מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תזונה, הורים וילדים

כמוניבלוגיםתזונה, הורים וילדיםמסרים בריאותיים במקום הפחדה ואיום

14/09/12 13:17
644 צפיות
מסרים בריאותיים במקום הפחדה ואיום
  ההכרה בעובדה כי ההשמנה הפכה למגיפה בעולם המערבי במבוגרים ובילדים חדרה כבר לכולם. המחיר הבריאותי שהיא גובה, שיש לו גם מחיר כלכלי וחברתי, שכנע גם פוליטיקאים ומובילי דעת קהל שיש לעשות לשינוי התנהגות, אווירה וגישה. אחת הדרכים לעשות זאת היא העברת מסרים באמצעות פרסומות ותשדירי רדיו וטלוויזיה לציבור הרחב.   לאחרונה נבדקו באוניברסיטת ייל Yale University's Rudd Center for Food Policy and Obesity מסרים שונים שהועברו בפרסומות ויעילותם בשינוי התנהגות. חלק מהמסרים הועברו באמצעות הפחדה וזעזוע, כמו למשל המסר שאנשים שמנים מסכנים את חייהם ומהווים מודל חיקוי שלילי למשפחותיהם. בנוסף, היו גם פרסומות תוך שימוש בסטיגמות ודעות קדומות  נגד השמנת יתר כמו "אנשים שמנים מרוויחים פחות כסף". השימוש במסרים מאיימים ומפחידים בלט בעיקר בפרסומות שכוונו להורים כדי לשכנעם למנוע השמנת ילדיהם תוך אמירה: "ילדים שמנמנים ימותו לפני הוריהם". מנגד נבדקו פרסומות בהן לא הוזכרה ההשמנה כלל, אלא הן כללו טיפים לעידוד בריאות כמו למשל, "אכול מגוון ירקות ופירות בצבעים שונים כל יום".   מסתבר שהפרסומות בעל אופי מאיים ומפחיד נתגלו כבלתי יעילות. פרסומות הכוללות הפחדות וסטיגמות גורמות לאנשים להרגיש בושה ואשמה, תחושות המביאות את הלוקים בהשמנה להמשך פעילות הקשורה לאכילה ולא לשינוי דפוסי התנהגות. מחקר זה מוסיף נדבך נוסף המחזק את הגישה ששינוי התנהגותי יכול להצליח רק אם הוא נמצא בהלימה לתחושות חיוביות והעצמה אישית.   מידע נוסף בנושא זה ניתן לקרוא בקישור:http://www.latimes.com/news/science/la-sci-obesity-20120912,0,5230176.story  תרצה שני - דיאטנית קלינית שמבינה הורים

תגובות

תרצה שני
תרצה שני
דיאטנית קלינית ילדים ונוער ומנחת קבוצות. מעבירה סדנאות להורים בתזונת ילדים.