מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםסיפוריםניהול תקציב: פנאי ובילויים על חשבון אחרים

ניהול תקציב: פנאי ובילויים על חשבון אחרים

מאת barak2017
18/06/24 5:17
574 צפיות


נכון שהכותרת מקוממת מעט? אם אתה רוצה לבלות תעבוד קשה בשביל זה, אבל למה לנצל אחרים? טוב, זה לא ממש ככה כמו שאתם חושבים והנה הטכניקה שלי שאתם מוזמנים להשתמש בה...

כמי שמקבל קצבת נכות מביטוח לאומי, אני יכול לומר בביטחון שאם אתה רוצה לשמור על הקצבה שלך, אתה חייב לעבוד במשרה חלקית. אחרת, יעשו לך "הערכת אי כושר" וקצבתך עשויה להיות מופחתת או שישללו לך את הקצבה.

החסם הזה מוביל להמון בעיות פיננסיות אצל מקבלי קצבאות. מצד אחד, אתה לא יכול לעבוד יותר שעות ולשפר את השכר שלך כי מלכתחילה טענת שאתה לא מסוגל לעבוד. מצד שני, אם תרוויח גם יותר כסף פר שעת עבודה, אז יתחילו להפחית לך כסף מקצבת הנכות "חוק לרון". כלומר, המטרה העליונה של הביטוח לאומי היא להמשיך ולהשאיר את מקבלי קצבאות הנכות בנחיתותם. אם כך, כיצד ניתן ליישב את הדבר הזה וכן לחסוך כסף? קבלו את הפתרון...

אפליקציות שיעזרו לכם לבלות על "חשבון אחרים"

יש לי כמה אפליקציות שאני משתמש בהן כדי לבלות על "חשבון אחרים". באפליקציות האלה יש לכם אפשרות לקבל מטבעות בכל פעם שאתם צועדים. כלומר, ככל שאתם צועדים יותר, כך אתם מקבלים יותר מטבעות. ההליכה גם כן תורמת לבריאות הפיזית והנפשית, כך שהדבר הזה משרת כמה מטרות ויכול גם להפחית בהוצאות רפואיות שונות כתוצאה משמירה על אורח חיים בריא (ספורט וחובה לשלב גם תזונה בריאה)

אפליקציה ראשונה: "עובדים בריא" של ההסתדרות הכללית החדשה

אני משלם 25 שקלים כל חודש כדי ליהנות מכל מיני הטבות שיש להם שם באתר ובאפליקציות (עובדים בריא+ביחד בשבילך). אם זה שווה? לדעתי כן. לרוב, בכל "העבודות המוחלשות" כמו שמירה, ניקיון ובכל העבודות שאליהן מתקבלים המון נכים, יש הפרשות להסתדרות כך שאתם יכולים להתחיל להשתמש באפליקציה דרך מקום העבודה שלכם שמפריש אחוז משכר העבודה להסתדרות ו/או להיות חברים במעמד פרסונלי כמוני. (אגב לא משלמים על דמי כרטיס אשראי כשאתה חבר בהסתדרות עוד יתרון)

בתוך האפליקציה ניתן להמיר את המטבעות לבילויים. אני, באופן אישי, הולך יחד עם החונך שלי לאכול גלידה תמורת 240 מטבעות לכל ביקור בגלידריה ואני עושה זאת פעמיים בחודש. כך אני גם לא משלם על הבילוי הזה. החונך מקבל החזר כספי מהחברה שבה הוא עובד עד סכום של כ-70 שקלים בחודש ואני לא משלם שקל.

אגב "עובדים בריא" זו אפליקציה אחת, יש להסתדרות אפליקציה נוספת שנקראת "ביחד בשבילך" ששם יש עוד המון הטבות, אני באופן אישי מזמין 3 ארגזי ירקות שמגיעים אלי עד לפתח הבית במחיר של 150 שקלים ומביאים שם המון ירקות ופירות כמו: מלפפונים, עגבניות, בצל, לימון, תפוחים, אגסים, בטטות, שק תפוח אדמה, מלון, ועוד המון דברים טובים. למען האמת אני עשיתי את החישוב של כל סל הירקות ואני מרווח פי 2 כלומר אותו סל אני מקבל אותו בסופר מרקט במחיר של פי 1.8 ככה שמשתלם זה כן. יש באפליקציה הזו דברים זולים ויש לא צריכים לבדוק. דרך האפליקציה הזו אני גם כן הולך ביחד עם החונך שלי לסרט אני משלם 20 שקלים לכרטיס כניסה לסרט במקום 45 שקלים. אפרופו סרטים אם יש לכם "עמיתים" ואתם מקבלים סל שיקום אתם זכאים לקבל כרטיס כניסה לסרט רק ב 10 שקלים בסינימה סתם רק שתדעו... משהו שיכול לשפר לכם גם כן קצת את חיי החברה והמצב הנפשי....

אפליקציה נוספת: "שווה" של ההסתדרות הלאומית

גם כאן אותו "נוהל" כמו של ההסתדרות הכללית החדשה. ניתן לצבור מטבעות ולצאת לבלות. ככל שיש לך יותר מטבעות, כך ניתן להשתמש בהם ולהמיר אותם לבילויים כמו "ארוחת בוקר", "קפה ושני קרואסונים" ועוד הרבה דברים מגניבים שיכולים לחסוך כסף על הבילויים שלנו. חשוב לציין שהאפליקציה הזו היא של ההסתדרות הלאומית, כלומר, צריך לעבוד בעבודה שמפרישה אחוז מסוים להסתדרות הלאומית או לשלם בצורה פרטית והפעם זה יקר יותר, 50 שקלים בחודש. לדעתי, כהפרשה בצורה עצמאית זה לא שווה את הכסף, אבל אם זה דרך העבודה אז אחלה.

אפליקציית CLALIT ACTIV

באפליקציה הזו ניתן לצבור מטבעות גם על ידי הליכה ולהשתמש בהם כדי לקנות כל מיני דברים שמופיעים בתוך האפליקציה.

אפליקציה RUMBLE

האפליקציה הזו גם כן צוברת לכם מטבעות על צעדים שאתם עושים, רק שכאן זה מריח לי יותר מסחרי. אם כי עדיין ניתן להשתמש במטבעות לטובת רכישת דברים "בהנחה" מסוימת כל עוד אתם צריכים את המוצר או השירות. במידה ולא צריכים ולא חייבים, תימנעו.

ניצול האפליקציות במקביל

ניתן להשתמש בכל האפליקציות האלה במקביל, כלומר שכולן יצברו לכם מטבעות כך שתגדילו את אפשרויות הבילוי שלכם במשך החודש. ככל שתלכו יותר, כך תוכלו לצאת לבלות יותר בחינם.

בשורה התחתונה

בכל חודש אני יוצא לבילוי פעמיים ומשתמש במטבעות לטובת רכישת קפה ושני קרואסונים, או לאכול גלידה בחוץ ועוד המון דברים מגניבים לא על חשבוני. כך אני חוסך את הכסף שאמור ללכת לי על "בילויים" בתקציב החודשי. נכון, צריכים להיות קצת צנועים, אבל הכסף לבילויים יכול לקבל מקום בחיסכון ארוך טווח.

נתראה במאמר הבא...

תגובות

barak2017
barak2017
אשמח לספר בפרטי :)