מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

חנוכה, ימים של ניסים ונפלאות. זמן מעולה לפתוח את הלב והמחשבה לדברים טובים. לפי הקבלה, בחנוכה קיים פתח קוסמי שמחבר אותנו לניסים, הכח הזה שמעל הטבע, ההופך את מה שנראה כבלתי אפשרי לאפשרי

מאת מיי-רב
07/12/12 13:55
966 צפיות
זמן ניסים

 

הסיפור של החג פשוט, קומץ נחוש ואמיץ של מכבים יהודים מחליט ללכת עם האמת שלו עד הסוף, ומכריז על מרד נגד היוונים. כנגד כל הסיכויים מצליחים המכבים לנצח את חיל הצבאות הגדול של היוונים ולגרש אותם מאדמתם. אחרי הנצחון הגיעו לירושלים ומצאו את בית המקדש הרוס, הם טיהרו וחנכו אותו (חנוכה) וכשרצו להדליק את המנורה, גילו שנשאר רק כד שמן קטן אחד, שבסופו של דבר ובאורח נס, הספיק לשמונה ימים! 

 

הנס של חנוכה התרחש מכיוון שהיו אנשים אמיצים שהעזו לעשות הכל, ללכת נגד מגבלות הטבע ולחסל את הכח השלילי. הם ידעו בדיוק מה הם רוצים וצעדו לעבר המטרה ללא חששות. החליטו לקחת את המושכות בידיים ולהפסיק להיות קורבנות אלא ליצור את המציאות של חייהם, בלי פחד.

 

בחנוכה חוגגים את נס הנצחון ואת נס פח השמן ו.. על הדרך זוכרים ליצור גם ניסים משלנו. 

 

נצלו את הימים האלו להתחבר למשאלות לבכם, להתכוונן להגשמתן. נצלו את תקופת חג האורות לצאת מהחושך לאור, להעז, להאמין בעצמכם גם אם דברים נראים בלתי אפשריים, האמינו בניסים! הם קורים כל הזמן. דוד בן גוריון אמר פעם: "כל מי שאינו מאמין בניסים, אינו מציאותי".  ולי היתה פעם מדבקה על האוטו שאמרה: "ניסים קורים, הביעו משאלה!" 

 

כל זמן וכל רגע הוא טוב להביע בו משאלה, והשבוע יותר מתמיד (בחנוכה) ותוך כדי הדלקת נרות גרשו את החושך מהמשאלות שלכם. גם אם אינכם מדליקים חנוכיה, עשו לכם מנהג השבוע (ובכלל) להדליק נר ביום ולהביע משאלה. אל תתקמצנו על המשאלות, לא בכמות ולא באיכות, אל תחששו לרצות ולבקש, שלחו את המשאלות באהבה ועם לב פתוח, יש סיכוי טוב שהן תחזורנה אליכם במציאות.

 

חג שמח!

 

 

תגובות