מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אסטרולוגיה ובריאות

כמוניבלוגיםאסטרולוגיה ובריאותגורל זה מה שקורה לך כשאינך לוקח אחריות על הפרשנויות שלך

גורל זה מה שקורה לך כשאינך לוקח אחריות על הפרשנויות שלך

הרעיון של גורל קבוע מראש יש בו צד חיובי – הקשר לאיזשהו שלם גדול מאיתנו, ליקום, למשמעות שהיא מעבר למקריות. הצד השלילי של רעיון הגורל הוא שזו תפיסה מוגבלת ומגבילה מאד, שמגשימה את עצמה. גורל זה מה שקורה לך כשאינך לוקח אחריות על הפרשנויות שלך.

19/08/10 23:57
1644 צפיות
גורל זה מה שקורה לך כשאינך לוקח אחריות על הפרשנויות שלך
 הדבר היחיד הקבוע מראש באסטרולוגיה זו התנועה והמיקומים של גרמי השמים. מי שמבין אסטרולוגיה לעומק יודע שלהבדיל משיטות אחרות האסטרולוגיה מביאה השקפה של חופש בחירה. מבחינת האסטרולוגיה העתיד אינו קבוע מראש, ומה שהאסטרולוגיה עושה זה לא לגלות מה יהיה, אלא מאפשרת ליצור את מה שיהיה!

אפשר לדמות את האנרגיות האסטרולוגיות למרכיבים של תבשיל - איך נבשל את התבשיל זה תלוי בנו. או אם להשתמש בדימוי אחר – ההשפעות האסטרולוגיות כמו נותנות לנו צבעי ציור מסוימים. את הציור אנו מציירים בעצמנו. וקודם כל בפרשנות. הפרשנות היא ראשית ההכלה של האנרגיות שהיקום מבקש מאיתנו לחיות, והיא תלויה בנו. אישית אני מעדיף פרשנות יצירתית, בונה ויוצרת, ואני מדגים את האפשרות הזאת שוב ושוב לתלמידי, לנועצים ולנועצות.

כמו שרבים וטובים מצביעים על כך – הפרשנות שאנו מבצעים בדרך כלל על המציאות אינה אקט הכרתי. תבניות השפה, הרגלי החשיבה, ההשפעות התרבותיות, הסיפור הפסיכולוגי האישי שלנו – כל אלה פועלים אצלנו כמו אוטומט, ללא מודעות וללא פיקוח מצידנו. גם אסטרולוגים "חוטאים" בכך, אבל יותר ויותר מכירים בכך שהפרשנויות והתחזיות שהם מפיקים אינן מבטאות את המציאות אלא את הפרשנות המוגבלת והמגבילה שלהם.

האסטרולוגיה אינה שפה של סימנים ואותות ("שמים בלי ענן – סימן"), אלא שפה עשירה ביותר של סמלים. סמלים אינם "אותות וסימנים" למה שקבוע מראש (עתיד, גורל), אלא כלים מיוחדים המאפשרים לנו להכיל את האנרגיות שהיקום מזמין אותנו להכיל ולממש, כלים מיוחדים להגשמה עצמית.

פרשנויות מוגבלות גורמות לנו לממש את עצמנו באופן מוגבל. פרשנויות שליליות מולידות מימוש שלילי. לעומת זאת, כל צירוף אסטרולוגי יכול להוליד ברכה – אם נברך עליו. זה מתחיל בפרשנות הכרתית של חיוב וברכה, וממשיך בעבודת עומק של זיהוי פרשנויות מגבילות ושליליות שקיימות בנו ושחרור מהן.

יחד עם זאת חשוב להיזהר ולהימנע מפרשנויות שליליות. פרשנויות שליליות זורעות זרעים של הרס. פשוט חבל להטעין את תת-ההכרה שלנו בכוחות שליליים.

כל סמל וצירוף סמלים אסטרולוגיים הוא גן שבילים מתפצל של תסריטים אפשריים רבים מאד. גבול הפרשנות הוא גבול היצירתיות שלנו. ככל שנסכים ונלמד להיות יצירתיים – כך נגלה דרכי מימוש שהן חיוביות, פרודוקטיביות ומועילות עבורנו.

הרעיון של גורל קבוע מראש יש בו צד חיובי – הקשר לאיזשהו שלם גדול מאיתנו, ליקום, למשמעות שהיא מעבר למקריות. הצד השלילי של רעיון הגורל הוא שזו תפיסה מוגבלת ומגבילה מאד, שמגשימה את עצמה. גורל זה מה שקורה לך כשאינך לוקח אחריות על הפרשנויות שלך.

תגובות

הסבר שכל אסטרולוג יהנה לקרוא...תודה.
מה עם החום הנורא הזה לאן היית משייך את זה אסטרולוגית?

עוגית
20/08/10 14:59
אם הבנתי נכון, בפרשנויות הכוונה לפרשנות שכל אדם נוטה לתת להתרחשויות במציאות והתגובה שמתוך הפרשנות הלא מודעת, ואז מה שקורה כתוצאה מהתגובה שמוביל לאותם התרחשויות, שמחזקת את הפרשנות, ואת ההרגשה שאנחנו כלואים בגורל ובדפוסים שחוזרים על עצמו... (שאיפה עמוקה של אוויר)
וגם בפרשנות של האסטרולוג או של מי שמגיע להיכרות של הסמלים האסטרולוגים במפת הלידה והעתיד שלו והאינטרקציות בינהם - עבורו ההזדמנות לראות את המציאות דרך סמלים מעמיקה את המבט על המציאות ונותנת דרכים נוספות להתייחס אליה.
דבר מפתיע וחשוב שנאמר - תמיד קיימת פרשנות חיובית לסמלים ו"גבול הפרשנות הוא כגבול היצירתיות".
ולגבי זה רציתי לשאול - אם הפרשנות מגיעה מהאדם עצמו או שבמקרה שהיצירתיות שלו מוגבלת :) או קשה לו להרפות מהגישה ש"דברים רעים קורים לו" הוא מקבל עזרה בפירוש הסמלים - תוך צמצום מסויים של חופש הבחירה שלו?
גיל-פרחי
20/08/10 21:06

היי עוגית,
הסיכום שלך מדייק . אכן מדובר בשתי פרשנויות: האחת, זו שמתרחשת אצל כולנו ללא הפסק, המעורבת בכל היבט של ההתנסות שלנו. השנייה, זו הקשורה להבנת האפקטים האסטרולוגיים, והיא מתבצעת אצל אלה העוסקים באסטרולוגיה. בשני המקרים הפרשנות הזו אינה הכרתית, ובשני המקרים אנו מאמינים שמדובר בעובדות "אובייקטיביות" שכביכול לא לא מעורבת בהן פרשנות. אבל התפיסה שלנו היא תמיד פעילה, ואנו מוצאים במציאות את מה שאנו מחפשים בה.
אני לא בטוח שאכן, כפי שדינה כתבה, כל אסטרולוג יהנה לקרוא את את הרעיונות האלה. אסטרולוגים אוהבים לחשוב שהם מדברים על המציאות, ולא שדבריהם הינם פרשנויות מוגבלות.
ולשאלתך עוגית, הטוב ביותר לדעתי היה שאדם ימצא עבור עצמו את הפרשנויות שמעצימות אותו. אבל זה טבעו של ייעוץ - אנו שואפים להרחיב את האפשרויות של הנועץ באמצעות מומחיותו של היועץ. 

chidance
22/08/10 0:19

- הללויה!!
שיר מיזמור לחופש הגדול!
תודה רבה.
 מאוד מזכיר את ההתיחסות של הגמרא לפרשנות חלומות - היא נותנת המלצה חמה
לבחור בפרשן טוב, וגם לשלם לו היטב, כי המימוש הולך אחרי הפרשנות... ( : 
"ובחרת בחיים".

עוגית
22/08/10 9:24

צ'ידאנס, אם לא טועה לגבי הזהות שלך, הייתי אצלך לכמה פגישות טיפול לפני כמה חודשים...
הפכתי אגב להיות אשת שיווק בהתנדבות של המורינגה שהמלצת לי עליה (הרבה לפני ימי העיון והכתבות בעיתון שיוצא להיתקל בהם)
ג' שיש לה סטגנציה בכבד, חוסר יין בכליה, חוסר דם, אש מתפרצת (הר געש!) בלב, ועוד כמה...

עוגית
22/08/10 9:46

על 'הפרשן' שבחצי המוח השמאלי. מ'לאהוב את מה שיש' של ביירון קייטי ששכב מאובק על המדף ורק השבת במאמצי על הצלחתי לקרוא בו כמה עמודים שכללו בצירוף מקרים נחמד את זה:

"הניורולוגיה המודרנית מזהה חלק מסויים במוח, הנקרא לעתים "הפרשן", כמקור לסיפור-עלילה פנימי ומוכר, המספק לנו תחושת עצמיות. שני נוירולוגים ידועים איפיינו באחרונה את האיכות הקפריזית, הלא-אמינה, של הסיפור שמספר "הפרשן"."
..."התגלית החשובה ביותר היא אולי זאת: חצי המוח השמאלי של האדם נוטה להמציא תיאורים מילוליים שאינם בהכרח תואמים לאמת"
..."המוח השמאלי טווה את סיפורו כדי לשכנע את עצמו ואותך שהוא בשליטה מלאה... מדוע אנו מסתגלים לאיש יחסי-ציבור שכזה, במוח השמאלי? 'הפרשן' מנסה בעצם לאחוז בתוקף בסיפור האישי שלנו. כדי לעשות זאת, עלינו ללמוד לשקר לעצמנו".
"הבנות אלה, המבוססות על ניסויים מהימנים, מראות שאנו נוטים להאמין ל"הודעות העיתונות" של עצמנו. לעתים קרובות, כשנדמה לנו שאנחנו היגיוניים, אנחנו בעצם מתומרנים על-ידי החשיבה שלנו."

רינה-1951
16/11/10 16:00

בספר וולדן מאת הנרי דוד תורו נאמר - "מה שאדם חושב על עצמו הוא הקובע , או ליתר דיוק, הוא המכוון את גורלו." - אני נוטה להאמים בכך...

גיל פרחי
גיל פרחי
מדריך ויועץ אסטרולוגי. למעלה מ-30 שנים לומד, חוקר ומלמד אסטרולוגיה. מתרגל צ\\\'י-קונג ומדיטציה. שנים רבות עוסק בעבודה פנ...