מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

כל מושג ברפואה ותזונה - הסבר בעשר מל...

08/08/12 19:18
598 צפיות
המלצות תזונה לאירועים חריגים

 

פעילות מומלצת באירועים חריגים – חופשות, סופי שבוע וטיולים - במהלך הסדנה "נפלאות התזונה"

 

בכל מסיבה, אירוע או בחדר אוכל של מלון דמיינו לעצמכם שהוזמנתם לארוחה במסעדה יקרה. מדוע דווקא מסעדת יוקרה? משום שביקורים במסעדות יקרות, יותר מכל ארוחה אחרת, נחרטים בזיכרוננו כחוויות קולינאריות וחברתיות חשובות, בולטות ומוצלחות ביותר. איך זה מתנהל במסעדה יוקרתית? קודם כל נכנסים לאווירה של המקום, מתיישבים, מביטים מסביב על האנשים וטועמים את הסביבה החגיגית. שותים משקה קל ולומדים את התפריט. בוחרים את האוכל המתחשק לכם. מזמינים אוכל וממתינים להגשה זמן לא מועט. בינתיים מתמסרים לשיחה עם חברים או עם בני המשפחה.

 

אם תרצו, אפשר לדמות כל אירוע של אוכל, כל חופשת סוף שבוע במלון או כל ארוחה בהתכנסות משפחתית או של החברים בביתכם לסעודה במסעדת יוקרה. בכניסה למתחם שבו נערך האירוע אנחנו מאוד ממליצים ראשית להירגע מהדרך, מהנסיעה ולערוך סיור של כרבע שעה. התבוננו ביופי של המקום, בתפאורה, במוזמנים המגיעים.  אל תמהרו להתחיל באוכל. אין סיכוי כמעט שתישארו רעבים בסוף האירוע. האוכל מספיק לכולם, וחיפזון יפגע בחוויה הקולינארית שלכם מהארוחה.

 

קודם עשו סיור יסודי בכל הדוכנים ובמוקדים של הגשת האוכל. התבוננו היטב באיזה מאכלים המארחים החליטו לפנק את האורחים. בחרו מהו האוכל החביב עליכם הפעם. אם מתאפשר הדבר, התחילו עם שתיית כוס קפה או תה או מים.

 

הכירו את העיקרון של צלחת אחת.  כאשר מדובר בהגשה עצמית, קחו צלחת הגונה של סלטים ומלאו אותה כאוות נפשכם. אנו ממליצים על בחירה של סלטים טריים, פריכים, מגוונים ובלי רטבים מפוקפקים. במידה שניתן, הרכיבו סלט לבד ודאגו לתבלון.  עדיף לבחור כוס יין אדום יבש. אם תעדיפו לבן - לבחירתכם. באופן דומה התבוננו על המאכלים של המנה העיקרית.  מלאו צלחת בינונית והמשיכו את הסעודה. האמינו שהטעם של הסטייק והעונג מאכילתו מוחשיים בעיקר בשתיים - שלוש הנגיסות הראשונות. ההמשך הוא כבר עניין טכני של לעיסה ובליעה.  אל תאכלו שום מאכל בגלל שהוא מוגש ונגיש. אל תאכלו כי אתם מקבלים את זה  בחינם כביכול, ואיש לא שם לב אם אכלתם. כבדו את עצמכם בארוחה, תאהבו את עצמכם. אתם יודעים שעבור "חינם" משלמים ביוקר בבריאות, במראה החיצוני שלנו ובדימוי העצמי.

 

 בכל אירוע אכלו בתאבון ובלי להרגיש חרטה, אשמה עצמית ומפח נפש אחרי הארוחה. גם אם תגזימו מעט במאכלים אין זה סוף העולם. אתם הרי יודעים ששתיית מים מרובה וצמצום קל של כמות האוכל למחרת יפצה היטב על ההגזמות באירוע. העיקר להיות שלמים עם עצמכם ולא לפחד מהאוכל! האוכל שולט בנו רק דרך הפחד שלנו מפני האוכל.

 

טיפ אחד בדוק  ונהדר: השאירו על הצלחת כמות זעומה של אוכל, חצי כפית של פשטידה או "ביס" קטנטן של בשר, או עלה אחד מהסלט. בתת-מודע שלכם מסמל ה"עודף" את סיום הארוחה. באופן כמעט בלתי-מוסבר האוכל מפסיק לעניין אתכם. תוכלו לשבת בחברת הסועדים, וכלום לא יגרה אתכם להצטרף לזוללים. נסו את הטיפ הזה, הכי גרוע - תצליחו!

 

 אנחנו מאחלים לכם אירועים, סופי שבוע ובילויים משמחים. וחלק חשוב מהשמחה תהיה התחושה של העוצמה וההערכה העצמית הגועה עבור הניצחון האישי שחוללתם בחיים למען בריאות משתפרת ומראה צעיר ומדליק.

 

תגובות

דר' יוסי ווסק
דר' יוסי ווסק
חובב פעילות גופנית וריקודים חובב פסיכולוגיה, פילוסופיה ומדעי חברה. מנחה סדנאות בריאות והרזיה בדרך העצמה אישית של משתתפי ...