חתן וכלה ❤️
"אשר ברא ששון ושמחה חתן וכלה, גילה רנה דיצה וחדוה, אהבה ואחוה, ושלום ורעות"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
גילה - השמחה על הדבר החדש.
רנה - ההכרזה על השמחה מהדבר.
דיצה - שמחה דווקא מתוך המציאות והקושי.
חדוה - היא השמחה בשמחת השני (דומה ל-יחד).
אהבה - רגש האהבה והחיבור.
אחוה - חיבור יותר גדול, כמו אחים.
שלום - מלשון שלמות, היא השמחה מתוך המצב המושלם.
רעות - מצב שאחד יודע את רצון השני עוד קודם שהשני מודע לרצונו.
(הדברים^ לא משלי, קראתי אותם)
-------------------------------------------------------------------------
כנסת ישראל והקב"ה הם חתן וכלה
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
אם כן, אז הפסוק מתייחס גם לקשר בין ישראל לה':
גילה - השמחה על הדבר החדש.
כלומר, שמחה על גילוי האמונה לראשונה.
רנה - ההכרזה על השמחה מהדבר.
כלומר, הכרזה בפני הקרובים (ובפני עצמי) על השינוי שלי, שהוא גילוי האמונה.
דיצה - שמחה דווקא מתוך המציאות והקושי.
כלומר, השינוי גורם לשיניים בחיים ~> קושי ~> הבנת השמחה שיש בקושי הזה.
חדוה - היא השמחה בשמחת השני.
כלומר, התנהגות לשם שמיים = התנהגות למען הבורא = חיבור לבורא ורצון שלבורא יהיה טוב. (חדוה כמו 'יחד')
אהבה - רגש האהבה והחיבור.
מהי אהבה בכלל?
ההרגשה שחלק ממני נמצא - בחברי. זו היא הדבקות שבין אדם לזולתו, אשר נקרא להם בשם "אהבה".
כלומר, זו לא רק התנהגות למען השני, אלא ההתנהגות למען השני - כוללת התנהגות למען עצמי - מהסיבה שיש לי תחושה שחלק ממני ממש נמצא אצל השני.
אחוה - חיבור יותר גדול, כמו אחים.
כפשוטו.
שלום - מלשון שלמות, היא השמחה מתוך המצב המושלם.
תחושת שלמות של הקשר ביני לבורא.
רעות - מצב שאחד יודע את רצון השני עוד קודם שהשני מודע לרצונו.
בבחינת "צדיק גוזר והקב"ה מקיים"
למה ה' מקיים את גזירת הצדיק? או נשאל קודם, למה בכלל הצדיק גוזר? התשובה: הצדיק יודע שזה רצונו של ה', והוא בעצמו רק בבחינת שליחות לעשות רצון ה' - שהוא לשנות טבע מסוים באמצעות גזירה.
האחד (הצדיק) יודע את רצון השני - עוד קודם שהשני (ה') מודע לרצונו.
------------
מה הפירוש שה' עוד לא מודע לרצונו?
- מהו רצונו?
- לתת שפע לנבראים.
- מה הכוונה לא מודע לרצונו?
- מודע = דעת = חיבור.
- אין לה' עדיין חיבור לרצונו לתת שפע (שפע ספיציפי) לנבראים. כלומר, הוא מעכב את השפע.
- למה ה' מעכב את נתינת השפע הזה?
- קודם כל - במה תלויה נתינת השפע?
- ביכולת של הכלי להכיל את השפע.
אם הצדיק מחפש להיות דבוק לקיים את רצונו של ה', והוא גוזר - נעשתה פה מצווה - נוסף לצדיק התעלות וחיבור לה' - כעת הכלי גדל ומסוגל להכיל את השפע - לכן ה' כבר לא מעכב את רצונו ונותן את השפע - אותו השפע קשור בקיום הגזירה הספציפית של ה'.