" על ארוחת הערב, לטובת הנישנושים שאחרי: "אה...לא הייתי רעב אז אכלתי קערת תפוזים..." – השתעגתם??? מלא סוכר, חומציות, מעלה ליחה, ואחר כך לא ישנים בלילה! או: "חיכיתי כל היום לרגע שבו אקח לי שוקולד. לא רציתי כלום...רק את זה !"
המשפטים האלה, לא המצאתי אותם. אתם אומרים לי אותם. ועל כל משפט כזה יש קריאות הזדהות פנימיות, הקורעות את הלב. לא לוותר על ארוחת ערב!
לא לוותר על הארוחה המסודרת. ואם אתם לא כל כך רעבים, חכו עוד קצת, בחרו את מנת ארוחת הערב לפי הצורך בסוכרים, לפי עייפות, לפי עצבנות: אם אתם חשים את כל זה – קחו אוכל חם כמו מרק, תבשיל, פשטידה וכד'. אל תאכלו בשר, זה כבד וייקשה על השינה.

ותרו על הנשנושים. הם לא חובה. שבו ליד הטלויזיה עם כוס תה חמה ביד. יהיה לכם נעים יותר בידיים ובבטן. כך תשנו טוב יותר, תנחרו פחות, לא תקומו מאה פעם בלילה לעשות פיפי (כנראה ששתיתי הרבה מידי בערב, זה לא נכון!) והכי חשוב, בבוקר תקומו עם סוכר שפוי יותר וכמה מאות גרמים פחות. זו הדרך ואי אפשר לרמות את הגוף שלנו, הוא חכם יותר מאיתנו, והכי חשוב:
הגוף אינו שוכח כלום! שום נשנוש, ביס או פינה של עוגה, הכל רשום בפנקס השחור. והכל לטובתכם!

המשך יבוא... ציפי בר, המרכז להכוונת תזונה, חיפה. תל אביב. 054-7277318

תגובות

ציפי בר
ציפי בר
ניסיון של 15 שנה בטיפול תזונתי. במסגרות ממלכתיות ופרטיות. אבחון תזונתי והתאמת תפריט אישי. התמחות בסכרת, תזונה לגיל המעב...