מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הפיכת קושי לאתגר

המודעות להפרעת קשב וריכוז הולכת וגדלה מאוד, במקביל עולים חששות בקרב הורים רבים האם בנם סובל מהפרעת קשב וריכוז גם כן. בטיפ זה תוכלו לקבל כלים ראשוניים לאבחון הפרעות קשב וריכוז.

28/11/12 5:26
430 צפיות
למה הוא מתנהג ככה ?
כמו בכל יום וערב ביקשתי מבני לסדר את חדרו, להרים כל מה שלא נמצא במקום, לשים את הבגדים המלוכלכים בכביסה ולהתקלח. אמרתי לו  כל כך הרבה פעמים ,אותה שיגרה יומיומית. אמנם לאחר כשעה כמעט הכול היה אותו הדבר, בגדיו עדיין היו  מפוזרים על הרצפה, חוברות ומחברות מונחות  על המיטה והרצפה, המגבת הרטובה זרוקה לה וסימני דרך של שביל בגדים מסמנים את דרכו למקלחת.  התעצבנתי וכעסתי כאשר ראיתי את המצב, שאלתי  אותו מה עשה עד עכשיו מאותו הרגע שבקשתי, תשובתו הייתה:  "לא הספקתי, הרגע עליתי"; שמתי את החולצה בכביסה. "מה עם שאר הדברים?" שאלתי, תשובתו הייתה: "איזה שאר הדברים?" "הכול טוב, מה לא בסדר"????  ואז  באופן פתאומי נזכר בשעה  20:00  שיש להגיש  עבודת חובה מודפסת ליום המחרת. בניסיון למצוא בין קובץ דפים מקומטים שהיו בתוך הילקוט את הדף המסביר את אופן כתיבת העבודה נפלה מעטפה עם מכתב ששלחה מורתו המיידעת אותי שבני לא מוצא את החוברת בה הם לומדים ועלי לדאוג לקניה והשלמת החומר (איבוד חפצים זה משהו שגרתי). האם התיאור הזה  מוכר למישהו????? יש חשיבות רבה להכיר ולזהות את המאפיינים של הפרעות קשב וריכוז, הידע שבהבנה נותן לנו כוח שלו אנו זקוקים בכדי לעזור לילדינו ,לעצמינו, לתלמידינו או ליקירינו בכדי להבין מדוע הם מתנהגים בצורה כזו. יש צורך להבין  שהסימפטומים יכולים להיות דומים לקשיים אחרים כגון קושי בעיבוד התחושות ,הפרעת קשב וריכוז, בעיות רגשיות, לקויות למידה, קושי בזיכרון לתווך הקצר או ארוך, קושי בהתארגנות. על מנת שנוכל לשייך את התנהגותו להפרעת קשב כמקור לקושי של הילד יש להבין ולדעת שצריך שמאפייני התנהגותו יהיו קבועים וישנו שוב ושוב לאורך תקופה של יותר מחצי שנה. יש צורך להסתכל ללא שיפוטיות בהתנהגותו של הילד ולערוך ביומן רשימה של התנהגויות החוזרות על עצמן כגון: מתפזר בקלות- הסחת יתר = הילד מתקשה להמשיך במשימה  ולהתרכז  בה מכיוון שלעיתים קרובות דברים שונים מסיחים את דעתו . תנועתיות יתר- היפראקטיביות = האם הילד מתקשה לשבת,תנועתי מאוד,קופצני, עלול לקום ולשבת תוך כדי עבודה ולחפש אחרי תנועה בצורה חריגה. (לא תמיד זה מופיע). אי שקט – תזזיתי = האם הילד יכול להתרכז לאורך זמן במשימות משעממות או פחות מעניינות אשר דורשות ממנו ריכוז והתמדה. חוסר שליטה וויסות עצמי – אימפולסיביות = הילד מתקשה בשליטה עצמית ,איפוק וויסות התגובות,אינו מפעיל שיקול דעת. במידה ואתם מזהים חלק ממאפייני ההתנהגות הרשומים בפוסט הבא מומלץ  וכדאי להתייעץ  עם מומחה בתחום  ולחפש פיתרון טבעי לפני שרצים לטיפול תרופתי. כך חיפשתי עבור ילדי פיתרון וכך למדתי גישות אימון אשר הוכיחו שאפשר אחרת!!!

תגובות

ציפי כץ
ציפי כץ
תרפיסטית נוירו התפתחותית תפקודית המשפרת תפקודים בילדים, נוער ומבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעה בעיבוד ...