מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הכל על השתלות שיניים

כמוניבלוגיםהכל על השתלות שינייםמה צריך לדעת על השתלות שיניים לחולי אוסטופורוזיס?

מה צריך לדעת על השתלות שיניים לחולי אוסטופורוזיס?

  בשורה: גם חולי אוסטיאופורוזיס יכולים לקבל שיניים קבועות תוך 24 שעות!

17/06/13 11:39
230 צפיות
מה צריך לדעת על השתלות שיניים לחולי אוסטופורוזיס?

בשורה: גם חולי אוסטיאופורוזיס יכולים לקבל שיניים קבועות תוך 24 שעות!

אוסטיאופורוזיס, דלדול העצם, היא מחלה המתאפיינת בירידה קבועה של צפיפות העצם אשר גורמת לה להיות חלשה יותר. הסכנה הנובעת מכך טמונה בהיווצרות שברים בעצמות, בעיקר בצוואר הירך, ובחוליות של עמוד השדרה.

אוסטיאופורוזיס נפוצה יותר בגילאים מבוגרים, ויותר אצל נשים לאחר גיל המעבר. אוסטיאופורוזיס שכיחה ביותר בעולם, ולפי הערכות סטטיסטיות כ- 40% מהנשים בישראל לוקות במחלה לאחר גיל 55 ו-10% מהגברים מעל גיל 65 לוקים במחלה. מטופלים אלה נוטלים תרופות הנקראים ביספוספונאטים, שהינן תרופות לא הורמונאליות המשמרות את צפיפות העצם ומפחיתות את הסיכוי לשברים בחוליות עמוד השדרה ובצוואר הירך.

התרופות הנפוצות בקבוצה זו הן: פוסאלאן ואקטונל. מספר שנים היה מקובל שיש להיזהר או להימנע מהשתלות שיניים אצל מטופלים הנוטלים פוסלן ואקטונל מעל 3-4 שנים, מה שהסתבר לאחרונה כלא נכון. מאז 2008 פורסמו מספר מאמרים בספרות המקצועית עם המסקנות הבאות:

הסיכוי להצלחת השתלות שיניים בנשים שלאחר גיל המעבר זהה ב-שתי הקבוצות ואינו מושפע מנטילת ביספוספונטים לאורך זמן.
מטופלים הנוטלים ביספוספונטים ומועמדים לניתוח להשתלות שיניים הינם בסיכוי נמוך לפתח נמק של הלסתות.
שתלים דנטאליים יכולים להיקלט ולהישאר בפונקציה אצל מטופלים הנוטלים ביספוספונטים.
כל האמור לעיל אינו תקף לביספוספונטים הניתנים דרך הוריד.
ניתן לבצע בדיקת CTX להערכת הסיכון במטופלים הנוטלים את התרופה זמן ממושך, ובמקרה
הצורך ניתן להפסיק התרופה למספר חודשים


חרף האמור לעיל יש להימנע מהשתלות שיניים הכרוכות בהרמות סינוס השתלות עצם מורכבות ופולשניות אצל מטופלים הנוטלים פוסאלאן או ביספוספונטים אחרים תקופה ארוכה העולה על 3 שנים וזאת מהסיבות הבאות:

אין בספרות המקצועית מאמרים המשווים את הצלחת השתלות העצם המורכבות בין אוכלוסייה רגילה
למטופלים הנוטלים פוסאלאן.
עד לשנים האחרונות היה הטיפול של שיקום קבוע באמצעות שתלים דנטאליים של לסתות מחוסרות השיניים, מורכב, מסובך וממושך, וכרוך בפרוצדורות כירורגיות פולשניות יחסית. בעשור האחרון התפתחה שיטת השתלות חדשה, שפותרת בפשטות חלק ניכר מהמקרים של הצטמקות עצמות הלסת על ידי החדרת שתלים בזוויות של עד 45 מעלות, ומאפשרת התקנת שיניים קבועות בסמוך לניתוח גם אצל מטופלים הסובלים מצפיפות עצם ירודה.
השתלות העצם המורכבות, הינן שיטות טיפול מיושנות שעבר זמנם ויש להימנע מהן ככל הניתן.
מאחר ושיטת Only on 4 הינה שיטה זעיר פולשנית ואינה כרוכה בהשתלות עצם מורכבות, גם אוכלוסיית חולי הלב, חולי סוכרת (גם לא מאוזנת), וחולי אוסטיאופורוזיס הנוטלים תרופות דרך הפה , יכולים להיות מטופלים בשיטה זו בהצלחה רבה.
 

תגובות