מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

למען אחיי ורעיי

כמוניבלוגיםלמען אחיי ורעיישריפת קשרים כחלק מהליך החלמה

23/08/20 13:16
184 צפיות

קראתי פוסט של מתמודד באחת מהקהילות החברתיות באינטרנט ובו הוא כתב כך:

" לאחרונה נזכרתי במי שהייתי לפני שנתיים - פסימי, חסר עמוד שדרה ושאיפות.

כתוצאה מתהליך שהתחלתי הייתי צריך להתבונן בצורה הכי אובייקטיבית שיכולתי על האנשים שנמצאים בחיי והבנתי שיש אנשים(חברים בעיקר) שעושים לי רע!

מכבים אותי, מסתלבטים עלי(יתר על המידה) ולא מעט גם מתנשאים עלי כשאין על מה בתכלס כל זאת כדי לכפר על החסרונות והפחדים העצמיים שלהם.

אז חתכתי קשר עם 2 אנשים ואת האמת? זה שינה לי את כל הפרספקטיבה!

אז נכון, בהתחלה יצאתי פחות כי יצאנו לא מעט.. אבל פתאום שמתי לב שאני שמח יותר, חיובי יותר ובכך גם "זימנתי" לעצמי אנשים חדשים לחיים

והיום אני בורר אילו אנשים אני מגדיר כחברים ואילו לא. " עד כאן הפוסט שלו.

 

 

הופתעתי מהדברים ממספר סיבות:

1. קודם כל אני מלא הערכה למהלך שהוא עשה.

2. כשקראתי את הכותרת נעמדתי בעמדת התקפה ידעתי לכאורה (בבורותי וגאוותי) שאני הולך להתקיף את הפוסט בתגובה כעסנית שלא טוב לשרוף קשרים.

3. הוא לימד אותי לא להגיע לשום פוסט בדעות קדומות

4. ודאי לי שבמקרה הזה הוא עשה את המהלך הנכון

5. הפוסט הזה גרם לי להתבוננות פנימית על קשרים בכללי ומתי הקשר הוא טוב ומתי הוא שלילי. ואסביר.

בדרך כלל כשאנחנו שורפים קשר הוא משום שאנחנו בורחים מהתמודדות עם אדם מסוים ולעיתים אנו מפסידים הזדמנות להתמודד עם חיסרון מסוים בנפשינו, להילחם בחיסרון ספציפי באופי שלנו שנפגש עם חיסרון ספציפי באופי של האחר ויוצר חוסר של יכולת להכיל את החיסרון של האחר. ברגע שאנחנו מתבוננים ומבחינים בכך ומטפלים בכך אנו עשויים לקבל הזדמנות להכלה של קשרים עם קבוצה חדשה של אנשים שקודם לכן הייתה נעולה בפנינו. הגישה הזאת שלי נובעת מתוך יסוד שבניתי לעצמי (שאינני כלל קובע את הכרח נכונותו) שמשום שבכל חיסרון יש יתרון כשאנחנו לומדים להתבונן יותר על היתרונות שבחסרונות אנחנו מפתחים גישה טובה יותר לחיים, אופטימית יותר, בריאה יותר, אמיתית יותר.

לאחר שקראתי את מספר השורות של הפוסט הזה למדתי שיש קשרים שלא שווה להילחם עליהם כי הם רק מורידים אותנו. כל המטרה של הגישה שלי היא להתעלות ולהתחזק ולהתפתח ולפתח את הנפש שלנו לחיים טובים יותר ועכשיו למדתי שיש קשרים שהמלחמה הזאת רק תעשה את ההיפך וברגע שננתק אותם אנחנו נגלה שהגענו ברגע למקום אותו אנחנו שואפים להשיג וניתן להשיג אותו רק עם קשרים נכונים ובריאים. ובכל קשר נמצא חסרונות שבהם נצטרך ללמוד להסתכל על היתרונות ויש קשרים שאי אפשר בהם לעשות את זה כאשר הם מדי טובעניים וקשים ואין סיבה לענות את עצמינו. להיפך אנחנו צריכים להיות בטוב. מי שמונע מאיתנו את ה"טוב" שאנחנו רוצים להיות בו ומושך אותנו בכוח ל"רע" שלו איננו מסוגלים לעזור לו ובדיוק הפוך אנחנו רק יורדים יחד איתו. הוא צריך כרגע סוג אחר של בני אדם שנמצאים במקום אחר מאיתנו ואנחנו עוד לא במקום לעזור כאשר אנחנו רק נופלים איתו.

קשר טוב הוא קשר של אדם שמרים אותך ולא של אדם שנופל איתך. הוא מדבר במקרה שלו על קשר שהוא נופל יחד איתם למקום שלהם ושניהם סובלים. הוא כי הוא נופל והם כי הוא לא מרים אותם. כאשר אנחנו מכבים או שמים על מצב שינה (לא צריך להשתמש במילה לשרוף שהיא קשה ונוקבת) את הקשרים הללו אנחנו יכולים להשתמש בקשרים אחרים על מנת לעלות ולהתפתח ולהתקדם ובעתיד נוכל להשיג שוב קשרים כאלה כאשר אנחנו כבר חזקים על מנת לא ליפול יחד איתם אלא להרים אותם וזה יהיה קשר טוב חזק ויעיל לשניכם. אנחנו מרגישים משמעותיים עבורם והם מרגישים טוב יותר ויותר במחיצתנו.בעזרת השם שנזכה להתבונן ולבחון אילו קשרים באמת מרימים אותנו ואילו קשרים רק מורידים אותנו. תודה רבה לכולכם על הלמידה המעמיקה שאני זוכה אליה בזכותכם. שיהיה לכולנו המשך שבוע טוב.

אוהב את כולכם, יותם.

תגובות

אינני-כאן
23/08/20 16:56

יפה! תודה שמשתף!

משמח לראות שאנשים קוראים והדברים נוגעים גם לאחרים. תודה רבה על התגובה.

למען אחיי ורעיי
למען אחיי ורעיי
אני בן 27, אני אח של מתמודד נפש, וככזה יש לי הרבה מחשבות ותובנות ושאלות ורעיונות שהייתי שמח לשתף עם אנשים שחיים כמוני.