על הגאולה
מה המקור לביאת המשיח
מתי תהיה הגאולה וביאת המשיח
מה יהיה אחרי ימות המשיח
האם אנחנו יכולים כבר להרגיש מהקדושה של ימות המשיח
--------------------------------------------------------------------
מה המקור לביאת המשיח
====================
הרמב"ם פסק שיש 13 עיקרי אמונה שחייב כל יהודי להאמין בהם, וכך פסק השולחן ערוך להלכה.
13 העיקרים מופיעים בכל סידור לאחר תפילת שחרית.
אחד מ13 עיקרי האמונה הוא:
"אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה, בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ, וְאַף עַל פִּי שֶׁיִּתְמַהְמֵהַּ, עִם כָּל זֶה אֲחַכֶּה לּו בְּכָל יום שֶׁיָּבוא"
וכמו שכתוב בחבקוק ב/ג:"אִם יִתְמַהְמָהּ, חַכֵּה לוֹ כִּי בֹא יָבֹא, לֹא יְאַחֵר"
מתי זמן הגאולה
==============
ישעיהו ס/כב:
"...אני ה' בעתה אחישנה"
הגמרא אומרת שאם זכו - אחישנה, אם לא זכו - בעתה.
אם נזכה הגאולה תוקדם, אם לא נזכה היא תגיע בזמנה - בעתה.
מתי זה בעיתה, מתי המועד הסופי?
===========================
במסכת סנהדרין צז/א:
"תנא דבי אליהו ששת אלפים שנה הוי עלמא; שני אלפים תוהו, שני אלפים תורה, שני אלפים ימות המשיח"
אמר רב קטינא שית אלפי שני הוו עלמא, וחד חרוב, שנאמר 'ונשגב ה' לבדו ביום ההוא'.
באלף השביעי יחרב העולם - יעלם -תיבטל הגשמיות ותהיה התעלות רוחנית - זו תהיה הגאולה.
-רמח"ל בספר דעת תבונות
6,000 שנה זה המקסימום, לאחר מכן בטוח יבוא משיח, היום אנחנו 5,778 שנה - התשעג, כלומר עוד 232 שנה זה בעיתה.
6000 ימות העולם הן כנגד 6 ימות השבוע,
האלף השביעי הוא כנגד היום השביעי, שבת.
השנה היא התשע"ז - 5,778, כלומר אנחנו בסוף האלף השביעי, בזמן שמקביל ליום שישי לאחר חצות.
ביום שישי בחצות יש כבר מצוה לטבול במקוה, ויש כבר תחושות קדושה למצפים ומתכוננים לשבת.
יש לנו קבלה ומסורת שהקב"ה נוהג כמו שאנחנו נוהגים כאן מבחינת קיום המצוות.
כשאנחנו מכניסים שבת יש דין של תוספת שבת. כלומר, אנחנו מכניסים את השבת מוקדם יותר מכפי שהיינו אמורים. אנחנו מוסיפים קודש על חול, ומדליקים נרות 20 או 40 דקות לפני השקיעה. כלומר, לוקחים פרק זמן נכבד מהיום ומוסיפים אותו לשבת.
אם כן גם הקב"ה יקח מהאלף השישי ויהוסיף מהחול לקודש, כלומר לאלף השביעי.
המשמעות: אם אנחנו נמצאים בשנת 5,778, כלומר ביום שישי בשעות שלאחר חצות, אנחנו נמצאים בזמן הקרוב של ממש לפני הדלקת נרות. אלה למעשה "נרות הגאולה".
מכיוון שביום שישי לאחר חצות היום מתחילים להרגיש את קדושת השבת, אם כן גם כיום מתחילים להרגיש את קדושת ימות המשיח.
"תורת השמיטות" - שיטה קבלית הטוענת כי העולם נברא ונחרב במחזורים של 7,000 שנים ושל 50 אלף שנים, על פי העיקרון התנ"כי ולפיו בכל שבע שנים יש שנת שמיטה שבה מפסיקים לעבד את האדמה, ואחרי שבעה מחזורים של שמיטה, מגיעה שנת היובל, שבה כל הקרקעות מוחזרות לבעליהן והעבדים משוחררים.תורה קבלית זו היתה פופולרית במאות ה-13 וה-14 בקרב תלמידי הרשב"א, וקיבלה חיזוק ב"ספר התמונה", ספר קבלה מסתורי שמחברו איננו ידוע.
מה יהיה בימות המשיח? ====================
ברמב"ם הלכות מלכים פרק יא' הלכה ד':
"לא נתאוו החכמים והנביאים לימות המשיח, לא כדי שישלטו על כל העולם, ולא כדי שירדו בעכו"ם, ולא כדי שינשאו אותם העמים, ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח,
אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה, ולא יהיה להם נוגש ומבטל, כדי שיזכו לחיי העולם הבאהבא"
הלכה ה':"ובאותו הזמן לא יהיה שם
לא רעב
ולא מלחמה,
ולא קנאה ותחרות,
שהטובה תהיה מושפעת הרבה,
וכל המעדנים מצויין כעפר,
ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה` בלבד,
ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם, שנאמר "כי מלאה הארץ דעה את ה` כמים לים מכסים."
אבל העולם הבא הוא תכלית עידון הנשמות שיהיה לאחר ימות המשיח והעוה"ב היא תכלית ההטבה.
הרמב"ם בפירושו למשניות:"והנה האושר והתכלית הסופית היא להגיע אל המעמד הזה המרומם, ולהמצא באותו המצב וקיום הנפש כמו שאמרנו, וזהו הטוב העצום שאין טוב להקישו אליו ולא עונג לדמותו בו, ואיך ידמה הקיים שאין לו תכלית בדבר האבד, והוא אמרו יתעלה "למען ייטב לך והארכת ימים",ובא בקבלה על ידיהם בפירושו למען ייטב לך לעולם שכולו טוב והארכת ימים לעולם שכולו ארוך."
רמב"ם הלכות תשובה פרק ח': הלכה א':"
הטובה הצפונה לצדיקים היא חיי העולם הבא והיא החיים שאין מוות עמהן והטובה שאין עמה רעה..
שכר הצדיקים הוא שיזכו לנועם זה ויהיו בטובה זו."
הלכה ב':"העולם הבא אין בו גוף וגויה אלא נפשות הצדיקים בלבד בלא גוף כמלאכי השרת, הואיל ואין בו גויות אין בו לא אכילה ולא שתייה ולא דבר מכל הדברים שגופות בני אדם צריכין להן בעולם הזה, ולא יארע דבר בו מן הדברים שמארעין לגופות בעולם הזה, כגון ישיבה ועמידה ושינה ומיתה ועצב ושחוק וכיוצא בהן, כך אמרו חכמים הראשונים העולם הבא אין בו לא אכילה ולא שתיה ולא תשמיש אלא צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהן ונהנין מזיו השכינה.. ומהו זהו שאמרו נהנין מזיו שכינה? שיודעים ומשיגין מאמתת הקב"ה מה שאינם יודעים והם בגוף האפל השפל."
הלכה ז':"וכמה כמה דוד והתאוה לחיי העולם הבא שנאמר "לולא האמנתי לראות בטוב ה' בארץ חיים,"
כבר הודיעונו החכמים הראשונים שטובת העולם הבא אין כח באדם להשיגה על בוריה ואין יודע גדלה ויפיה ועצמה אלא הקב"ה לבדו...
טובת חיי העולם הבא אין לה ערך ודמיון ולא דמוה הנביאים כדי שלא יפחתו אותה בדמיון,
הוא שישעיהו אמר "עין לא ראתה אלהים זולתך יעשה למחכה לו",
כלומר הטובה שלא ראתה אותה עין נביא ולא ראה אותה אלא אלהים, עשה אותה האלהים לאדם שמחכה לו, אמרו חכמים כל הנביאים כולן לא ניבאו אלא לימות המשיח אבל העולם הבא "עין לא ראתה אלהים זולתך".
סנדי 6
מקסים דניאל כל שכתבת מאוד מעניין
אמיר חיים
תודה :embrsd: