מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עידוו יצירתיות במתבגרים.

כמוניבלוגיםעידוו יצירתיות במתבגרים.איך נעבור את תקופת הקיץ בשלום? עצות "חמות" למתבגרים.

איך נעבור את תקופת הקיץ בשלום? עצות "חמות" למתבגרים.

מאת אסתר1
28/07/11 18:01
792 צפיות
 איך נעבור את תקופת הקיץ בשלום?
תרופות הומיאופתיות למצבים "חמים" במתבגרים.

כשאנו אומרים "קיץ" – למה אנו מתכוונים?
לחום הגבוה, שעולה יום ליום,
ללחות הבלתי נסבלת,
לעקיצות יתושים וחרקים למיניהם,
לחופש הגדול, מתבגרים מחוץ לבית,בחיק הטבע, ברחובות ובטיולים,
על שפת הים, מכות שמש, התייבשות, מדוזות,צפיפות גדולה במקומות
אטרקטיביים, קייטנות וחוגים,
בילויים, זיעה, שירה וחופשה.
מצבי לחץ, דופק מואץ, הכול "חם", רותח ומבעבע. מזגן דולף, נהג
רוטן, שכן מתלונן....


אז, בכל זאת, איך נעבור את הקיץ בשלום?

לפני שניכנס לעומק, נתחיל ללמוד לשחות ונבין יחד כמה דברים בסיסיים על בריאות, מחלה ומה שביניהם.

כולנו נולדנו עם אנרגיה, המכונה "כוח החיים" Vital Force . כוח החיים שומר עלינו ובעזרתו לגוף יש יכולת ריפוי טבעית, מעין מנגנון שיודע לפקח ולנהל את המערכות כולן. זאת בתנאי שאנו ניטיב עימו וניתן לו לפעול כהלכה.
כוח החיים במיטבו כאשר אנו שומרים על אורח חיים בריא. הוא מושפע מהסביבה, מתרופות, שינויים הורמונאליים בגיל ההתבגרות גורמים נפשיים,ציפיות גבוהות של ההורים, סמים, אלכוהול, עישון, איכות השינה, מזון ושתייה, תורשה, חיסונים, פעילות גופנית ועוד.
עקב פגיעה בכוח החיים (כתוצאה מטראומה,הרעלות, פגיעה פיזית או נפשית), נפגעת יכולתו לפקח את המערכות, כאן מתחיל הסבל, ולאורך זמן – המחלה.

ההומיאופתיה הינה רפואה הוליסטית, בעזרתה ניתן לחזק את כוח החיים וכך לסייע לגוף לרפא את עצמו בצורה טבעית. פועלת על פי עקרונות מוגדרים, ביניהם : עקרון הדמיון. "דומה בדומה יירפא". דהיינו, בתוך התופעה ממנה אנו סובלים – טמון הסוד לריפוייה.
אם ילד או מתבגר נפצע, הוא יזדקק לחבישה מקומית ולתרופות שונות.
נשאלת השאלה: למה נחוצות תרופות הומיאופתיות?
השימוש בתרופות הומיאופתיות מתאימות יעזרו לו לחזק את כוח החיים ולהביא לריפוי. נטילתן רצויה ועוזרת לבריאות. ילדים ומתבגרים מגיבים יפה לתרופות הומיאופתיות. זמן מחלתם מתקצר, והם חוזרים לבריאות במהירה. אין להן תופעות לוואי, הן ידידותיות למשתמש, פועלות מהר ובעדינות, מחירן זול יחסית, בטוחות בילדים ובמתבגרים , בנשים בהיריון ובמבוגרים, אינם מכילים חומר כימי המשנה מנגנונים בגוף, והם משמשים בהצלחה לעזר במצבי קיץ חמים. מכינים אותם מחומרים שונים ומגוונים בעולם החי, צומח ומינרלים.
הוראות שימוש ומינון: לילדים ומתבגרים: לקחת סמוך למועד הפגיעה . במקרים חמורים – ניתן ליטול כל שעה ועם ההטבה, יש להגדיל את המרווחים בין נטילה לנטילה.
3 כדורים למציצה תחת הלשון, עד 4 פעמים ביום.

אפרט בהמשך מצבי עזרה ראשונה לתופעות קיץ נפוצות, ותרופות הומיאופתיות המשמשות מזור למצבים אלו.
.

מצבי עזרה ראשונה לתופעות- קיץ נפוצות במתבגרים:

עקיצות .
יש לנהוג בתבונה ובשיקול דעת בעקבות תלונה של עקיצה. עקיצת דבורה או עקרב עלולה לגרום קשיי נשימה קשים, לאנשים הרגישים לה. עקיצות נפוצות בקיץ הינם מדבורים, עקרבים ועכבישים. מדוזות, אלמוגים, קיפודי ים.
לכל אחד מבעלי החיים האלה מנגנון פגיעה שונה אולם הטיפול לרוב אחיד. במקרים חמורים, יש להעביר הנפגע לבית החולים, לשכך הכאב ולחברו לעירוי.
ניתן להיעזר בתרופות הומיאופתיות, הן כהשלמה לטיפול קונבנציונלי והן כעזרה ראשונה בבית, למקרים קלים וסבירים.
בחירת התרופה ההומיאופתית נעשית על פי מאפייני התגובה לעקיצות.. תופעות נפוצות בעקיצות חרקים יכולות להיות אודם, נפיחות במקום העקיצה, וכאב. על פי התגובה האישית של הנפגע, ניתן להתאים לו תרופה הומיאופתית.
Apis – דוגמא קלסית לתרופה הומיאופתית הניתנת בעקבות עקיצת דבורה. כמו כן, לעקיצות והכשות המוטבות בקירור (הטבה במים קרים), חוסר סבילות לחום, בעיקר סביב לעיניים, קרסול, ידיים. נפיחות, הצטברות נוזלים, תגובה אלרגית, פריחה, כוויות, בצקת.
נשיכות – כשהסימפטום העיקרי הוא חום, כאב ואודם מקומי.
לשימוש חיצוני – ג'ל Apis למניעה ,ולטיפול בעקיצות.

Cantharis - מתאימה במיוחד לעקיצות , כאשר האודם המקומי והנפיחות מזוהים עם כאבים שורפים או עוקצים. לכוויה קלה עם בועות, או גרד עם שלפוחיות (עקיצת מדוזות).

Ledum – מתאימה כאשר סוג הכאב הוא גירוי, הגורם לדחף חזק לגרד את המקום. הגירוד אינו מרגיע את תחושת הגירוי אלא מגביר אותה.
תרופה הומיאופתית להקלת כאב פועם או דוקר- הנובע מדקירה וחדירה( פציעה חודרנית). מצוין לאחר ניתוח ועקיצת חרקים.תרופה זו נחשבת ל"אנטי טטנוס" ההומיאופתי. משמשת גם כתרופת מנע ומומלץ לקחתה כאשר מגיעים לאזור שמועד להיעקץ בו.

פגיעות ספורט
בקיץ, רבים יוצאים לטבע, למגרשים, הרגשת החופש והרצון לתנועה מביאים עימם תאונות, פציעות, חבורות, חבלות גוף ולעיתים גם שברים.

Arnica – להקלה מיידית של פציעה וחבלה (טראומה), מכות יבשות, הלם פיזי ורגשי, פציעות, תאונות, סטרס, כאבי שרירים, כאבי גפיים, נקעים, נפיחות וכאבי מפרקים.
שימוש בארניקה מוריד נפיחויות, מפחית דימומים ומזרז ריפוי. זוהי התרופה החשובה והמומלצת לקחת בכל פציעה. לפני ואחרי מאמץ גופני. מומלץ להחזיק בכל בית.
משחת ארניקה – למריחה על חבורות שנוצרו מתחת לעור, שלא ניזוק.



בעיות מערכת העיכול
במהלך חופשה, כתוצאה מהשוני בתפריט , חרדות בטיסה, מתח ועייפות, מופיעים סימפטומים בדרכי העיכול כמו שלשול, עצירות, הקאות.
מערכת עיכול שאינה במיטבה – מהווה גורם מרכזי למחלות רבות. התגובות המיידיות של הגוף לבעיות עיכול הן כאבי בטן, גזים, עצירות ,שלשול, עייפות אחרי ארוחה, ונפיחות.

Arsenicum- התרופה ההומיאופתית העיקרית לבטנו של הנוסע. מתאימה למצבים של הרעלת מזון, הפרעות במערכת העיכול, שלשולים, בחילות והקאות, כאבי בטן, צמרמורת, אי שקט וחרדה. תרופה זו מתאימה כאשר השלשול או העצירות מלווים בתחושת שריפה ואי נוחות בבטן. האדם הזקוק לה הוא חסר מנוחה, חרד, קר לו ומשתוקק ללגימות קטנות של מים.

Nux Vomica – תרופה זו מתאימה במיוחד לעצירות או שלשול הנגרמים בעקבות ארוחה עשירה או שמנה. למצב של אכילת יתר של בשר, אלכוהול בכמות גדולה.
כאבי בטן, עוויתות שנובעים ממזון, מעודף קפה, ומעודף ממריצים. השפעות מזיקות של מזון עשיר או מתובל. תרופה זו הינה חובה לכל מטייל. לטיפול בבחילות והקאות, כמו גם בעצירות, כאבי ראש של הבוקר שאחרי, עם רגישות גבוהה במיוחד לאור ורעש והחמרה ניכרת ברוח פרצים קרה.

Lyc.- מתאימה למצבים של גאזים עם קשיי עיכול וכאבי בטן. נפיחות בבטן. מומלץ למטיילים או ליוצאים מהבית למספר ימים-אשר סובלים מחוסר פעולת מעיים כתוצאה משינוי מקום והרגלים.


כוויות שמש והתייבשות

נגרמות עקב חשיפה מוגברת לקרינה על סגולית שבקרני השמש. האור מאדים, מעשה מודלק ורגיש.
לעיתים מעלה שלפוחיות. חשיפה לאורך שנים מביאה להתנוונות רקמת החיבור של העור, אבדן גמישותו דבר היוצר נזק בלתי הפיך ומחלות קשות.
המתבגרים ובני הנוער נוטים לזלזל בנזקי השמש. כתוצאה מחוסר הזהירות מתגלים אצלם סימפטומים של התייבשות, עייפות, בחילות, כאבי ראש, עצבנות וזיעה קרה. במקרים חמורים בהם מופיעה חולשה ובלבול – יש לקבל טיפול רפואי בדחיפות.

Cantharis – יעילה במיוחד כאשר הכאב בעור הוא שורף ודוקר כאחד. לכוויה קלה עם בועות, או גרד עם שלפוחיות.

Belladona - מתאימה כאשר על הכאב בעור נוספת תחושת חום והוא פועם או הולם, מחמיר בשכיבה, בכפיפה או מתנועה פתאומית. עצבנות ורגזנות- ההולכת וגוברת ככל שגובר חום השמש. תחושת יובש בגרון, אין צימאון. למצבים של מכת שמש, כאבי ראש מחשיפה מוגברת לשמש, חום.

משחת Calendula - יעילה לכוויות, טובה לחיטוי במקרים של פצעים פתוחים וכוויות.



המידע כאן הינו המלצה בלבד ואינו אמור להחליף טיפול רפואי במידה וצריך.
מומלץ ורצוי, בכל מקרה, להיוועץ עם הומיאופת מוסמך לפני כל טיפול ולהרכיב בעזרתו ערכת עזרה -ראשונה המתאימה לצרכי בני הבית .




אסתר פומרניץ
הומיאופתית קלאסית בכירה.RCHom, PCHom, RCP
www.sthomeopathy.com



תגובות

אסתר1
אסתר1
הומיאופתית קלאסית בכירה, מטפלת פסיכוקריאטיבית ומדריכה לציור אינטואיטיבי לריפוי והנאה. מדריכה אנשים שיש בהם תשוקה לראות ש...