מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

למען אחיי ורעיי

כמוניבלוגיםלמען אחיי ורעייאני מרגיש מנותק - מקווה שתוכלו לעזור

24/08/20 13:55
336 צפיות

בס"ד

תחושת ניתוק נובעת מכך שאתה מרגיש שאתה לא מבין את הסביבה הטבעית שלך. ז"א יש הרבה קהילות חברתיות ומעגלים וקבוצות של אנשים שאנחנו לא מבינים, הם לא מדברים את השפה שלנו והם לא חווים את החיים כמונו ובכלל אין לנו איתם כמעט מכנה משותף. אבל כשאנחנו עם אנשים כאלה אנחנו לא מרגישים מנותקים. אנחנו מרגישים משועממים, שונים, אולי מוזרים. אבל אנחנו לא מרגישים מנותקים ניתוק היא תחושה שנוצרת אצלינו כשאנחנו דווקא באיזור ה"נוחות" שלנו, באיזור הטבעי, עם האנשים והסביבה שאנחנו אמורים להרגיש איתם בבית אבל מסיבה לא מובנת או לפעמים מובנת אנחנו לא מרגישים ככה. ואז התחושה היא קשה היא תחושה של ניתוק שהיא נפרדות בעצמה מעט חזקה ממצב רגיל של שוני נורמלי ולגיטימי מסביבה שונה משלנו. ככה אני מרגיש היום ואסביר.

על הפוסט הקודם שלי "כל אחד הוא מיוחד" הגיב אדם חשוב שמכנה את עצמו "no one" ניתן לראות את התגובה המושקעת שלו בפוסט שם. התגובה שלו גרמה לי לחשוב ולהבין שבאתי לקהילה שמצד אחד אני מרגיש בה בבית. י פה חום מדהים, יש פה אנשים מעניינים ומסקרנים. אני באמת מרגיש טוב בקהילה הזאת, לומד דברים חדשים, משתף ומשתתף. אני כותב ומגיבים לי, כותבים ואני מגיב. הייתי צריך את זה, הייתי צריך מקום כזה שאני יכול להרגיש בו פתוח להתבטא ולראות שאני באמת מעניין ושלדברים שלי יש קוראים, יש אנשים שמתעניינים במה שאני כותב. ואני באמת מקבל את זה פה ואני מאוד משתדל גם לתת מזה לאחרים, להגיב על דברים וכו'. לכן אני מרגיש פה בבית.

מצידו השני של המטבע ככל שעובר הזמן אני מבין שבאמת יש איזשהו מחסום. נראה שאולי באמת אני בא ממקום תמים שחושב שאני מבין את הצד השני אל נראה שאני לא יודע עדיין כלום. אני רוצה ללמוד, אני רוצה לדעת. אני רוצה לחוות מכם מעט, משהו ממה שאתם חווים. זה מעניין ומסקרן אותי וגם הייתי מאוד שמח לנסות לעודד ולעזור. אני מאוד נהנה מהקהילה הזאת והייתי רוצה להשאר פה לאורך זמן. הייתי מאוד שמח אם למישהו היה רעיון כיצד אפשר ללמוד עוד על סוג המצבים שמסתובבים פה ועל מצבי הנפש השונים של אנשים שבאמת חיים טיפה אחרת ממני. לא סתם אני פה, יש לי זיקה לזה ואשמח ללמוד עוד ולדעת וטיפה להבין יותר קצת ממה שאתם עוברים, גם אם לא הכל, משהו.

 

תודה רבה לכל הקהילה המדהימה הזאת.

אוהב את כולכם,

יותם.

תגובות

no-one
24/08/20 18:18

:heart: יותם, גם אתה אהוב כאן ומוזמן להמשיך לכתוב. אתה מוזמן לשתף, הקושי הוא תחום שמוכר לכל יצור חי, האם לא תרצה לנצל את הפלטפורמה לשתף בה מהקשיים שלך ? אני בטוח שלא מעט חברים ישמחו לדבר איתך ולשתף אותך בעולם הצבעוני שלהם, לפעמים השיתוף מביא הקלה, לפעמים עם השיתוף יכולים להתלוות גם תחושות מאוד לא נעימות ... אני מתקשה לשתף, קשה לתקשר איתי, הפורום נועד גם לתרום לך

o0O0oO0o
25/08/20 0:16

היי יותם, לא יודעת אם הפוסט הקודם הוא הפוסט שאליו הגבתי, או שזה כבר פוסט חדש שכתבת אחרי הפוסט הזה, אבל בכל מקרה- כולם מתמודדי נפש בעולם:) כל אחד וההתמודדות שלו, הדברים שהוא עובר ואיך שהוא חווה אותם. מעצם זה שאתה אדם שמודע לנפש שלו וחווה קשיים והצלחות, עליות ומורדות- אתה שייך:) מעבר לזה, הקבוצה היא גם כדי לשתף, בדברים הגדולים וגם היומיומיים, הקשים והשמחים, אבל גם כדי לתמוך לייעץ ולהשתתף.. נראה לי שאלו שני דברים שאתה יכול לעשות מצויין:) אם אתה מרגיש שיש תחום מסויים שהיית רוצה לדעת עליו יותר - אתה יכול פשוט לשאול את מי שמעלה את השיתוף אם מתאים לו לפרט, ובאופן כללי אם אתה רוצה "להיפגש" עם רגשות ותופעות כפי שהם נוחות ופחות במינוחים המקצועיים/טכניים- שיח עם חברי הקבוצה וגם קצת שיטוט באינטרנט וקריאת פוסטים קודמים וסיפורים אישיים יכולים לעזור.. אם אתה רוצה ממש להיכנס לזה- יש קורסים בתחום, אבל זה יותר מהפן המקצועי ופחות "השטח".. יש גם התנדבותיות שונות עם מתמודדי נפש.. כמו שכתבת, דווקא בסביבה הטבעית אפשר להרגיש ניתוק, אבל יכול להיות גם שזה בגלל שהסביבה רק מתחילה להיות טבעית לך, ושצריך להתרגל לסוג השיח.. בכל מקרה יכולה להבטיח לך שרובנו לא מכירים את כלל המציאויות שעולות כאן, והעיקר הוא עצם היחד, השיתוף והרצון לעזור.. לילה מקסים שיהיה:)

למען אחיי ורעיי
למען אחיי ורעיי
אני בן 27, אני אח של מתמודד נפש, וככזה יש לי הרבה מחשבות ותובנות ושאלות ורעיונות שהייתי שמח לשתף עם אנשים שחיים כמוני.