מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אבא לילד עם סכרת נעורים

כמוניבלוגיםאבא לילד עם סכרת נעוריםטיול בארץ ובחו"ל עם ילד מתוק.

מאת yogibear
06/04/13 19:39
704 צפיות

הפוסט נכתב באהבה רבה וחיבוק חם לכל אותם הורים שיום אחד גילו שילדם חולה בסוכרת נעורים. בתחילה, ההרגשה היא "נפלו השמיים" . איך ממשיכים מנקודה זו ואילך? חשוב לציין כי ילד חולה בסוכרת נעורים אינו ילד נכה ואינו שונה מאף ילד בן גילו. נכון, יש לו מגבלות מסוימות וצריך לשים אליהן לב. עטיפת הילד "בצמר גפן" תשיג במרבית המקרים את התוצאה ההפוכה. תתייחסו לילדכם בצורה רגילה לחלוטין. הוא מסוגל לבצע כל מטלה. שחררו , שחררו את הרסן. ילדכם מכיר לא פחות טוב מכם את גופו. אל תזלזלו בתחושותיו. הוא נמצא בתוך גופו 24 שעות ביממה. הילד הוא הבמאי,המפיק והשחקן הראשי בסרט. אתם? אתם רק הצופים.

 

שמי הוא מיכאל (מיקי) ואני אביו הגאה של איתמר שזה עתה מלאו לו 13 שנים. איתמר חולה במחלה מזה כשנתיים וקצת... איתמר ילד רגיל לכל דבר ועניין. לומר שקיבלתי בהשלמה את המחלה, יהיה קצת מוגזם. "למדנו" לחיות ביחד.

 

למען האמת, אנו משפחה שאוהבת לטייל. מטיילים בארץ וגם בחו"ל. מטבע הדברים, טיול עם ילד חולה בסוכרת נעורים מעלה חששות מסוימים. אם הטיול מתבצע בארץ ומתעוררת בעיה כלשהי הרי שאנו מכירים את כללי המשחק קרי: דוברים את השפה ,מכירים את סוגי המזון והשפעתם על רמות הסוכר, יכולים להגיע לכל מר"מ קופ"ח ,יכולים להתייעץ מיידית ברופא המשפחה. כאשר מחליטים לצאת לחו"ל כללי המשחק משתנים.

השינוי מגיע ממספר כיוונים בהם ניתן למנות :

 

1. שינוי בתזונה. מרכיבי המזון הבסיסיים שונים ממרכבי המזון בישראל. לדוגמה: בצרפת ניחוחות הבאגט, מקשים על הסובבים להישאר אדישים. ארוחת הבוקר במלון בחו"ל שונה מהותית מארוחת הבוקר בישראל, ובמקרים רבים ניתן למצוא בארוחת הבוקר כמות פחמימות גבוהה המשפיעה על רמות הסוכר.

2. לעיתים יש שינוי במועדי התזונה בכפוף לקו האורך הגיאוגרפי. לדוגמה בסין תאילנד   ארה"ב או באוסטרליה וכו' נחווה את ארוחת הבוקר בשעות שונות לחלוטין ובהפרש שעות ניכר ממועד ארוחת הבוקר היומיומית בישראל.

3. במרבית המקרים, הפעילות הגופנית משתנה. מזג אוויר קריר ונעים יכול לעודד פעילות גופנית ניכרת יחסית לארצנו החמה. פעילות גופנית רבה מאוד ואינטנסיבית עשוייה להוביל כעבור כמה שעות להיפו - חובה לקחת נתון זה בחשבון.

4. גורמי פיתוי: שוקולד ,דברי מתיקה ופירות : בלגיה מוכרת כמעצמת שוקולד. חלונות הראווה בחנויות השוקולד מלאים שוקולדים בשלל צבעים וצורות. מותר לילד סוכרתי לאכול דברי מתיקה, אולם צריך לשקלל את דבר המתיקה כנגד גורמי תזונה אחרים. דוגמה: בבלגיה מוכרים צ'יפס מדהים. אבל הצ'יפס מעלה את רמות הסוכר, ואם הילד אכל לפני כן משהו מתוק מתעוררת בעיה של ערכי סוכר גבוהים. אל תמנעו מילדכם אוכל, זה גורם לתסכול, שנאת המחלה, ורצון בלתי רציונאלי להתמודד בצורה ילדותית עם המחלה. צריך להסביר לילד שמותר לאכול הכול, אבל חשוב להקפיד על מינונים ולהישאר בשגרה מסוימת.

 

 

מה צריך לקחת לטיול בחו"ל ?

 

1. חשוב ביותר: אישור באנגלית (!) מאת בית החולים שהילד חולה סוכרת נעורים. כמי שטס לחו"ל הרבה מאוד אני יכול להעיד על בידוקים מחמירים. תמיד וללא יוצא מהכלל (!) שואלים אותי על הפוד המחובר לזרועו של איתמר. קיימת בורות מסוימת בנוגע למחלה ומה צריך לעשות בעטייה. אחד הבודקים הביטחוניים שאל אותי בשיא הרצינות אם הוא יכול לתת איתמר סוכר, שאלתי אותו באיזה כלא הוא מעדיף לשבת אם אאשים אותו בניסיון רצח.

2. אינסולין צמוד אליכם , בדיוק כמו שהדרכונים צמודים אליכם. אינסולין לא נשלח במזוודה. אינסולין צמוד אליכם בצידנית קטנטונת כזו ששני קרחומים תופסים את כל תכולתה. לא מורידים את העיניים מהאינסולין. לוקחים לפחות 2 בקבוקי אינסולין למקרה שאחד נשמט מהיד. בכל מקרה רצוי לעטוף את בקבוק האינסולין במשהו (פצפצים) למקרה ויישמט מהיד.

3. לילד יש משאבה ? אם כן, כל אביזרי המשאבה צמודים אליכם וגם הם לא נשלחים במזוודה.

4. צריך להחליף פוד (למי שיש אומניפוד) או "פרפריות" כל 2-3 ימים ? אם כן, קחו טווח בטחון וקצרו את הזמן בחצי. כלומר אם מחליפים פוד כל 3 ימים קחו כמות פודים שתספיק להחלפת פודים כל 1.5 ימים. זה מקדם ההיסטריה שלי. זכרו- צורת המחשבה צריכה להיות: בחו"ל אין פודים, ואם יש , הרי שלהשיג חדש צריך להתחיל בריצות וטרטורים... אז .. אם ניתן למנוע את הטרטור עשו זאת. הואיל ואיתמר נושא על גופו את האומניפוד, והואיל ועד כה נתקלנו בקשיים מסויימים עם הפודים כולל כשל מוחלט של הפוד , לא לוקחים שום סיכון.

5. ערכת בדיקת קטונים. לבדוק אם הילד מצוי בחמצת.

6. מזרקים במקרה ויחידת השליטה במשאבה מחליטה להשבית שמחות. המחמירים יכולים להוסיף גלוקומטר נוסף במידה ויחידת השליטה היא זו שמודדת ערכי סוכר כמו באומניפוד.

7. הגעתם למלון? המיני בר מחייב אתכם במידה ורק הזזתם מוצר (דוגמא: מלון קרסנופולסקי אמסטרדם) .בקשו בקבלה לפנות את המיני בר כדי לאחסן אינסולין.

8. קנו בסופר שתייה מתוקה או ממתקים למקרה ויש היפו. תמיד טוב להביא חטיפים או שוקולדים למקרה חרום.

 

טיול נעים, מקווה שלא שכחתי דבר. ואם כן, בטוח יהיו אנשים שיוסיפו על דברי.

תגובות

yogibear
yogibear
אוהב : את 3 ילדיי המקסימים . קריאה,צילום וטבע,ו...כמובן הרבה הרבה שקט.כן ... אני יודע ... אופנוע מסוכן , עברתי איתו תאונ...