מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הגיגים לשעת לילה מאוחרת

04/04/21 0:19
367 צפיות
לדחות את המחר
עד שהתחלתי את הטיפול הפסיכולוגי חשבתי שיש רק סוג אחד של דיכאון - אותם אנשים ששוכבים כל היום במיטה, בחדר חשוך, לא רוצים לקום, שרויים בעצב וכאב עמוק... ואז הבנתי שגם אני חולה בדיכאון, וזה נראה אחרת לחלוטין ממה שחשבתי. יש ימים טובים. זה לא תמיד מורגש. אני גם פעיל, יוצא מהמיטה, עושה דברים... אבל יש זמנים, בעיקר בלילה לפני השינה - שפשוט לא בא לי יותר. אני חושב על המחר ולא רוצה שהוא יגיע. אני דוחה את המחר כמה שרק אפשר, משיג עוד כמה שניות, דקות או שעות של עירות כדי לעכב את זה. אבל המחר תמיד מגיע.

לא רציתי שהבלוג הזה יהיה בלוג שבו אני יוצא מסכן, מעציב, מכאיב ומדכא. אני פשוט רוצה לשפוך ולהוציא, ורק בזמנים האלה אני מרגיש צורך לעשות את זה. בזמנים הטובים זה נראה אחרת לגמרי.

לפעמים אני חושב מה היה קורה אם הייתי מת. מי היה מושפע מזה. איך ההלוויה שלי היתה נראית. מה אנשים היו אומרים על זה. למי זה היה הכי משנה. כמה הייתי רוצה להיות רוח מרחפת ולראות את זה מהצד.
ולפעמים, לעתים מאוד רחוקות, אבל עדיין - אני פשוט בוכה את עצמי לישון. הגוש הזה שנמצא במרכז החזה, מורגש גם בגרון ופשוט דוחף את הדמעות החוצה. הגוש הכל-כך מוכר הזה. זה שמלווה ברחמים העצמיים. כמה שהגוש הזה הפך להיות מוכר.

אז מחר לא רק יום חדש, אלא שבוע חדש. מלא פעילויות, התחייבויות, ציפיות, מסיכות, הצגות, כל כך הרבה אנשים לרצות. ואני כבר עייף מכל זה.

אז הלילה זה לא מורגש כל כך חזק. היום עבר בסדר, אז לא עלה משהו חריג. אני סתם מונע מכוח האינרציה. איך יוצאים מזה? ולמה זה כל כך מביש בחברה שלנו להגיד בקול רם שאני חולה בדיכאון? לא בחרתי בזה, אני לא רוצה את זה, לא התכוונתי שככה זה יהיה וזה גם לא תלוי בי. הייתי רוצה לפחות להיות מסוגל להגיד את זה לאנשים בחיים שלי, שידעו קצת יותר מי אני באמת, ואז שאני לא אצטרך להסתיר את עצמי ואת החלק הזה שבי. לא התכוונתי לרצות למות. זה פשוט המצב. זו המחלה שלי.

תגובות

טובי17
04/04/21 0:47

בוכה...

טובי17
04/04/21 0:47

ומה זה כוח האינרציה?

ילד-אבוד
04/04/21 3:51

זה כשמשהו נע מכוח שהיה לו פעם. דחוף מכונית צעצוע - בהתחלה היא תנוע כי השקעת בה מאמץ/כוח אבל כשאתה עוזב אותה, אין לה כוח משל עצמה והיא תמשיך לנוע מכוח האינרציה.

נועה421
04/04/21 17:50

אשאל שאלה פשוטה אבל כל כך חשובה.. מה שלומך היום? איך אתה?

ילד-אבוד
04/04/21 18:24

תודה על השאלה... בינתיים אני טוב. היה יום שקט ורגוע. הייתי פרודקטיבי והספקתי לעשות כל מיני דברים שרציתי מבחינת העבודה. אני לא צופה שיהיה משהו שונה עד סוף היום.

נועה421
04/04/21 23:13

אני שמחה לשמוע שאתה טוב והיום עבר עליייך שקט ורגוע :) שימשיך כך! :heart:

יוסי92
04/04/21 23:30

אתה נשמע לי בריאה לגמרי. אני לא חושב שיש בן אדם שלא חווה את מה שאתה מתאר מדי פעם ולפעמים קצת יותר ממדי פעם. זה שלימדו אותנו בסרטים ולאחרונה גם ברשתות החברתיות שכולם חייבים להיות שמחים כל הזמן ולחייך כל הזמן זה פשוט לא נכון.

ילד-אבוד
04/04/21 23:43

אני חושב שזה מעבר ללהיות שמח ולחייך. הדברים הקטנים מספיקים כדי להוציא אותי מאיזון. אני רואה את העומס שיש לי בעבודה ואני חושב על כמה היה טוב אם במהלך הלילה היה לי דום לב. יש לילות שאני בוכה מתוך כאב כל כך עמוק (ובדרך כלל על שטויות) עד שאני נרדם. אז נכון שאף פעם לא חשבתי על לעשות משהו יזום כדי להפסיק לחיות וגם לא ניסיתי כלום, אבל זה רק אומר שהדיכאון שלי לא עמוק. הלוואי ומה שכתבת היה נכון.

שון
10/04/21 10:16

מסכים .בנוסף להותי רגיש עשיתי טעות ווהעמסתי יותר מידי גם בצבא וגם בקריירה בינלאומית עד שקרסתי .כיום אינסומניאק כמוני נרדם באמצע היום...שנ"צ ! אני ?! ...:-( אני כבר לא יודע אם זה דיכאון או שהגופנפש שלי אומרים "תנוח " :shades:

רפאל21
05/04/21 11:11

לימדתי את עצמי כשקשה לי, שיש הרבה אפשרויות של פתרונות, שכולנו כבר מכירים אותם, חלקם עוזרים בזמן זה, וחלקם עוזרים בזמן אחר. וחלקם כאילו עוזרים... פתרון אחד [שפעם יותר מ"חשבתי" שהוא פתרון...] הוצאתי מהרשימה, והוא מוות כי למדתי שהמוות הוא לא פתרון בכלל, להיפך הוא סותם את כל האפשרויות של הפתרונות... ומביא לאדם צרות חדשות שלא חלם עליהם והחיים, גם אם הם קשים, ולפעמים קשים מאוד, וגם אם זה לא רק לפעמים... הרי עדיין אני בחיים, וחיים זה משהו ענק ענק. ומול החיים שלי, שיקפצו כל הדכאונות שבתוכי, וכל הבעיות, וכל הדברים הרעים שעשיתי, וכל האנשים שלוחצים עלי, וכל התשלומים והחובות. אני רוצה וממשיך לחיות בתוכי בכייף... למי זה מפריע שכייף לי? בעלי החובות שלי היקרים, אם לא יהיה לי כייף, יהיה לכם יותר כסף ממני? ולכן היום לא כמו פעם, גם כשקשה לי מאוד, עדיין כייף לי

טובי17
05/04/21 14:45

מביא לאדם צרות חדשות???? ניסיתי להבין, לא הצלחתי...

רפאל21
05/04/21 15:27

אני גם לא מבין בדיוק מה הצרות... כי ברוך השם אני בחיים רק אני מאמין שהצרה הכי גדולה של האדם זה מוות ואיך אני יודע? 1. כי רוב העולם הוא טוב ונורמלי, וכולם רוצים לחיות, ועושים הכל כדי לחיות, חיסוני קורונה, ומתנגדים לחיסונים, וכו' כי כולם רוצים לחיות 2. אתמול התקשרתי למשטרה על קרוב משפחה שאמר לי שבאופן מעשי הוא רוצה להתאבד, וניסיתי כמובן להשפיע עליו ולא יכל לקבל. והם הפכו את העולם למצוא אותו, ואשפזו אותו, כן עם כל העומס שיש למשטרה ולמד"א, ועם כל הקורונה והבלגנים, הם מצאו זמן לעזור לאדם להמשיך לחיות. יש ערך גדול מאוד לחיים, גם אם אני לא תמיד מרגיש או מבין. 3. שמעתי מהמקובל הגאון הרב דוד בצרי שליט"א, שבא אליו אדם שיש לו מלא צרות ויסורים, ואמר לרב שהוא רוצה להתאבד, והרב אמר לו: אם אתה חושב שככה תתפטר מהצרות שלך, יש לך טעות. כי אם חלילה תעשה את זה, אתה רק מתחיל את הצרות שלך. והיסורים שכבר יש לנו זה לטובתינו הם מכפרים לנו, וזה כולנו יודעים... 4. למה לזרוק מתנה כה גדולה שקבלנו, בעבר אני זרקתי בהימורים כמליון ש"ח והשקעתי אפילו שידעתי שאני מפסיד לא היה איכפת לי, מרוב תסכול מהחיים. והיום אני עובד קשה ונזהר גם על 5 שקל... ומרוצה מהחיים. היום כבר אני יודע, חיים של בן אדם, לא משנה איך. גם כשזה לא מרגיש, זה תמיד באמת שווה הרבה יותר מכל כסף שבעולם - כי חיים זו מתנת אלהים בלבד. הוא נותן לנו חיים, נכבד, נעריך ונגיד תודה.

טובי17
05/04/21 16:20

תודה!

רפאל21
06/04/21 3:08

אשרייך, איך שאת מקבלת ומבינה, וגם אומרת תודה כמה לי היה קשה לקבל את הדברים בעבר כשהסבירו לי רבים וטובים עד שנאלצתי לעבור על בשרי כל מיני יסורים מינים ממינים שונים והכל כדאי לי, כדי שארגיש ואכבד קצת יותר את ערך החיים. היום דברה אתי אמא חרדית של ילדה שפרקה את כל היהדות, והאם היתה מאוד ממורמרת. היא יודעת שגם לי יש התמודודיות עם כמה ילדים... אמרתי לה [בשונה ממה שהתנהגתי פעם...] אשרייך שאת זוכה לגדל בן אדם, ולא משנה אם דתי או לא, העיקר בן אדם אם באת לעולם רק בשביל לגדל ולעזור לבן אדם אחד, תגידי תודה לאלהים, ובפרט שזו הבת שלך, תשמחי בה איך שהיא. הרי את כולנו השם יתברך אוהב מאוד תמיד כמו שאומרים בתפילה "אהבת עולם אהבתנו ה' אלהינו", וזה לא משנה מה עשינו.

טובי17
06/04/21 11:40

גרמת לי לבכות.... כמה שאתה צודק! דתי או לא, זה עניין אחד, אבל לפני הכול - בן אדם!!! ותאמין לי - יש מלא דתיים שהם לא בני אדם, ולדעתי זה לא שווה כלום....

רפאל21
06/04/21 14:34

אפילו, עדיין זה שווה כי תמיד יש תקוה ואין יאוש, לפעמים דוקא לדתיים יותר קשה להתנהג יפה, כי יש עליהם עול תורה, והרבה יצר הרע, ויש הרבה קונפליקטים... עד שמבינים את ערך היהדות ויותר קל להתגבר. אבל כמובן שלפי האמת אין שום תירוץ כי "דרך ארץ קדמה לתורה" אני הייתי נקרא דתי בעבר [וגם עכשיו] אבל לצערי בעבר לא רק שלא הייתי באמת דתי, גם לא הייתי בכלל בן אדם לעצמי לאשתי ולילדי היקרים ולחברה... התנהגתי הרבה יותר גרוע מגוי ממוצע, אני מתבייש בזה מאוד. ואיך כתוב: כשישראל יורדים, יורדים עד למטה. וכשעולים עולים עד למעלה. בעזרת השם יתברך, אין יאוש. בקרוב כולנו בלי יוצא מן הכלל, נזכה לעלות בנחת ובשמחה בכל הדברים הטובים מעלה מעלה

לולי10000
13/04/21 6:14

כשאני מדברת עם אנשים שלא מבינים את המצב שלי, אני נהיית קצת בוטה. אנשים שלא מבינים חושבים שלהגיד דברים כמו "תחשבי חיובי" או "די להתפנק" (למרות שאת האחרון, אני מודה, אני יותר אומרת לעצמי מאשר הסביבה לי) לרוב ידעו להבין מה זו מחלה נראית לעין. ואז אני אומרת: אם מישהו עכשיו היה פצוע לידך ומדמם לא היית אומר לו "תחשוב חיובי", נכון? הייתי חובש לו את הפצע או מזמין אמבולנס או מורח יוד. אם למישהו יש חום היית מציע כדור, לא היית מאיץ בו "תרגיש טוב כבר!" " קטונתי מלדעת איך להסביר זאת ואיך לומר למישהו לעשות זאת, אבל אני חושבת שהבנתי דבר אחד שאני די עומדת מאחוריו: זה עניין של אימון. עדיין קשה לי להסביר את עצמי. אני גם לא חייבת - אף אחד לא חייב. אבל כשאני מחליטה שכן, אני מוכנה לספוג ולקחת בחשבון שיבואו ריקושטים. אבל אם הברירה היא בין זה לבין להמשיך להרגיש בושה - אני מעדיפה להמשיך לדבר את זה ולהתאמן. אתה לא לא בסדר. אתה לא תצא בעיניהם/באוזניהם לא בסדר. וגם אם אני פותחת ומקבלת תגובות סקרניות מאוד ומתעניינות, אבל זה לא מתאים לי לפתוח הכל באותו רגע, אני אומרת "אני לא יכולה להיכנס לזה כרגע". אתה לא חייב כלום לאף אחד. לאף אחד. אתה צודק, לא בחרת בזה. ולכן אתה גיבור. שונאת קלישאות, אבל הפעם אני לא מרגישה שאני אומרת קלישאה. תחשוב על זה.

ילד-אבוד
13/04/21 9:07

הבעיה היא שיותר מדי חשוב לי מה אחרים חושבים עליי. אני מרגיש שאני חייב לרצות את כולם כל הזמן. אני חושב עליי כשלא ידעתי מה זה דיכאון ולא ידעתי איך זה נראה. היו לי כל מיני דיעות קדומות על איך זה נראה ואיך נראים אנשים עם דיכאון. ראיתי אותם כקטנים ומסכנים, כאילו משהו לא בסדר איתם. זה ממש בדיוק איך שאת מתארת את זה עם אנשים אחרים. ובכלל לא ידעתי שאני בעצמי נמצא במצב כזה. ואז אני חושב שאם הייתי נחשף ומספר על זה לאנשים אחרים, זה מה שהם היו חושבים עליי. היו רואים אותי כמישהו שהוא לא בסדר, לא נורמאלי. וכל כך חשוב לי מה הם חושבים עליי, שאני פשוט לא מסוגל לעשות את זה.

לולי10000
14/04/21 0:55

אני מבינה אותך. היו לי עם זה הרבה גלגולים. החברה הכי טובה שלי והחבר שלה דאז הגיבו אליי בצורה שמאוד העליבה אותי כשסיפרתי איך זה השפיע עליי בחיים, אבל גם היינו יותר קטנים. ממעט הניסיון שצברתי בשנתיים-שלוש האחרונות בהן אני יותר "אקטיבית" ומעומתת עם הנפש שלי, ועם הניסיון לתווך את זה לעולם, יש הרבה יותר שמבינים או שמכבדים מאשר כאלה שמכבידים עליי. החושים שלך טובים. אתה יודע מי עושה לך טוב ומי פחות. ומדהים לגלות כמה גם אם מישהו שאנחנו מאוד אוהבים חושב עלינו משהו שלא הכי מתאים לנו שיחשוב, אז השמיים לא נופלים. זה תהליך ואתה לא חייב כלום לאף אחד. תן לדברים לחלחל, להתבשל איתך. כשמגלים את עצמנו זה הכרחי.