מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

צ'י גונג ואומנות הריפוי

כמוניבלוגיםצ'י גונג ואומנות הריפויצ\'י גונג וריפוי - היכרותי האישית עם הצ\'י גונג.

צ\'י גונג וריפוי - היכרותי האישית עם הצ\'י גונג.

29/12/11 11:33
493 צפיות
צ\'י גונג וריפוי - היכרותי האישית עם הצ\'י גונג.

שלום לכם !
בבלוג זה אכתוב מעט על צ'י גונג כאומנות ריפוי.
ההתחלה שלי : לפני כ8 שנים , סבלתי רבות מבעיות עיכול שונות (ריח רע מהפה , רעב תמידי , הרגשות של חום , עייפות , גזים , שפתיים מתקלפות באופן תמידי , בעיות עור ועוד).
לפי הרפואה המערבית הייתי בריא לחלוטין, אך מצבי הבריאותי היה כה נואש שלא יכולתי לשבת חצי שעה בשיעור בלי לצאת ולאכול משהו.
באותו זמן התחלתי לימודי הנדסה באוניברסיטת בן גוריון, והמצב מאוד הכביד עלי. ביאושי הלכתי לטיפול ב"כללית רפואה משלימה". הפנו אותי לטיפולי דיקור.
בזמן טיפולי הדיקור אומנם הרגשתי כל מיני דברים שסיקרנו אותי , כמו זרמים בידיים וכדומה, אך הם לא הקלו באופן ממשי את מצבי. אותו מטפל שטיפל בי היה בחור חביב , שניכר בו שידע ואהב את עבודתו. הוא אמר לי "יעזור לך לתרגל צ'י גונג" ושמרתי את דבריו בליבי.

שבוע לאחר מכן כאשר עמדתי מול מדפיה של חנות ספרים, ראיתי ספר העוסק בצ'י גונג (צ'י קונג מאת ל.ו. קרני). קניתי את הספר ומאחר ובספר היו כמה תרגילים פשוטים, כמו לעמוד בצורות מסוימות זמן מה , התחלתי לתרגל מתוכו.
הפעם הרגשתי את אותם "זרמים" בידיים בעוצמה רבה יותר מאשר בזמן הדיקור , וזה מאוד הרשים אותי. אפילו יותר משרציתי להתרפא , רציתי לחקור את זה.

למרות מחאות ההורים החלטתי לעזוב את אוניברסיטת בן גוריון, לאחר סמסטר אחד בלבד. הן בגללל מצבי הבריאותי, והן בגלל שנפתח בפני תחום חדש ומרתק: רפואה סינית (שכבר הבנתי שהצ'י גונג הוא חלק אינטגרלי ממנה).

בהדרגה התחלתי לחוש שיפור ממשי במצבי, וגם הלכתי למטפל אחר ברפואה סינית באותו המקום בו אלמד לאחר מכן ארבע שנים.
כיום כל הסימפטומים נעלמו לחלוטין, וברור לי שחלק גדול מהשיפור היה קשור גם כן לאותו הצ'י גונג שתרגלתי.

אני מבין כי עם כל הכבוד למטפלים המצויינים והטובים שהייתי אצלם , בסופו של דבר המטפל הוא בסך הכל מורה דרך, אך האדם מרפא את עצמו.

הצ'י גונג מאפשר לנו "ללמוד" את עצמינו, להרגיש מה טוב עבורינו ומה לא, ונותן לנו את החיבור למי שאנחנו באמת.
הצ'י גונג מלמד אותנו להרפות כשצריך להרפות, ומצד שני להיות יציבים כשצריך. הוא מלמד אותנו דרך הגוף "מה נכון לנו !".

כאשר מגיעים למקומות הללו, מגיעה גם כן ההבראה. והיא הבראה אמיתית ושורשית, לא סימפטומטית.

ואם כבר הבראה, אז למה לחכות לבעיה כדי להגיע למקומות הללו ? מוטב למודעות לגופינו ולעצמינו כאשר אנחנו בריאים.
מאז השתתפתי בסדנאות שונות של צ'י גונג, אך בעיקר תרגלתי לבד. בחורשה ליד הבית, עשיתי תרגילים, שיחקתי המון עם תנועות שונות, ולמדתי להכיר ולהבריא את עצמי.
הבנתי שהידע להבראה נמצא בתוך כל אחד מתוכינו, רק שפעמים רבות שכחנו אותו.
הצ'י גונג הוא דרך תרגול כמו משחק - כמו שילד קטן לומד וחוקר את עצמו ואת העולם מסביבו. הוא לומד ללכת נופל וצוחק ומנסה שוב.

הצ'י גונג עצמו באופן אותו אני מלמד משלב תנועות איטיות וקלות לביצוע. כמו כן אין צורך לזכור "מה בא אחרי מה", כי עיקר הדגש הינו בתנועות בודדות ובחזרה שוב ושוב.
כדי להבריא אין צורך בביצוע דברים קשים וכואבים. הדברים הפשוטים והקלים הינם החזקים ביותר כאשר משחקים בהם, לפי כמה כללים פשוטים.

כיום אני מטפל ברפואה סינית וטווינא מזה כארבע שנים ( + לימודי ארבע שנים). עדיין אני משוכנע כי כוחו של הצ'י גונג להבראה הינו גדול יותר מכל הכלים האחרים שאני מכיר.
אצל כל המטופלים שלי שתרגלו צ'י גונג , חלו שיפורים מדהימים בזמן קצר. הכלי הזה הינו אפקטיבי ויעיל באופן מדהים, ומחזיר לנו את האחריות על בריאותינו וגופינו.

לכן פתחתי קבוצת תרגול ללא תשלום במדשאה ליד רכבת מרכז (ארלוזורוב) , בימי שישי בשעה 9 וחצי בבוקר (כשאין גשם).

כיום אנחנו בקבוצה כבר כארבעה משתתפים, ואשמח לראות את כולם ! בתודה יוסף.

נ.ב. נא לתאם מראש לצורך הודעות על שינויים וכו' - 052-8026580 יוסף

תגובות