מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

למען אחיי ורעיי

20/12/20 8:37
243 צפיות

דבר תורה שלי שהעלתי ליוטיוב על אהבת השם כל אחד ואחד מעם ישראל, וזה כולל אותך!

השם אוהב אותך

השם אוהב את עם ישראל – וזה כולל אותך

במאמר הבא נעסוק באהבת השם את עם ישראל וכל אחד מתוכו, נביא הוכחות לאהבת השם אותנו ויתרה מכך נסביר שכל זאת על אף ואולי אפילו משום שגלוי וידוע לפניו בדיוק מי אנחנו, כל המעשים שעשינו ויתרה מכך כל המעשים שנעשה על אף שעוד לא עשינו.

הקדמה – בהנחה שתורת ישראל אמת ומן השמים היא

אינני הולך להביא הוכחות לכך שהתורה היא אמת אלא שאנו נתבסס על כך שתורת ישראל אמת ומן השמים היא. יש לכך הוכחות ודרשות ושיעורים רבים אך אין זה המקום להרחיב בזאת, אולי נדבר על כך נדבר בפעם אחרת. הפעם נצא מנקודת הנחה שיש בורא לעולם והוא אלוקי ישראל ותורתו אמת היא.

אינני הולך לדבר על קיום המצוות או חשיבות קיום המצוות, ואינני מנסה להחזיר בתשובה. מטרתי אחת היא. להוכיח לך, מי שלא תהיה ואיך שלא תהיה ולא משנה מעשית ולא משנה מה תעשה, שהשם אוהב אותך, אהבת אמת, אהבת עולם.

פסוקים על אהבת השם את ישראל אהבת עולם

(1)    ספר דברים פרק ז
(ז) לֹא מֵרֻבְּכֶם מִכָּל הָעַמִּים חָשַׁק ה' בָּכֶם וַיִּבְחַר בָּכֶם כִּי אַתֶּם הַמְעַט מִכָּל הָעַמִּים:
(ח) כִּי מֵאַהֲבַת ה' אֶתְכֶם וּמִשָּׁמְרוֹ אֶת הַשְּׁבֻעָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבוֹתֵיכֶם...

(2)    "רַק בַּאֲבֹתֶיךָ חָשַׁק ה' לְאַהֲבָה אוֹתָם וַיִּבְחַר בְּזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם בָּכֶם מִכָּל הָעַמִּים כַּיּוֹם הַזֶּה". 7

(3)    "אָהַבְתִּי אֶתְכֶם אָמַר ה', וַאֲמַרְתֶּם בַּמָּה אֲהַבְתָּנוּ? [עונה ה'] הֲלוֹא אָח עֵשָׂו לְיַעֲקֹב נְאֻם ה', וָאוֹהַב אֶת יַעֲקֹב".

(4)    אנו אומרים בכל בוקר בתפילה "אהבת עולם אהבתנו"

אברהם אבינו – עקידת יצחק – השאלות והתשובות

השם אומר שהוא אוהב אותנו

אז אולי יתכן שהשם התחרט? לא יכול להיות!

אבל האם יתכן שהשם משקר? לא יכול להיות!

למה...?

בהנחה שתורת השם תורת אמת היא יודעים אנו שהזמן הוא בריאה. הוא לא היה מאז ומעולם, השם ברא את הזמן והוא שייך רק לעולם החומרי ואינו שייך כלל לעולם הרוחני ומכאן שלשם אין זמן, אין הווה, אין עבר, אין עתיד. אנו אומרים בכל יום "ברוך שאמר והיה העולם" למה לא ונעשה העולם, וקיים העולם, מה זה והיה? תשובה. אצל השם אין זמן ובמאמרו העולם נוצר ונגמר בו זמנית, ברוך שאמר והיה העולם. הכל כבר היה, הכל כבר קרה. אצל השם אין זמן הוא רואה תחילת השנה וסופה באותו רגע. כך גם תחילת העולם וסופו.

לכן מדוע ודאי שהשם לא התחרט? משום שאצל מי שלא קיים זמן לא שייך חרטה כי החרטה היא תוצאה של שינויים שהתרחשו במהלך הזמן ולא לקחנו אותם בחשבון בשעת ההחלטה. אצל השם אין זמן, אין שינוי. הכל, הווה עבר ועתיד, כולם גלויים לפניו בעת ובעונה אחת לכן לא שייך שיתחרט.

אז אולי הוא שיקר?! לא יכול להיות...

משום שכך גם לגבי שקר. אצל מי שאין זמן, אין שינוי, אין חוסר. ושקר בא למלא מחסור המשקר. אנו אומרים בגמרא מיגו. מה זה מיגו? תאמין לי שאיני משקר משום שלו הייתי משקר היה זה על מנת להשיג דבר מסוים שאותו הייתי משיג בקל יותר לו הייתי משקר שקר אחר. זאת אומת שהשקר בא למלא מחסור מסוים של המשקר, אם יגיד את האמת יפסיד ולו ישקר ירוויח. חיסרון ומילוי לא שייכים במושגי השם פשוט משום שחיסרון ומילוי שניהם תוצאה של זמן. חסר לי ולאורך הזמן החיסרון יושלם אך כשאין זמן המילוי מגיע בעת ובעונה אחת עם החיסרון ולעולם לא ישתנה שום דבר על מנת שהחיסרון יחזור לחיסורו. וממילא אין כל סיבה שהשם ישקר, זה לא שייך אצלו והפלפלנים יאמרו שיש לו מיגו והתורה האמינתו.

סוד האושר על פי הרב דסלר – אם השם רוצה שנהיה מאושרים הוא ודאי אוהב אותנו

הרב דסלר בספרו "מכתב מאליהו" מביא את סוד האושר. הוא מסביר מדוע ניתן להגיע לאושר אך ורק דרך התורה. לא כסף, לא ממון, לא מזון, לא חברים ואפילו לא בריאות, שום דבר מאלה לא יובילו אותנו אל האושר רק הציות לתורה הקדושה ביראת שמים, אהבה ושמחה. לא ניכנס לשאלה למה ואיך יתכן שמשם יגיע האושר, זאת הוא מסביר באריכות שם.

אבל אני כן רוצה לשאול שאלה. בהנחה שמה שהרב דסלר אומר שם זה נכון, מוע השם מצווה אותנו ומכריח אותנו לציית לחוקים אשר יובילו אותנו אל האושר? מדוע הוא כלל מגלה לנו מה היא הדרך אל האושר? ולמי הוא מגלה את זה? רק ליחידי סגולה בעם ישראל? לא. הוא מחייב בכך כל יהודי ויהודי באשר הוא יהודי. למה? למה כל כך חשוב לו שכל יהודי יגיע אל האושר? ואפילו היהודי הכופר הכי גדול? כן! השם אוהב אותנו גם אותך, רחוק ככל שתהיה. השם אוהב אותך ורוצה בטובתך.

שנאת לאה ותשובת השם אליה

כתוב בפסוקים דבר פלא קשה ונורא. מצד אחד כתוב שנואה לאה ומסבירים המפרשים שהכוונה שאהב אותה יעקב פחות משאהב את רחל. מה שמדהים הוא שמיד לאחר מכן מביא לה השם את ראובן ועתה, כך כתוב, יאהבני אישי. ז"א שכבר אינה שנואה על ידי יעקב. אם כך מדוע מיד לאחר מכן מביא לה השם את שמעון ואומרת לאה שמע השם כי שנואה אני, מדוע עדיין שנואה הרי כתוב קודם לכן עתה יאהבני אישי.

ורוצה אני לחדש חידוש נורא. שנואה אין הכוונה שאהב אותה יעקב פחות מאשר את רחל שהרי כתוב שנואה ולא כתוב אהב פחות. אלא הכוונה ששנואה לאה על ידי עצמה ששונאת את עצמה כאשר היא מסתכלת על רחל ורואה בכל מעלותיה. לשם כך מביא לה השם את ראובן על מנת שיאהב אותה יעקב כשם שאוהב את רחל, אך השם לא נרגע ומביא לה גם את שמעון. מדוע? משום ששנואה היא על ידי עצמה. אומר לה השם אני אוהב אותך, מדוע את לא? תסמכי עלי שיש מספיק סיבות לאהוב אותך. ואני לא מתחרט ובטח שלא משקר כפי שהוכחנו כבר קודם.

בלעם הרשע המתין לרגע של זעם – מתי השם זועם על עם ישראל

בלעם הרשע ממתין לרגע שבו יזעם השם על עם ישראל על מנת להכות את עם ישראל ולכלותו כפי שאומר תוספות. ונשאלת השאלה מתי זועם השם על עם ישראל?

אם כאשר פוגעים הגויים בעם ישראל – זה אינו! משום שהגויים הם רק מקל, הם לא הסיבה לכעס הם התוצאה של הכעס.

אם כאשר יהודי פוגע ביהודי אחר – אף זה אינו! משום שגם כאן היהודי הפוגע הוא רק מקל של השם ומה לי יהודי זה או יהודי אחר ומה שפוגע אותו היהודי ביהודי האחר אינו סיבת הכעס אלא ההשלכה שלו.

אלא שחייב לומר שהשם כועס כאשר יהודי פוגע בעצמו – כשאתה אומר על עצמך שאתה טיפש או לא מוצלח או רשע או שאינך יהודי טוב או שאתה שקרן או רשע או כושל, וכשאת אומרת על עצמך שאת מכוערת או סתומה או מפגרת!

אז השם כועס! מי אתה שתגיד על הבן שלי שהוא טיפש?! מי את שתגידי על הבת שלי שהיא מכוערת?! כשם שאסור לאדם להתפלל לייסורים כך אסור לאדם להוסיף על עצמו ייסורים שלא הובאו לו מלמעלה. מי אתה בכלל שתפגע בבן שלי?! מי את בכלל שתדברי ככה על הבת שלי?! אז השם כועס!

למה? כי השם יודע בדיוק מי אתה ומה אתה, הוא בוחן כליות ולב, הוא יודע כל מה שעשית והוא יודע כל מה שעוד תעשה, הוא יודע עליך דברים שאתה לא יודע, הוא יודע כל מה שחשבת והוא יודע כל מה שעוד תחשוב. וכשהוא אמר לעם ישראל שהוא אוהב אותנו, עבר הווה ועתיד לפניו וגם אתה היית מול עיניו.

ובאותו הרגע והוא התכוון גם אליך וגם אלייך.

סוף הסרטון

אין מקרה בעולם. לא במקרה נפגשת בסרטון הזה ולא במקרה ראית אותו או ששלחו לך אותו. השם רוצה למסור לך מסר. קבל אותו, גם אם קשה לך להאמין, גם אם אתה לא מרגיש, קבל את המסר לפחות בשכל. השם אוהב אותך

השם אוהב אותך

תגובות