מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםהמסע ל-65 קגעוד 24 ימים לניתוח

מאת AnatS
09/01/14 5:27
440 צפיות
עוד 24 ימים לניתוח
עוד לפני ההחלטה לעבור ניתוח פצחתי בדיאטה. מאז השלתי ממשקלי 17 ק"ג. היום אני שוקלת 95 ק"ג והמטרה להגיע לניתוח במשקל של פחות מ- 90 ק"ג. מקווה להגיע, בעוד מספר חודשים, לאחר מעקף הקיבה, למשקל היעד: 65 ק"ג.

בסביבתי יש שהרימו גבה על ההחלטה להוריד כה הרבה במשקל לפני הניתוח ולכן אסביר מדוע אני בדיאטה ואלו הכנות נוספות אני עושה כדי להתכונן לשינוי כה מהותי בכל אורח החיים שלי. הדבר דומה ליציאה למסע ארוך (למעשה עד סוף חיי) ולכן כדאי שאכין עצמי אליו. ידוע כי הניתוח יכול להוות קרש קפיצה טוב להשיג מטרה אך אין בו משום פתרון קסם. קראתי לא מעט על מנותחים שירדו במשקל לאחר הניתוח וחזרו והעלו במשקל לאחר שנים. ולכן הכנת עצמי לשינוי שאעבור מעלה באופן ניכר את סיכויי להצליח בתהליך, לחזור להיות האדם הרזה שהייתי, לפני יותר מעשור, בתקווה לשמור על התוצאה בהמשך חיי.

בלימוד שלי את נושא הניתוחים הבריאטרים, וסיכויי הצלחתם, גיבשתי הבנה לגבי התנאים המאפשרים תוצאות אופטימליות. החלטתי שלא להמתין ליום שלאחר הניתוח ולהתחיל ביישומם הרבה לפני. אז במה מדובר?

הרגלי אכילה- אמנם התחלתי בדיאטה עוד לפני שגמלה בליבי ההחלטה לבצע את הניתוח אבל לאחר שהחלטתי התחלתי לסגל הרגלי אכילה שילוו אותי לאחר המעקף (מרווח של 3-4 שעות בין ארוחות, שילוב חלבונים, הרבה ירקות ומעט פחמימות, אם בכלל, בארוחות העיקריות וכמובן הורדת כמות המזון שצורכת). מקפידה על שתיה מרובה (מים, תה צמחים) כמובן שללא סוכר.

פעילות גופנית- מבקרת בחדר כושר לפחות שלש פעמים בשבוע. הפעילות כוללת הליכון (כשעה) ומכשירים.

תמיכה מקצועית- מקבלת מדיאטנית קלינית. לאחר הניתוח אעזר בדיאטנית בריאטרית ואפילו קבעתי מועד לפגישה הראשונה – כשבוע לאחר צאתי מבית החולים.

מחפשת להצטרף לקבוצת תמיכה לפגישות שבועיות אבל טרם מצאתי קבוצה כזו. מישהו מכיר, יודע, יכול להמליץ?

קבוצת תמיכה באינטרנט- ההצטרפות לקבוצה ב"כמוני" עוזרת ונראה שתהייה משמעותית יותר לאחר הניתוח. לומדת המון מניסיונם של אחרים. 

תמיכה מהקרובים אלי- הקדשתי לא מעט מחשבה את מי אני משתפת בתהליך. בסופו של דבר החלטתי לשתף את אלו הקרובים אלי, משפחה וחברים קרובים, מהיכרותי אותם יודעת שידעו לומר את המילה הנכונה בשעות משבר וקושי – שיגיעו, ללא ספק.

פרידה מהאוכל או "הסעודה האחרונה"- על כך בפוסט הבא.

עוד 24 ימים לניתוח

תגובות