מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טיפול בכאב על ידי שיטת גרינברג

כמוניבלוגיםטיפול בכאב על ידי שיטת גרינברגטיפול בכאב על פי שיטת גרינברג

פוסט המתאר את העיקרון המנחה את תהליך ההחלמה מכאב בשיטת גרינברג.

11/02/15 13:19
1359 צפיות
טיפול בכאב על פי שיטת גרינברג
אחת עשרה שנים אני מטפל בכאב, חוקר אותו מכל זוית אפשרית. פיזית, נפשית ואף פילוסופית. כל טיפול מעלה בי תובנות חדשות על האפשרויות הטמונות בהחלמה מכאב, על הסיבות להתקיימותו ועל הדרך השונה בה כל אדם, בדרכו שלו, מתמודד עימו.

 

יש דבר אחד משותף שקורה לכל המטופלים שלי כשהם מסיימים בהצלחה את הטיפול שלהם. כולם אומרים לי שהדרך שעברו גרמה להם לא רק לחזור לתפקוד פיזי תקין אלא גם לחישולו של כוח הרצון שלהם. הם חוזרים לחיים לא רק כדי לתפקד בהם אלא נחושים יותר ומלאי בטחון עצמי לגבי היכולת שלהם לשלוט על מה שקורה בגופם.

 

כוח הרצון של המטופל מכתיב את רמת האנרגיה שעימה יבוא לטיפול. הגוף, שמבזבז כל כך הרבה אנרגיה על ההתמודדות עם הכאב, דורש לטובת ההחלמה את המקסימום. מקסימום הרצון להחלים.

 

תהליך ההחלמה בשיטת גרינברג מבוסס על עיקרון פשוט. כאב הוא איתות של הגוף ודרישה לשינוי. בהתנהגות הפיזית הקיימת.

 

כשמגיע אליי מטופל אני מאבחן קודם כל את הדרך בה הוא מתמודד פיזית עם הכאב. היכן ועד כמה הוא הופך להיות נוקשה ומכווץ בזמן שהוא חווה כאב ועד כמה הוא מסוגל לנשום כדי לתת את האנרגיה המספיקה לגוף להתמודד עם הבעיה.

 

אני מניח שלהירגע, לנשום ולהפסיק כיווץ ונוקשות בזמן כאב הם דברים שנראים בלתי אפשריים והגיוניים למי שסובל מכאב. למרות זאת אני יודע שזה השיעור שלו. התגובה לכאב הופכת אותו לכרונית ומשם המצב מתדרדר למעגל סבל אכזרי. יותר כאב יוצר יותר תגובות והגוף, שזקוק לאנרגיה כדי להחלים, מבזבז אותה על להגיב.

 

עשו ניסוי פשוט ונסו להתנגד בכוח לכאב על ידי כיווץ. שימו לב עד כמה המאמץ להילחם בכאב הופך אותו לחזק יותר. כשהגוף נוקשה, מכווץ ונושם מעט אין לגוף את האפשרות ליצור זרימה תקינה של דם למקומות הפגועים והם נשחקים עוד יותר. 

 

את המטופלים שלי אני מלמד בהדרגה להירגע ולנשום בזמן שהם חווים כאב. זה יוצר תוצאות מדהימות ואחרי גל חזק של כאב שנוצר כתוצאה מזרימה מואצת למקום הכואב, הם חווים הקלה משמעותית.

 

לאט, לאט הגוף מבין שמקשיבים לו, שמתייחסים לאיתות האזהרה שהוא מייצר. הוא נרגע ועושה את מה שהוא יודע לעשות מצויין כשלא מפריעים לו - להחלים.

תגובות