תסמונת העלי אקספרס
תסמונת שמאפיינת את הדור שלנו. תסמונת שממנה אנחנו מצפים לתוצאות מהירות וזולות.
גילוי נאות, כן? המצאה שלי.
לא משנה איך תקראו לזה- תסמונת העלי אקספרס, לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, צעצוע וגם שוקולד…. בסופו של היום יש פה בעיה. ואנו, האנשים לרוב נתעלם ממנה. למה? כי זה נוח. להיות בסיטואציה שבה אנחנו מצפים לפתרון מהיר וזול מבלי להבין מה הרווח וההפסד בסיטואציה- כאן הבעיה. הרי כולנו גדלים בתוך עולם שהכל כ"כ זמין וכ"כ מהיר בלחיצת כפתור!
אז בואו נתחיל מכמה דוגמאות מאוד בסיסיות לתסמונת הזאת:
קניות בעלי אקספרס: רווח- זול. הפסד- ים זמן עד שהמשלוח מגיע, אף אחד לא מתחייב לסחורה טובה או איכותית, מי יבטיח לך שהסחורה תאכלס תגיע? ואם לא, אז הפסדנו כסף.
ארוחת מזון מהיר ברשת מוכרת: רווח- מהיר, הילדים נהנים מטעמים מעקצצים של טעמים שמנוניים, צבעוני, כייף, לפעמים אף חסכוני מלבשל ארוחה בבית. ההפסד- אין שום דבר מזין באוכל מהיר, אפילו הירקות שכבו שם במטבח שעות אם לא ימים ואיבדו את כל הטוב שבהם, שלא נזכיר את עניין הפגיעה באיכות הסביבה, כלכלית זה לא באמת משתלם, המסעדה מפוצצת בנזלת של ילדים או חיידקים אחרים, מי שמשרת אותנו הם לרוב מתבגרים שהמושג "היגיינה" רחוק מהם….להמשיך?
רגע ננתח את התסמונת לפי המילים המוכרות לנו: אני מתמודדת עם מחלה כרונית:
מה קורה בעצם בתהליך של המילים האלה?
אנחנו נכנסות לחמשת שלבי האבל.אחרי שחווינו את שלב הקבלה (למרות שהתסמונת יכולה להגיע בכל שלב), אנחנו מנסות להבין איך ניתן "לצאת" מהמצב הבריאותי בצורה המהירה ביותר.ופה אנחנו נכנסות למעמקי התסמונת. מהר! עכשיו! כי כואב לי! כי אני חולה! כי לא טוב לי! כי אני מתייסרת מכאבים! כי אני לוקחת הרבה תרופות! כי אני מפסידה את חיי היומיום שלי! כי אני מפסיקה לתפקד לאט לאט או מהר מהר! אבל- עכשיו!ובדיוק כמו הרגלי החיים החדשים שלנו בעידן הזה, בדיוק כמו ארוחת מזון מהיר, קפה TO GO זול ומוכן תוך דקה – אנחנו מצפות שהתוצאות של הטיפולים שלנו יהיו באותה המהירות.
כאן אנחנו שוכחות דבר חשוב – לא כל דבר שהוא מהר וזול הוא טוב!
כאשר אנחנו מתחילות בטיפולים, לגוף לוקח זמן להסתגל לכל סוג של טיפול.
טיפול הורמונליתזונהדיקורארוויגופיזיוטרפיההתעמלות מכל סוגופה התפקיד שלי כאישה שנמצאת איתך באותן הנעליים, עוברת איתך את אותן החוויות הרפואיות, את אותם הכאבים, כאישה שעוברת את הדרך שלך- כאישה שמבינה אותך…התפקיד לי הוא לבקש ממך לעצור רגע! לעצור ולחשוב. לעקל מחדש את הטיפולים שהותאמו לך. להבין אותם ואת המטרה שלהם.
המטרה שלהם היא לקחת אותך למקום שבו תוכלי להחזיר לעצמיך את איכות חייך. מקום שבו תוכלי להנות מפחות תופעות עד כמה שניתן.
מקום שבו את בונה תהליך ריפוי, בין אם מדובר על ריפוי גוף או נפש, ובין אם מדובר על תהליך בנייה של מערכת יחסים עם הגורמים הרפואיים והפרה רפואיים שמטפלים בך. כל אחד כזה הוא תהליך!
ותהליך דורש סובלנות, הבנה, הכלה, נשימה והכי חשוב זמן!
אין לי שום ספק שבפעם הראשונה שתקראי את המילים האלה את תחלקי עליי. למה? כי כואב לך! ואת רוצה שהכאב ילך כמה שיותר מהר! אני מבינה אותך…אני איתך…גם אני עברתי והרגשתי והייתי במקום ובנקודה שלך.
מנסיון שלי כמטופלת – לצפות לתוצאות מיידיות מטיפול דיקור אחד, טיפול ארוויגו אחד, שבועיים של הקפדה בתזונה – מבלי לראות תוצאות, בנוסף למה שעובר עלייך מתווסף פה גורם האכזבה.
אכזבה בגורם המטפל.אכזבה וחוסר אמון בטיפול.אכזבה לתהליך שאותו התחלת.והכי כואב – אכזבה מהגוף שלך : "למה הוא לא נותן תוצאות?"אז ברגע שתביני שתהליך ההבראה הוא לא עלי אקספרס – פה יתחיל השינוי ופריצת הדרך בתהליך ההבראה שלך!