מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הפיכת קושי לאתגר

  במידה ואתם מזהים חלק ממאפייני ההתנהגות הרשומים בהמשך מומלץ  וכדאי להתייעץ  עם מומחה בתחום  ולחפש פיתרון טבעי לפני שרצים לטיפול תרופתי. כך חיפשתי עבור ילדי פיתרון וכך למדתי גישות אימון אשר הוכיחו שאפשר אחרת!!! 

28/11/12 5:35
468 צפיות
זה לא חייב להיות ADHD

 





קושי



סמן



מאפיינים





ריכוז וקשב



 



מתקשה  לסיים משימות ולעיתים קרובות לא ממלא או  מבצע הוראות





 



 



מתקשה בסדר וארגון של משימות ,עזרה עצמית, פעילויות ועבודות





 



 



לעיתים קרובות אינו מגיב  כשמדברים אליו  





 



 



מתקשה לעקוב  או להישאר מרוכז לאורך משימה או משחק





 



 



הילד לא שם לב לטעויות במהלך עבודה, מתקשה להישאר קשוב  





 



 



מתנגד או נמנע מביצוע משימות הדורשות  חשיבה ועבודה לאורך זמן כגון: שיעורי בית





 



 



לעיתים קרובות שוכח, מאבד דברים.





 



 



 עושה רושם חולמני, מנותק לרגע מהמתרחש סביבו.





 



 



 





אימפולסיביות



 



מתפרץ בדיבור /שיחה של אחרים ,עונה לפני שסיימו לשאול  או לא בתורו





 



 



מתפרץ לפני הזמן תוך כדי משחק, כביש





 



 



 מתקשה להמתין בסבלנות, להיות מאופק,





 



 



רוצה הכול באופן מידי,יכולת נמוכה בדחיית סיפוקים





 



 



מתקשה להתארגן ולעשות סדר בחפציו/מחשבותיו. מתקשה לעיתים להסביר את עצמו





 



 



מפריע או מציק לילדים אחרים





 



 



 





*היפראקטיביות



 



תנועתי  ולא שקט, נראה דרוך מתנועע בעצבנות 

מנדנד במרץ את הרגליים ,נוגע בכל מה שבסביבתו תוך כדי עבודה





 



 



מתקשה לשבת במקום לאורך זמן כגון בזמן הכנת שיעורים,  הארוחה.מרגיש צורך לקום, לשבת ,לזוז שלא בשליטתו.





 



 



במהלך השיעור קם מכיסאו  ומטייל בכיתה.





 



 



רץ , קופץ, מטפס באופן חריג במצבים שאין הדבר שייך





 



 



מדבר הרבה ולעיתים ללא קשר למתרחש,מדבר לא לעניין

 





 



 



 





הסחת – דעת



 



מוסח בקלות על ידי רעשים  או גירויים סביבתיים.





 



 



מפוזר ולא עקבי במשימות ובמטלות אשר מוטלות עליו





 


*מאפיינים אלו עלולים להיות מאפיינים של קשיים  בעיבוד החושי, הטיפול בהם שונה לחלוטין מן הטיפול הקלאסי של הפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות. לכן, זיהוי נכון הוא המפתח להצלחה של הילד ומשפחתו.

זה נראה כמו ADHD, נשמע כמו  ADHD, אבל זה לא חייב להיות ADHD


 

 

תגובות

ציפי כץ
ציפי כץ
תרפיסטית נוירו התפתחותית תפקודית המשפרת תפקודים בילדים, נוער ומבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעה בעיבוד ...