מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםבלוג חתן וכלה ❤️

07/05/18 0:19
8345 צפיות
חתן וכלה ❤️

"אשר ברא ששון ושמחה חתן וכלה, גילה רנה דיצה וחדוה, אהבה ואחוה, ושלום ורעות"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

גילה - השמחה על הדבר החדש.

רנה - ההכרזה על השמחה מהדבר. 

דיצה - שמחה דווקא מתוך המציאות והקושי. 

חדוה -  היא השמחה בשמחת השני (דומה ל-יחד). 

אהבה - רגש האהבה והחיבור. 

אחוה - חיבור יותר גדול, כמו אחים. 

שלום - מלשון שלמות, היא השמחה מתוך המצב המושלם. 

רעות - מצב שאחד יודע את רצון השני עוד קודם שהשני מודע לרצונו. 

(הדברים^ לא משלי, קראתי אותם)

 -------------------------------------------------------------------------

 

כנסת ישראל והקב"ה הם חתן וכלה

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

אם כן, אז הפסוק מתייחס גם לקשר בין ישראל לה':

גילה - השמחה על הדבר החדש.

כלומר, שמחה על גילוי האמונה לראשונה. 

 

רנה - ההכרזה על השמחה מהדבר.

כלומר, הכרזה בפני הקרובים (ובפני עצמי) על השינוי שלי, שהוא גילוי האמונה. 

 

דיצה - שמחה דווקא מתוך המציאות והקושי. 

כלומר, השינוי גורם לשיניים בחיים ~> קושי ~> הבנת השמחה שיש בקושי הזה. 

 

חדוה -  היא השמחה בשמחת השני. 

כלומר, התנהגות לשם שמיים = התנהגות למען הבורא = חיבור לבורא ורצון שלבורא יהיה טוב. (חדוה כמו 'יחד')

 

אהבה - רגש האהבה והחיבור. 

מהי אהבה בכלל? 

ההרגשה שחלק ממני נמצא - בחברי. זו היא הדבקות שבין אדם לזולתו, אשר נקרא להם בשם "אהבה".

כלומר, זו לא רק התנהגות למען השני, אלא ההתנהגות למען השני - כוללת התנהגות למען עצמי - מהסיבה שיש לי תחושה שחלק ממני ממש נמצא אצל השני.

 

אחוה - חיבור יותר גדול, כמו אחים. 

כפשוטו. 

 

שלום - מלשון שלמות, היא השמחה מתוך המצב המושלם. 

תחושת שלמות של הקשר ביני לבורא. 

 

רעות - מצב שאחד יודע את רצון השני עוד קודם שהשני מודע לרצונו. 

בבחינת "צדיק גוזר והקב"ה מקיים"

למה ה' מקיים את גזירת הצדיק? או נשאל קודם, למה בכלל הצדיק גוזר? התשובה: הצדיק יודע שזה רצונו של ה', והוא בעצמו רק בבחינת שליחות לעשות רצון ה' - שהוא לשנות טבע מסוים באמצעות גזירה. 

האחד (הצדיק) יודע את רצון השני - עוד קודם שהשני (ה') מודע לרצונו. 

------------

מה הפירוש שה' עוד לא מודע לרצונו?

 - מהו רצונו? 

- לתת שפע לנבראים. 

- מה הכוונה לא מודע לרצונו? 

- מודע = דעת = חיבור.

 - ‏אין לה' עדיין חיבור לרצונו לתת שפע (שפע ספיציפי) לנבראים. כלומר, הוא מעכב את השפע. 

- ‏למה ה' מעכב את נתינת השפע הזה? 

- ‏קודם כל - במה תלויה נתינת השפע? 

- ‏ביכולת של הכלי להכיל את השפע.

אם הצדיק מחפש להיות דבוק לקיים את רצונו של ה', והוא גוזר - נעשתה פה מצווה - נוסף לצדיק התעלות וחיבור לה' - כעת הכלי גדל ומסוגל להכיל את השפע - לכן ה' כבר לא מעכב את רצונו ונותן את השפע - אותו השפע קשור בקיום הגזירה הספציפית של ה'.

תגובות