נתקלתם באטימות בירוקרטיה ,רוע?
נתקלתם באטימות בירוקרטיה ,רוע?
06/08/13 18:05
814 צפיות
אלה הדרכים נכון להיום להלחם אטימות משרד הבריאות
********להפצה על ידי חולים/מטופלים שיופצו על ידי ארגוני המטופלים ומטופלים פעילים בלבד ולא דרך חברות הגידול: נהלים לעניין חולים בהתוויות/ מטופלים קיימים בנושאי טיפול בקנאביס רפואי.
**********יובהר כי נהלים אלו מתייחסים למטופלים ולחולים ברשימת ההתוויות המעודכנת בלבד ולצעינו לא כוללים בשלב זהPTSD, פיברומיאלגיה, סכרת ואסטמה.
נושאי הבעיות שבגינן ניתן לקיים את הנהלים בעניין תלונות חולים בהתוויות/מטופלים :
אם הנכם חולים המטופלים בקנביס ונתקלתם בבעיות הרשומות מטה
מטופלים:
1. אי חידוש רישיון בקנאביס רפואי.
2. סירוב להחלפת אישור שמן ולאישור בפרחים.
3. צמצום המינון הרשומה ברישיון.
4. סרובים רצופים להמלצות של רופאים להגדלת הכמות.
5. הפסקת פעילות רופא ממליץ ואי מציאת רופא אחר אשר ימליץ.
6. סרוב גורף של מחלקה למתן טיפול בקנאביס רפואי אשר בהתוויות.
7. סירוב גורף של בית חולים או מוסד רפואי למתן טיפול בקנאביס רפואי אשר בהתוויות.
8. אי חידושים והתניות לטיפולים אחרים לחולי סרטן בכדי לקבל טיפול או חידוש טיפול בקנאביס רפואי.
9. סירוב רופאים להמשיך טיפול בקנאביס רפואי תוך שכנוע תקיף לעבור ל"תרופות חדשות/אחרות".
חולים:
1. הבהרה: כל חולה ברשימת ההתוויות המעודכנת ממשרד הבריאות רשאי לבקש מהקופה בה הוא מבוטח על פי חוק לעבור רופא מומחה אחר ואין הגבלה על מספר הרופאים המומחים אליהם יכול חולה לפנות.
2. ע"פ החוק מותר גם לרופאים לסרב להמליץ על קנאביס רפואי ולהמליץ על טיפולים אחרים. ולכן אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לא לנקוט באלימות מילולית או פיזית אל מול רופאים מומחים המסרבים להמליץ על טיפול בקנאביס רפואי. במקום זאת יש להתקשר לקופת החולים ולקבוע תור לרופא מומחה אחר.
3. יחד עם זאת, חולים ברשימת ההתוויות שנתקלים בסירובים גורפים תוך כדי צעקות של רופאים ואמירות כגון: "אני לא אתן אף פעם", "המחלקה שלי לא נותנת ולא תיתן", "בית החולים לא נותן". או אף בשקרים והטעיות כגון "אין בארץ כרגע מספיק חומר", "המחלה שלך לא ברשימה", "אסור לתת לחולים בגילך" וכו
4. במקרים אלו ניתן ומולץ לקיים את נהלי הגשת התלונות הבאים:
נהלים:
********חשוב ביותר!!!- התלונות מוגשות על ידי החולים/מטופלים בלבד! ולא ע"י חברות הגידול!
1. תלונות חולים בהתוויות/ מטופלים בעניין בתי חולים, מוסדות רפואיים, רופאים, מנהלי מחלקות ומשרד הבריאות. נא לשלוח לאגף פניות הציבור של משרד הבריאות. לשלוח לפקס 02-5655969 או דרך אתר "קול הבריאות" : Call.Habriut@moh.health.gov.il.
2. תלונות המגובות במסמכים/הקלטות יש לשלוח בצירוף התלונה לכתובת הדואר - באמצעות הדואר ירמיהו 39 ירושלים, מיקוד 9101002
3. תלונות בעניין רופאים ומנהלי מחלקות בלבד לשלוח בנוסף גם עותק תלונה ללשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית.
4. חובה - בתלונות ללשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית צריך לכתוב עבור: לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית. לכבוד: פרופסור אבינועם רכס, יו"ר לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית. הנדון: תלונה בעניין הפרה בוטה של שבועת הרופאים של רופא/מטופל. לא יותר מעמוד אחד עם תיאור המקרה כולל שמות הרופאים, תפקידם, שם מחלקה ומוסד רפואי. ציטוטי הרופאים וכולי.
5. את התלונה יש לשלוח לפקס שמספרו: 03-5753303.
6. למתלוננים הרוצים להוסיף הוכחות/הקלטות, יש לשלוח בצירוף התלונה לכתובת הדואר: ז'בוטינסקי 35 רמת גן, בניין התאומים 2 ק-11, ת.ד. 3566.