מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אני בריא - מתאמנים על לחיות בריא

כמוניבלוגיםאני בריא - מתאמנים על לחיות בריאאימון משפחתי- אורח חיים בריא לכל המשפחה!

אימון משפחתי- אורח חיים בריא לכל המשפחה!

הנה הגיעה העת וילדיכם כצפוי נכנעו למודרניזציה, ייתכן כמותכם, ייתכן על-אפכם – התוצאה בכל מקרה זהה – טוסיק מרובע(אא"כ יש לכם פוף בבית...). "ילדיכם הם פרי-געגועיכם לחיים" (ג'ובראן) ובד"כ הדבר אומר שהם דומים לכם מתוך רצונכם שיידמו לכם או שהם דומים מתוקף רצונם שלהם להדמות לכם. רוצה לומר שאם אתם מתרגלים אורח חיים בריא הלכה למעשה כך יעשו גם ילדיכם...

21/01/10 14:47
1632 צפיות
אימון משפחתי- אורח חיים בריא לכל המשפחה!

"חנוך לנער על-פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה"
הנה הגיעה העת וילדיכם כצפוי נכנעו למודרניזציה, ייתכן כמותכם, ייתכן על-אפכם – התוצאה בכל מקרה זהה – טוסיק מרובע(אא"כ יש לכם פוף בבית...).
אם גם אתם מזדהים עם תחושת ילדיכם שהעניין נמצא בעיקרו בטלוויזיה, במחשב, בפלייסטיישן וכד' אזי האתגר גדול אף יותר.
דור הולך ומתמעט, במקרה שלנו ממעט בפעילות גופנית ובתזונה נכונה והולך אל עבר חור שחור של סדנטריות(יושבניות), התנוונות מערכת התנועה והגדלת שיעור החולים במחלות הקשורות במיעוט פעילות גופנית ותזונה לקויה.
הדרך לצאת מכדור השלג המאיים להחריב גם את ביתכם(אבל בעדינות, בלא משים, כדרכו של כדור שלג רך ונעים...) נעוצה בתחילת המשפט – דרך.
דרך חיים – זוהי דרך שכדי להגיע אליה נעבור בדרכים עקלקלות למעט זמן ואז נעלה על דרך המלך, היא אורח החיים הבריא. אבל למה להתאמץ כשאפשר באיזי? למה להזיע כשניתן להסתלבט? צודקים במאה אחוז!! זהו הסוד הגדול של כל המצליחנים שמקיימים הלכה למעשה אורח חיים בריא באופן יומיומי – הם עושים זאת ללא מאמץ מיוחד, באופן אוטומטי – הם השכילו "להפוך את הקשה לאפשרי ואותו לנעים"(פלדנקרייז).
איך עולים על דרך המלך? כל ההתחלות קשות(או מאתגרות) ולכן אנו נמצאים פה. ראשית נפתח מפה ונראה "גיאוגרפית" היכן אנו נמצאים(בדיקת היסטוריה רפואית, מדד השמנה, לחץ דם ודופק במנוחה, יציבה וכו'). אחרי שמצאנו את מיקומנו ב"מפה" נחפש מקום שאליו אנו חולמים להגיע, אפילו משהו שלא נראה שיתקיים במציאות ונחשוב על כל מה שיתאפשר לנו בהגיענו לשם. בפער בין המצוי לרצוי תיכנס תכנית המסע שלנו שתתאים ליכולות הספציפיות לנו, בה נגדיר מטרות קטנות ונצליח הצלחות קטנות, צעד-צעד, יעד-יעד.
ניקח את כל מה שנוכל עימנו ב"תרמיל" – נרוקן אותו מחוסר הצלחות, חוסר פרגון של אנשים אחרים, חוסר בטחון וכו' ונכניס בו את הצלחות העבר, עוצמות, עזרה ממשפחה וחברים, מהמאמן, פרגון, מחשבות חיוביות וכן כל דבר שיעזור ב"דרך". הליווי המקצועי של מאמנים, דיאטנים, רופאים וכד' הוא שיהפוך את סימני השאלה לסימני קריאה ואת ההשערות שלכם לאמיתות שיובילו את משפחותיכם להצלחה.

"ילדיכם הם פרי-געגועיכם לחיים" (ג'ובראן) ובד"כ הדבר אומר שהם דומים לכם מתוך רצונכם שיידמו לכם או שהם דומים מתוקף רצונם שלהם להדמות לכם. רוצה לומר שאם אתם מתרגלים אורח חיים בריא הלכה למעשה כך יעשו גם ילדיכם ואם אינכם עושים זאת כרגע עדיין יש זמן ומקום רב לעשות זאת.
אימון ילדים ונוער הוא תחום גדל ומתפתח מיום ליום. מימדיו מתעצמים ואני נוכח בחבירתו המתהווה למושג "אימון משפחתי", כשם שזה נעשה בתחום התקשורת הבינאישית כמו ב"סופר-נני" לדוגמא, כך גם נרקמת היריעה בתחום אורח החיים הבריא. אימון זוגי תורם לזוגיות ולבלוב האהבה, אימון ילדים ונוער משפר את יכולותיהם להתמודד עם לחצי החברה, הפיתויים מבחוץ ואתגרי החיים ואימון משפחתי מביא את כל הדברים גם יחד להרמוניה שלמה. אקיצר: שווה לנסות!!

מאחל לכם שתעלו על דרך המלך, איתמר חיים מלמד.

תגובות

MIRO
02/04/10 16:38

מאמר מעניין וחשוב ביותר.
מתץקשר יותר לגילאים בהם ניתן ל"עצב" הילדים כלומר גילאי   2-14 בערך...