מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםהבלוג שלי:)למה ומתי צריך טיפול פסיכולוגי

בהרבה מצבים בחיים אנחנו פונים לעזרה. כאשר יש לנו סתימה בכיור, כאשר האוטו לא מתניע, כאשר כואבת לנו הבטן וגם כאשר המספר במשקפיים עלה. יש מצבים רבים אולם שאנחנו מרגישים בהם שאין לנו למי לפנות. מקרים אלו בדרך כלל קשורים לקושי נפשי או משבר

מאת אופיר5
15/03/12 15:37
436 צפיות
בהרבה מצבים בחיים אנחנו פונים לעזרה. כאשר יש לנו סתימה בכיור, כאשר האוטו לא מתניע, כאשר כואבת לנו הבטן וגם כאשר המספר במשקפיים עלה. יש מצבים רבים אולם שאנחנו מרגישים בהם שאין לנו למי לפנות. מקרים אלו בדרך כלל קשורים לקושי נפשי או משבר. במצב של משבר בזוגיות אנחנו חשים אובדי עצות וכואב לנו מאוד.

אם אנחנו מרגישים במצב רוח ירוד, אכזבה מבן או בת הזוג, פגיעות, בלבול ותסכול זה סימן שיש לנו קושי רגשי. במצבים בהם הקושי הוא זוגי והוא בא לידי ביטוי בריבים, קרירות אחד כלפי השני, מחסור בחיי מין, זלזול וחוסר כבוד כדאי לנו לפנות לעזרה אצל מטפלת זוגית.

מתי ללכת לטיפול זוגי
טיפול זוגי מאוד נפוץ בקרב זוגות מהמעד הבינוני ומעלה. אין נוסחה קבועה או טבלת זמן שלפיה קובעים מתי יש ללכת לטיפול זוגי ומתי לא. ההחלטה ללכת לטיפול זוגי משתנה מזוג לזוג. אולם בכל מקרה אי אפשר להכריח את בן או בת הזוג שלנו ללכת לטיפול זוגי.

יש זוגות שחשים משבר בזוגיות כבר בשנה הראשונה ופונים אז לטיפול ויש זוגות שאחרי שלושים שנות זוגיות יפנו בפעם הראשונה לעזרה מקצועית. בשני המקרים הפנייה לייעוץ זוגי איננה החלטה פשוטה והתהליך הטיפולי עצמו איננו קל.

למה ללכת לטיפול זוגי
זוגות רבים יגיעו לטיפול בתאונות שונות. חלקם יטענו שהם לא מסתדרים עם משפחת המקור של בן או בת הזוג. זוגות אחרים יגדרו את הבעיה כחוסר הסכמה על הדרך בה יש לחנך את הילדים. לא משנה מה הסיבה בגללה מגיעים לטיפול זוגי חשוב לא פחות מלדעת למה הולכים לטיפול במה הטיפול יכול לעזור.

ייעוץ זוגי וטיפול זוגי יכולים לסייע בהתמודדות עם משברים. הטיפול יסייע לנו לתמוך יותר בבן או בבת הזוג שלנו כאשר הוא חווה משבר בעבודה. הטיפול יכול לסייע לנו גם באיזון התגובות הרגשיות שלנו ולמידה של הכלתם וויסותם.

לסיכום, ניתן לומר, שטיפול זוגי יכול לסייע מאוד. אולם הצעד הראשון בכל טיפול הוא הבקשה לעזרה. בכל טיפול צריך להשקיע ובטיפול זוגי ההשקעה היא כפולה; אנחנו צריכים להשקיע גם בעבודה על עצמנו כאנשים נפרדים וגם בעבודה על היחד שלנו כחלק מזוג.

תגובות