מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אופטימית מטורשת

כמוניבלוגיםאופטימית מטורשתסבב שלישי של אשפוז עם סטרואידים, טיפ על העברת זמן העירוי יותר בקלות ובתקווה ביותר פעולה יעילה על הנגעים

סבב שלישי של אשפוז עם סטרואידים, טיפ על העברת זמן העירוי יותר בקלות ובתקווה ביותר פעולה יעילה על הנגעים

מאת יולו
07/11/21 17:07
553 צפיות

קיוויתי שלא אגיע לשיתוף הזה, אבל הוא הגיע...

היום הייתי אצל הנוירולוג שלי כחודש לאחר שסיימתי 6 ימי אשפוז עם סטרואידים, היה סבב כמעט כזה לפני 5 וחצי שנים ולפני 7 שנים.

בכולם אושפזתי ל-5 ימים וקיבלתי עירוי של 4 שעות של 1000 מ"ג סולמנדרול (=סטרואידים).

הפעם בסיום ה- 5 ימים הציעו לי זנב טיפול בסטרואידים לעוד 4 ימי אשפוז עם 3 ימים של 500 מ"ג ויום רביעי עם 250 מ"ג. כנראה משהו חדש.

הסכמתי ליום אחד, כי בכל מקרה הייתי עוד מאושפזת (כי שיחררו אותי לליל שישי), ובעיקר כי יותר ימי אשפוז היו מעבר ליכולת (הפיזית והנפשית) שלי.

האשפוז היה בשיא גל הקורונה, כך שמחלקת הנוירולוגיה נתרמה למחלקת קורונה ואנחנו (5 נשים) היינו מאושפזות באיזה אולם משותף עם הפרדות של וילונות... לא שקט במיוחד. למזלי אני עובדת במרכז הרפואי הזה ויש לי ממלכה הכוללת משרד פרטי, שיכולתי לברוח אליו לקצת שקט (וגם קצת לעבוד).

ביום השני לאשפוז בזמן שאני עם העירוי הגיעה אלי פיזיוטרפיסטית מאלאכית שעשתה לי עבודת קרניווסקולר באיזור הצוואר (שיחררה לי שם משהו של מעל 20 שנה נראה לי) עם מנגינת רקע מהטלפון שלה של זרימת מים. זה היה משהו חזק ומיוחד שהחלטתי לאמץ, ביקשתי שיביאו לי אוזניות.

אחותי הביאה לי אוזניות מנטרלות רעש (לא ידעתי שיש דבר כזה) ומאז הקפדתי שלא יהיו אורחים בזמן העירוי והקדשתי את כל הזמן הזה לריפוי רב מימדים.

1. בהתחלה הסתכלתי על הטיפטף מעמוד האינפוזיה, על הטיפה במצג של העירוי.

2. המשכתי בעצימת עיניים, נשימות ומחשבות מכוונות המזרימות את פלא הסטרודאידים למוח ולחוט השדרה (בשניהם יש לי הרבה נגעים)

מנגינת הזרימה, הנשימות, הדמיון המודרך שהפלא (=סטרואידים) הזה הולך לשפר אותי עזר!

גם השתפרתי קצת נוירולוגית (מהבדיקה היום וגם בתחושה שלי), גם בהדמיית הMRI מלפני שבוע (צמצום נגעים של חוט שדרה, מוח עוד לא) והזמן עבר מהר, בלי שכמעט שמתי לב ובקושי היו תופעות לוואי.

 

תגובות

ערן-ברקוביץ
08/11/21 12:47

מעולה יולו, תודה על השיתוף.

אני מאמין גם שכשהזמן בעירוי עובר בנעימים הסטירואידים עובדים טוב יותר ועם פחות תופעות לוואי. זה קשה מאוד להתנתק ו"לברוח למקום נעים" באווירת בית החולים וחדרי האשפוז, כל הכבוד שהצלחת ומקווה שאחרים ינסו והעירויים (אם צריך) יעברו בקלות.

ייתכן שהרוגע ואוסף האסטרטגיות גם עוזרות לשיפור הנוירולוגי (יש מחקר שמראה איך קבוצות להפחתת דחק עוזרות לשיפור המצב הנוירולוגי בטרשת נפוצה)

ערן-ברקוביץ
08/11/21 13:00

למי שרוצה להרחיב...

עוד על הטיפול בסטירואידים לטרשת נפוצה, בקישור הבא:

https://www.camoni.co.il/%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%90%D7%99%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%A0%D7%A4%D7%95%D7%A6%D7%94

חיהלה-2
09/11/21 15:12

היי.

אשמח למידע על הטיפול קרניווסקולר.

תודה.חיה

יולו
10/11/21 10:10

הטיפול הקרניווסקולר שעברתי הפעם באישפוז היה עם מאיסה הפיזיוטרפיסטית של זיו וכלל מגע עמוק באיזור האחורי של הצוואר ובאיזורים שונים בראש, היא עשתה תנועה חדה של הצוואר לשני הצדדים שכאבה (מאוד), אבל כנראה הזיזה משהו שהיה צריך לשחרר.

יכולה לשתף שבעבר הייתי אצל מטפלת קרניווסקולר (שחברה המליצה עליה) שלקחה 350 ש"ח לפגישה קצרה ולא עשתה דבר שאני יוכלה לומר לטובה או רעה (חוץ מביזבוז הכסף), אז זה מאוד תלוי במטפל, כמו רוב הדברים.

יולו
יולו