מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

להתמודד עם עצמי

מעגל מטורף שלא נותן מנוח, המחשבה העיקרית היא איך לקום ולברוח. רק תרדי ממני מחלה ארורה תעזבי אותי קצת במנוחה. 7 שנים לא הספיקו לך? 

מאת גאיה4
13/10/14 15:09
776 צפיות
אני לא מבינה איך אתם רואים הכל ושותקים. ממש כמו לעבור דרך חור בקיר אתם עוברים דרכי. את מרזה נהדר את נראת טוב תמשיכי ככה. אני לא מצליחה להבין למה. למה אתם בוחרים להתעלם. האנשים הכי קרובים אלי לא רואים. לא רואים שכבר שבע שנים אני בפנים. בתוך מעגל האכילה. פעם יורדת פעם עולה. אבל מעבר לזה, אני לא בסדר. 7 שנים שאתם מתכחשים לעובה שאני חולה. בת חולה, אחות חולה.. אני מודה שגם אני ביקשתי לא לראות. להעלים העין. אבל זאת זכותי, אחרי הכל זה הגוף שלי.. אבל מה איתכם? אני לא מסוגלת לקחת אחריות על עצמי אז למה שלא תעזרו לי? תתמכו בי? תגידו לי גאיה את תהיי בסדר אנחנו נעזור לך בבלאגן שאת חיה בו.

7 שנים של צומות.

7 שנים של הקאות.

7 שנים של התעללות בעצמי.

7 שנים של שנאה.

7 שנים של בולמוסים.

7 שנים של דיכאון...

אני לא יודעת מהיכן אני מגייסת את הכוחות הנפשיים האלה לחיות בשקר כל חיי. להסתיר מכולם את העובדה שאני חולה. להקיא בסתר, למצוא ים של טריקים כדי לגרום למחלה להטשטש אל מול המציאות. כבר 7 שנים שאני מתה. כדי למות לא צריך להפסיק לנשום. מספיקה העובדה שאת מתעלמת מהנפש שלך וכל השאר כבר היסטוריה. אני מרגישה כמו חייה בגוף של מת. אני הולכת, מדברת, ועושה דברים גם אם אין לי כוח. אבל זה הגוף שפעיל והנפש מתה. והסודות ששמורים עמוק עמוק בפנים. המחמאות שאני נהנת לקבל אך עמוק בפנים אני מרגישה שהם לא באמת מגיעים לי. אני רוצה לצרוח לכם שתצילו אותי אבל אני מרגישה משותקת. 

איך מפה ממשיכים...

תגובות

ליב1
13/10/14 16:38

גאיה מתוקה,

גם אני מרגישה הבנה והזדהות עם מה שאת עוברת.

כבולימיות, יש לנו תמיד את רגשות האשם, את התנודות במשקל, את החרטות על הבולמוסים ואח"כ ההקאות שבאות בעקבותיהם.

נראה לי שזה מאוד שונה מהאנורקסיות- להן אין רגשות אשם על כך שהן נמנעות מאוכל ומורידות יותר ויותר ממשקלן- נהפוך הוא- הן גאות על כך ומרגשיות באופוריה.

יש לי הרגשה  שאנו הבולימיות סובלות פי 2. מצד אחד- סובלות מכל הסימטומים של בולמוס, הקאה, צום וחוזר חלילה. מצד שני- עצם זה שאנו לא בתת משקל קיצוני או אובר משקל קיצוני- עוזר לנו להסתיר את הבעייה, ואפילו להתבייש לבקש עזרה.

עד שפניתי לעזרה ממש התביישתי בעצם היותי בולימית. החברה יכולה יותר "לסלוח" לאנורקסיות מאשר לבולימיות, כי בולימיה נתפסת כמחלה "מלוכלכת".

הבנתי ממיכל אפק מהאתר, שבקרוב תיפתח קבוצת תמיכה להפרעות אכילה בתל השומר. ממה שקראתי על בולימיה, קבותה כזו יכולה מאוד לעזור לנו. עוד בולימיות באתר מחכות שהקבוצה תיפתח.

נקווה שהקבוצה תעביר אותנו לרמה יותר גבוהה של מרפא, ומחכה להיפגש איתך ועם אחיותיי הנוספות למחלה.

בנתיים שולחת לך את אהבתי ומחזקת אותךheart

גאיה4
13/10/14 19:25

ליב את מקסימה!

כן, העובדה שבדרך כלל בולימיות הן בעלות משקל תקין עוזר להסתיר את המחלה. השאלה היא מה עוד עושים שהמצב נראה לעין בצורה כה ברורה ועדיין מסרבים לשים לב לזה. אני כבר מרגישה מיואשת ושחיי חסרי תכלית. כמה אפשר להמשיך לחיות בין הסתרה להסתרה ולמה רק אנשים שלא מכירים יותר מידי שמים לב לבעיה. אני כל כך רוצה טיפול ולהבריא ואני פשוט לא יודעת איך להגיע לזה כיוון שמשפחתי לא יודעת ואני עדיין צעירה מכדי לעזוב את הבית (אני בת 20).. והקבוצה בתל השומר נשמעת לי מדהימה, באמת הופתעתי לגלות כמה בנות עם בעיה דומה לשלי נמצאות כן ואני חושבת שקבוצה שכזו יכולה להעצים ולעזור.

שולחת לך חזרה והמון תודה ((-:

מיכל-אפק
13/10/14 22:20

הי גאיה,

ברוכה המצטרפת.

אני משערת שברור לך שבכדי שתקבלי עזרה את צריכה לשתף במצוקה.

אני מבינה כמה זה מפחיד, לשבור לכולם את התדמית, להראות פתאם חלשה ולא חזקה ומנצחת. אבל כאן טמון המפתח אל ההחלמה שלך ואל השינוי. השינוי צריך להתחיל בנכונות שלך לקבל את עצמך, באמת כמות שאת. את וודאי חוששת שהסביבה לא תבין, לא תקבל, לא תאהב. תאלצי לעבור תהליך בו את מבינה שאין זה כך. אבל זה תהליך. 

כמעט כל מי שסובלת מהפרעת אכילה מכירה היטב סודות ושקרים. למעשה זה ממש חלק מהמחלה. וכל אחת שעברה דרך משמעותית תוכל לספר לך שהשינוי האמיתי החל לקרות רק שהסוד הגדול הפך למציאות שניתן לשתף בה.

בהצלחה

מיכל

 

גאיה4
13/10/14 23:26

תודה רבה מיכל :)

לצערי זה לא כול כך פשוט. אם היה זה כך, כבר הייתי חושפת בפני משפחתי את המצב. אני יכולה להבטיח לך שכולם יודעים אבל מעלימים עין. מישהו שלא כול כך מכיר אותי זרק באוויר שאני מקיאה אחרי כל ארוחה והם אמרו "מה פתאום איזה שטויות" בעיקר כשאני הולכת אחרי כל ארוחה לשירותים ויורדת במשקל למרות מה שאני אוכלת. קשה להתעלם מהמצב ובכל זאת זה נעשה כך. בנוסף אימא שלי עצמה היא אנורקטית בהכחשה. אין דרך טובה להתמודד מולה לצערי.. ):