מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בעלי חזר להיות האיש שהכרנו בעקבות הט...

כמוניבלוגיםבעלי חזר להיות האיש שהכרנו בעקבות הטיפול שקיבל לתסמונת הבכי והצחוק בעלי חזר להיות האיש שהכרנו בעקבות הטיפול שקיבל לתסמונת הבכי והצחוק

בעלי חזר להיות האיש שהכרנו בעקבות הטיפול שקיבל לתסמונת הבכי והצחוק

בעלי אובחן כחולה במחלה ניוונית קשה ונדירה בשם PSP, הכוללת נפילות קשותף קשיים בנשימה ובדיבור והתפרצויותת ממושכות שצחוק ובעיקר בכי בלתי נשלטים. מציאות זו גרמה למבוכה רבה בקרב בעלי והסובבים אותו, מצב שהוביל אותו להסתגר בבית ולהימנע מחיי חברה. כעבור זמן מה, בהמלצת הנוירולוג,  הוא החל לקבל טיפול ב'נודקסטה', המיועדת בכדי למנוע התקפי בכי וצחוק, מה שהחזיר לו את הביטחון, גרם לו לחזור להיות חיוני ולהיות הבעל האהוב שכולנו למדנו להכיר. 

מאת אורנה5
01/07/13 14:22
392 צפיות

בעלי, אובחן לפני כשנה כחולה במחלה ניוונית קשה ונדירה בשם PSP. המחלה החלה בנפילות קשות, קשיים בנשימה ובדיבור אשר החריפו יותר ויותר ובהתפרצויות ממשוכות של צחוק ובעיקר בכי בלתי נשלטים אשר גרמו לו ולכל הסובבים אותו למבוכה נוראית ותסכול קשה, זאת, מפני שההבנה והאינטליגנציה שלו לא נפגעו, אלא רק היכולת שלו לווסת רגשות ולשלוט בבכי ובצחוק שלא במקומם.

 

בעלי הסתגר והיה שרוי רוב הזמן בדיכאון  וחש בושה גדולה נוכח מצבו , לא רצה לפגוש כלל אנשיםבעיקר לא את חבריו ואפילו לא את נכדיו, כאשר מצב זה גרם לו ולכולנו צער רב וחוסר אונים. הרופאיםניסו לטפל בו בתרופות הרגעה מסוגים שונים , בעלי בלע אותם ונהיה אפאטי וישנוני , וההתפרצויות לא קטנו ולא השתפרו.

 

בהמלצתו של הנוירולוג המטפל, קיבלנו מרשם של NUEDEXTA, תרופה שאינה כלולה בסל הבריאות , ועלכן, נזקקנו לפרוצדורה מתישה וממושכת של אישורים מצד כמה  מהרופאים  המטפלים עם בקשות שלהסבר, פירוט ונימוקים חוזרים ונשנים אותם שלחנו ...שוב ושוב ...

 

במשך כחודשיים "רדפנו" אחרי התרופה המיוחלת ... כשמצבו של לביא המשיך להיות יותר ויותר קשה.עד שקיבלנו את התרופה חלף כחודש וחצי ,ומרגע שהתחלנו בטיפול כעבור שבוע ראינו שפור ניכר. כעבור שבועיים, לביא חזר להיות האיש שהכרנו עם חיוך על פניו, בקש לצאת החוצה טייל ולפגוש אנשים, שמח לפגוש את נכדיו את חבריו ולתקשר לעניין בעזרת הטאבלט וליהנות מחברתם . איכות חייו השתפרה ללא היכר, כאשר בעקבות תחושת השליטה שחזרה לו השתפר מצב רוחו, התיאבון חזר וכך גם העניין בחיים .

 

אני כותבת טור זה בתקווה ובבקשה להכליל את NUEDEXTA בסל הבריאות, לאפשר לאנשים לקבל את הטיפול הזה שיכול לשנות את חייהם מקצה לקצה תוך שבוע ולחסוך מהם ייסורים מיותרים.

 

 

תגובות