מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תזונה, הורים וילדים

כמוניבלוגיםתזונה, הורים וילדיםשימו שמן, אבל אל תגזימו

06/12/12 17:13
645 צפיות

 

חנוכה מגיע ועמו הקשיים המלווים אנשים רבים הרוצים לרדת במשקל וגם התלבטויות של אלה הרוצים לשמור על תזונה בריאה. מצד אחד ידוע לכל שהמאכלים האופייניים לחג מטוגנים בשמן עמוק ומכילים קלוריות רבות. מהעבר השני, ישנם המנהגים התרבותיים והחברתיים שבהם נוהגים לכבד ולהתכבד במאכלים אלה.

איך לנהוג? מה לעשות?

ישנם דרכים שונות להתנהל, וכל אחד צריך להחליט מהי הדרך המתאימה לו.

1.     לאלה היודעים ומודעים לכך שאם יתחילו לאכול יתקשו להפסיק, מומלץ שלא להתחיל. כלומר להחליט שבחג זה אינם נוגעים במאכלים המטוגנים.

2.     לאלה שמסוגלים לעמוד במסגרת מצומצמת של כמות, ניתן קבל החלטה על אכילת חצי סופגנייה באירוע אחד, ואת החצי השני באירוע אחר. הדבר החשוב הוא לקבל את ההחלטה מתי לאכול מראש. אם מגיעים עם החלטה מראש, קל יותר לעמוד בה מאשר להחליט בו במקום.

כאשר אוכלים את הסופגנייה או הלביבה כדאי לא למהר ולבלוע אותה, מומלץ ללעוס היטב עד 20 לעיסות לפני כל בליעה. כך גם נגביר את משך ההנאה מהמעט שלקחנו. פעולה זו תעזור לנו להתגבר על הצורך להמשיך ולקחת תוספות.

לסיום, גם אם אכלתם יותר ממה שתכננתם, דעו תמיד, החזרה למסגרת האכילה המבוקרת אפשרית וחשובה יותר מכל סופגנייה עודפת שאכלתם.

בברכת חג אורים שמח,

תרצה שני – דיאטנית קלינית

 

תגובות

תרצה שני
תרצה שני
דיאטנית קלינית ילדים ונוער ומנחת קבוצות. מעבירה סדנאות להורים בתזונת ילדים.