לקויות למידה - האתגר להתגבר על זה
לא פעם אנו שומעים מהמורה שלילד יש פוטנציאל אבל מתקשה ברכישת השפה, בתרגילי חשבון, בהעתקה מהלוח בקצב הכיתה. לעיתים כבר בשלבים הראשונים של הלמידה מתחילים לחשוב שלילד יש " לקויות למידה".
22/05/12 23:10
474 צפיות
אין ילד עצלן, אין ילד שלא רוצה ללמוד יש ילד שלא יכול!!!! לא פעם אנו שומעים מהמורה שלילד יש פוטנציאל אבל מתקשה ברכישת השפה, בתרגילי חשבון, בהעתקה מהלוח בקצב הכיתה. לעיתים כבר בשלבים הראשונים של הלמידה מתחילים לחשוב שלילד יש " לקויות למידה". כילדה מאוד השתדלתי ללמוד, אימי והמורות חשבו שאני פשוט עצלנית, עושה "דווקא" מפני שכאשר היו שואלים אותי תמיד ידעתי את החומר, אבל במבחנים לא הייתי כותבת מילה אחת. הכתב שלי היה יפה וברור, העתקתי מהלוח אבל לא הצלחתי לקראו ביעילות את מה שהעתקתי, הייתי טובה מאוד בחשבון אבל לא הצלחתי להבין בעיות מילוליות, אבל תרגילים ובעיות מילוליות בעל פה עשיתי ללא טעויות, לעיתים גם עזרתי לילדים אחרים. עונשים רבים קיבלתי מאמי ומהמורות על בסיס יום יומי, כמה תסכול היה בי, לו רק יכולתי להסביר אז שאיני מצליחה להבין מה זה הסימנים האלו על הדף, שהאותיות מתחלפות כאשר אני קוראת, אבל אני לא רואה את זה, שאני השתדלתי אבל מאוד עייף אותי הקריאה לכן לא רציתי להמשיך לאורך זמן. רק בכיתה ה' הייתה לי מורה שהבינה אותי ועזרה לי, היא לימדה אותי ובחנה אותי בדרכים שלא היו מקובלות אז, מי ידע אז שיש לקויות למידה. בזכותה שרדת ובזכותה התקדמתי. רק כאשר ילדי אובחנו עם לקויות למידה וחיפשתי עבורם פיתרון לבעיה ולא רק דרכי עקיפה של הקושי. הבנתי מה קורה גם לי ותרגלתי בעצמי אותם תרגילים. היום ילדי ואני עצמי כמעט התגברנו על הקשיים, אני מצליחה לקרוא ספרים עבי תוכן תוך ימים ספורים, כמות השגיאות הכתיב הולך ופוחת עם הזמן, רצף הקריאה וסגנון הכתיבה משתפרים, הצלחתי לקבל ציונים גבוהים (הצטיינות) במבחנים שעשיתי כאשר קראתי וכתבתי בעצמי. אני כבר לא ילדה מזמן , אבל התחושה שאולי לא אצליח, שזה יהיה אולי קשה מידי נשארה בתוך ליבי עד היום, וכל מאמר, ספר שאני מסיימת ממלא אותי בגאווה, זה הניצחון הקטן והפרטי שלי. אותה תחושה של ניצחון, של הכול יכול חיפשתי עבור ילדי ועבור המטופלים הרבים שלי. הצלחתם זה הצלחתי!!! בני בעלי הלקות הלמידה בתחום הקריאה (הדיסלקטים שלי ), הבכור שעד אמצע כיתה ב' לא זיהה אותיות היום הוא גומר אנציקלופדיות, ספרים, בעל אוצר מילים ויכולות שפתיות גבות .הצעיר מצמצם פערים, יושב במיטה עד מאוחר כי לא רוצה להפסיק באמצע את הספר ,"איך הוא ידע מה עשה הבלש"..... לכן הורים ומחנכים יקרים מאמר זה בה לתרום לכם מהניסיון ומידיעה שלי כבן אדם, כאמא וכמטפלת מנוסה בטיפול המוצלח בלקויות הלמידה.
תגובות
ציפי כץ
תרפיסטית נוירו התפתחותית תפקודית המשפרת תפקודים בילדים, נוער ומבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעה בעיבוד ...
עוד פוסטים בבלוג: הפיכת קושי לאתגר
זה לא חייב להיות ADHD
<p> במידה ואתם מזהים חלק ממאפייני ההתנהגות הרשומים בהמשך מומלץ וכדאי להתייעץ עם מ...
קראו עוד
למה הוא מתנהג ככה ?
<p> המודעות להפרעת קשב וריכוז הולכת וגדלה מאוד, במקביל עולים חששות בקרב הורים רבים האם בנם סובל מהפרעת קשב וריכו...
קראו עוד
ויסות חושי - מקרה אמיתי !
<p> רוצים גם אתם לזהות את ההבדל בין ילד שובב, חסר גבולות לילד המתקשה בויסות החושי? 70% אחוז עם לא יותר...
קראו עוד
קשיי למידה - הרגשת הילד לפני סיום שנת הלימודים
כהורים ,חשוב לדעת ולא לקחת הכל כמובן מאליו. אחריותנו כהורים היא לבדוק אם מערכת החינוך בה נמצא ילדנו היא הכי טובה עבור...
קראו עוד