מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תזונה, הורים וילדים

כמוניבלוגיםתזונה, הורים וילדיםכן זה אפשרי, ייעוץ תזונתי באמצעות וידאו-צ'אט

כן זה אפשרי, ייעוץ תזונתי באמצעות וידאו-צ'אט

  יש הורים רבים שנמנעו עד היום להגיע לייעוץ תזונתי לילדיהם. היום בעזרת הטכנולוגיה ניתן לגשר על פערים של זמן, מרחק ומציאת שמרטפית. מסתבר שלטיפול או לייעוץ בעזרת וידיאו-צ'אט יש יתרונות שעולים על הייעוץ והטיפול הניתנים בקליניקה

31/07/12 13:12
531 צפיות
כן זה אפשרי, ייעוץ תזונתי באמצעות וידאו-צ'אט

 

 

יש הורים רבים שנמנעו עד היום להגיע לייעוץ תזונתי לילדיהם. היום בעזרת הטכנולוגיה ניתן לגשר על פערים של זמן, מרחק ומציאת שמרטפית. מסתבר שלטיפול או לייעוץ בעזרת וידיאו-צ'אט יש יתרונות שעולים על הייעוץ והטיפול הניתנים בקליניקה

 

נירה וירון הם הוריו של  יאיר, ילד בן שנה עם סרבנות ובררנות אכילה. חברה משותפת, המכירה את התמחותי בתזונת ילדים, המליצה להם לפנות אלי לייעוץ. כשפנו אלי ההורים וביקשו להגיע לקליניקה שלי, הסתבר כי הינם תושבי המרכז, בעוד הקליניקה שלי ממוקמת במקום מגורי בצפון. מצב זה עורר אצלם ספקות לגבי היכולת שלי לעזור. בהמשך השיחה גילו הוריו של יאיר רצון רב לנסות ולהתגבר על מכשול הריחוק הפיזי. הרעיון שצץ ועלה היה לקיים מפגשי ייעוץ באמצעות וידאו-צ'אט בעזרת תוכנת סקייפ (SKYPE).

 

כבר במפגשים הראשונים גילינו את היתרון הגדול בייעוץ באמצעות מסך, מיקרופון, ומצלמה. כך למשל, יכולתי לערוך תצפית בזמן אמת על תהליך האכלה בבית, דבר שלא מתאפשר אפילו בעת הביקור אצלי בקליניקה. זאת מעבר לנוחות ולנינוחות של לקבל ייעוץ בביתם, בסביבתם הטבעית, בזמן ובמצב המתאים להם. בשורת היתרונות ניתן גם לציין את חיסכון הזמן של התארגנות ליציאה מהבית, נסיעה ומציאת מקום חנייה. יתרון נוסף הוא האפשרות להיפגש עם שני ההורים יחד ללא הצורך שלהם לקחת שמרטפית לשעות אלה.

 

לגבי השאלה כיצד נעקוב אחרי משקלו הירוד של יאיר. גם על בעיה זו התגברנו בכך שהוריו לקחו אותו בסמוך לפגישת הייעוץ לתחנת טיפת חלב הקרובה ושקלו אותו כשנדרש.

 

השלב הראשון של הטיפול בדרך זו שלב איסוף מידע יהיה ע"י מילוי שאלונים שיועברו למטופל דרך הדואר האלקטרוני. בהמשך יערכו מפגשי ווידיאו-צ'אט שיכללו תאום ציפיות, וברור פרטים. במקרים של ייעוץ לילדים בגיל הרך, כאמור, הייעוץ ניתן להורים כך שבמסגרת פגישות הייעוץ מתאפשרת תצפית האכלה, בה ניתן לראות את צורת האכילה והאכלה של הילד בסביבתו הביתית. לרוב, תצפיות האכלה, באם הם כבר מתקיימות במרפאה, הן לוקות בחסר עקב השפעת המיקום או השעה שאינה מותאמת לילד ולמשפחה. אצל הוריו של יאיר למשל, גיליתי בתצפית שבזמן האכילה מסתובב לו באזור המטבח כלב המשפחה המסיח את דעתו של יאיר מהאוכל. כיוון שיאיר הוא ילד פעיל וחסר שקט במידת מה, הסחות הדעת במהלך הארוחה לא מאפשרות לו את הזמן להירגע ולהתרכז באוכל. לאחר ההמלצה להוציא את הכלב מהמטבח ולאפשר סביבה רגועה, ניכר שיפור בעניין שגילה יאיר במזון שהוגש לו ובאכילה. המשך הטיפול ביאיר כולל המלצות לפעולה להורים ומשובים חוזרים וטיפול ברבדים נוספים.

 

למרות הנוחות ושפע היתרונות בדרך ייעוץ זו, יש עדיין אנשים שנרתעים בהתחלה ושואלים מה עם  הקשר האישי והאינטימיות החשובים כל כך לטיפול? תשובתי לאותם אנשים, כי גם באמצעות המחשב ניתן ליצור קשר אישי קרוב שבד"כ מושפע משני גורמים עיקריים: רצון טוב ואמון הדדי בין המטופל ליועץ. שני גורמים אלה, אגב, הם גם תנאי הכרחי להצלחה של טיפול וייעוץ הניתנים גם במפגשים בקליניקה. בכל מקרה, מודעות ליתרונות ולמגבלות של הדרך הטיפולית באמצעות הווידיאו צ'אט תוביל לטיפול מותאם שיכול לשרת אנשים רבים, גם כאלה שמסיבות של זמן ונוחות ביטלו או דחו עד כה את הפנייה לייעוץ.

 

תרצה שני דיאטנית קלינית לילדים, מנחת סדנאות הורים בתזונת ילדים.

תגובות

תרצה שני
תרצה שני
דיאטנית קלינית ילדים ונוער ומנחת קבוצות. מעבירה סדנאות להורים בתזונת ילדים.

עוד פוסטים בבלוג: תזונה, הורים וילדים

נייר עמדה בנושא האכלה ואכילה של ילדים
השבוע התפרסם נייר עמדה מטעם פורום הילדים של עמותת עתיד. "הרגלי אכילה וקשרי האכלה לגדילה והתפתחות בריאה בילדות, ב...
קראו עוד
שימו שמן, אבל אל תגזימו
  חנוכה מגיע ועמו הקשיים המלווים אנשים רבים הרוצים לרדת במשקל וגם התלבטויות של אלה הרוצים לשמור על תזונה ברי...
קראו עוד
למה לנשים הרות כדאי להתרחק מצ'יפס
לאחרונה מתרבים המחקרים הקושרים בין תזונת האם בהריון וההשפעות המשמעותיות על בריאות העובר. כתבה שהתפרסמה במאקו חושפ...
קראו עוד
האכלה מבקבוק בינקות עלולה להעלות את הסיכון להיצרות השוער Pyloric Stenosis
סיבה נוספת לתמיכה בהנקה. בתינוקות שהוזנו מבקבוק נמצא שעור גבוה יותר של היצרות השוער בהשוואה לתינוקות שקיבלו הנקה.
קראו עוד
מסרים בריאותיים במקום הפחדה ואיום
  ההכרה בעובדה כי ההשמנה הפכה למגיפה בעולם המערבי במבוגרים ובילדים חדרה כבר לכולם. המחיר הבריאותי שהיא גובה,...
קראו עוד